chiddush logo

בריאות הפה והשיניים

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 27/4/2023

בריאות הפה והשיניים תורמת משמעותית לבריאות ולרווחה הכללית. זהו חלק מבריאות תקינה של האדם, בגוף ואף על הדימוי העצמי.

עששת ומחלות חניכיים קשורים למחלות מערכתיות ויש להם השפעה משמעותית על איכות החיים של האדם הפרטי. זה לא נעים כשיש עששת שיניים .

עַשֶׁשׁת

עששת היא מחלת השיניים השכיחה ביותר אך היא אחת הניתנות למניעה. זה מתרחש כאשר חיידקים בפלאק על השיניים מייצרים חומצות התוקפות את משטחי האכילה הקשים של השיניים.

הסיכון לעששת משתנה בין אנשים ועשוי להיות מושפע ממספר גורמים. אלה כוללים פגמים הקיימים בשיניים, זרימת רוק נמוכה, סביבה חומצית של הפה, צריכה תכופה של סוכרים ופחמימות בתזונה וצריכה לא מספקת של פלואוריד.

ברוב המקרים, תהליך דה-מינרליזציה של חומצה הוא הפיך וניתן לעצור אותו על ידי טיפול בפלואוריד או עם סידן פוספט אמורפי. במקרים אחרים, התהליך יכול להוביל לקוויטציה של פני אמייל השן, וכתוצאה מכך לחור בשן.

בריאות הפה והשיניים הם מרכיבים חשובים לאיכות חיים. בריאות ירודה של הפה והשיניים עלולה לגרום לכאב, אי נוחות ומגבלות בפעילויות היומיומיות. זה יכול גם להשפיע על ההערכה העצמית של אדם והיחס שלו עם הסביבה. יתרה מכך, היא אף עלולה לגרום למספר סיבוכים כגון אשפוז וטיפולי שיניים חירום.

חורים בשן

חורים בשן נגרמים לפעמים מחללים (הנגרמים מעששת שיניים). חורים, שהם נזק קבוע למשטח החיצוני הקשיח של השיניים, משפיעים על אנשים בכל הגילאים.

הם נגרמים על ידי חומצה מחיידקים בפה שתוקפת את האמייל שעל השיניים. ההתקפה החוזרת ונשנית על האמייל גורמת לו להישחק עם הזמן וליצור חלל.

ככל שהחורים או החללים בשיניים מתקדמים, הם הופכים גדולים יותר ויכולים לגרום לכאב אם לא מטפלים בהם. הם יכולים גם להוביל למורסות או לבעיות שיניים אחרות.

אם אתה מבחין בחור בשן, פנה מיד לרופא שיניים. גם אם החור אינו גורם לכאב, עדיין עליך ללכת לרופא השיניים שלך לקבלת טיפול, מכיוון שהוא יוכל לסייע במניעת התרחשות של בעיות אחרות.

גשרים בשיניים

גשרים דנטליים עוזרים להשלים את הרווחים שנותרו על ידי שיניים חסרות. רווחים אלה עלולים לגרום לבעיות בבריאות הפה והשיניים שלך לאורך זמן. הם יכולים גם לגרום לשיניים שמסביב שלך לעבור לכיוון החלל הריק ולתרום להידרדרות הלסת.

רכישת גשר שיניים יכולה לשפר את בריאות הפה והשיניים שלך על ידי החזרת המראה והשלמות של החיוך שלך. רופא השיניים שלך יעבוד איתך כדי למצוא את הטיפול הטוב ביותר עבור הצרכים שלך.

גשר דנטלי מורכב משתי שיניים תותבות המחוברות לשיני תמיכה משני צידי הרווח. לרוב הוא עשוי מחרסינה, מתכת או שילוב של השניים.

רופא השיניים שלך יבדוק תחילה את האזור שבו נמצא הרווח ויוודא שהשיניים הנותרות שלך בריאות וחזקות מספיק כדי לתמוך בגשר. הוא עשוי לקחת צילומי רנטגן ו/או לבצע סריקת CBCT כדי להעריך את מצב מבני השיניים הבסיסיים שלך - אורטודנט מומחה - איך לבחור אחד כזה?

טיפול מונע

טיפול מונע הוא חלק חיוני בשמירה על בריאות הפה והשיניים. זה כולל צחצוח שיניים קבוע ושימוש בחוט דנטלי, בתוספת ביקורים אצל רופא השיניים לבדיקות וניקויים אחת לשישה חודשים.

זה כרוך גם בשינוי התנהגויות לא בריאות המסייעת בהגברת עמידות למחלות כדי לגרום למניעת התפתחות עששת, מחלות חניכיים ומצבי פה אחרים. זוהי גישה מקיפה לבריאות הפה והשיניים שעוזרת לך להישאר בריא ומאושר.

ילדים, בני נוער ומבוגרים כולם נהנים מטיפול שיניים מונע. זה מתחיל בטיפול בשיני חלב, שמחזיקות מקום לשיניים קבועות ומאפשרות להן להיכנס חזקות ובריאות. זה ממשיך עם בדיקות שגרתיות וחומרי איטום שיניים, שיכולים לסייע במניעת עששת. 

בחסות : קבל מידע נוסף

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה