chiddush logo

האם באוניברסיטה כולם עוברים קורסים באנגלית?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 26/2/2023

לימודים אקדמיים מחייבים שליטה טובה באנגלית, ובפרט בקריאה (ובלא מעט מקרים גם בכתיבה. דיבור קולח הוא יתרון באופן כללי, בלי קשר לאוניברסיטה). על-מנת להבטיח רמה אקדמית נאותה של כל הסטודנטים והסטודנטיות, דורשות האוניברסיטאות וגם המכללות האקדמיות מתלמידי כלל המסלולים לתואר ראשון להגיע לרמה המינימלית ההכרחית - ולעשות זאת עד סוף שנת הלימודים הראשונה.

כתוצאה מכך ייתכן צורך ללמוד כמה וכמה קורסים באנגלית במקביל לקורסים של התואר עצמו. חשוב להדגיש שכל קורס כזה מחייב תשלום נפרד, מעבר לשכר הלימוד, וכמובן השקעת זמן. מבחינת כסף, העלות היא אלפי שקלים, ועלולה להגיע גם ל-20,000 ש"ח!

הדרך לחסוך זמן יקר וכסף רב היא לקבל פטור - ולשם כך נדרש ציון גבוה במבחן אמיר או במבחן אמירם.

כמה קורסים באנגלית צריך ללמוד כדי לקבל תואר ראשון?

המוסדות האקדמיים ממיינים את כל מי שמתקבל או מתקבלת אליהם לרמות שונות על-פי הציון בפרק האנגלית בפסיכומטרי, או לחילופין ציון מבחן אמיר/אמירם (הציון הגבוה ביותר מבין כולם, אם בוצעו כמה מבחנים).

ציון של 134 ומעלה מקנה פטור מלא מלימודי אנגלית בתואר. ציון של 120-133 מוביל לרמת מתקדמים ב' - ומחייב מעבר קורס אחד. מי שיקבלו ציון של 100-119 יוגדרו כבעלי רמת מתקדמים א', ויידרשו לעבור שני קורסים: קודם קורס סמסטריאלי של 4 שעות שבועיות בשם מתקדמים א', ואז את הקורס של מתקדמים ב'.

ככל שהציון יהיה נמוך יותר, כך יהיה צורך בעוד קורסים - כשברמת הציונים הנמוכה ביותר שעדיין מאפשרת קבלה ללימודים אקדמיים, התנאי למעבר לשנה ב' הוא השלמת 5 קורסים באנגלית!

איך להגיע לציון הגבוה ביותר האפשרי באמיר או אמירם?

מן הסתם הלימודים האקדמיים עצמם מספיק תובעניים, וכדאי להתאמץ כדי להימנע מקורסי אנגלית, או לכל הפחות לצמצם את מספרם. הדגש הראשון בדרך לציון גבוה באמיר או אמירם הוא בחירה נכונה של סוג הבחינה: מבחן אמירם מתבצע מול מחשב, ולכן אי אפשר לחזור אחורה לשאלות וכמובן לא לתקן טעויות. כמו כן אין אפשרות להשאיר יותר זמן לשאלות קשות מפני שלכל שאלה מוקצב פרק זמן קבוע. במבחן אמיר לעומת זאת אפשר לחזור לשאלות באותו פרק ויש יותר גמישות בתכנון הזמן.

הדגש השני הוא הכנה יסודית: גם הכנה לאמיר וגם הכנה לאמירם חייבות לכלול תרגול של כל סוגי השאלות שיש במבחנים אלה (השלמת משפטים, ניסוח משפטים מחדש והבנת הנקרא), העשרה משמעותית של אוצר המילים וסימולציות של מבחנים שלמים כדי להתרגל למגבלת הזמן בכל אחד מהם.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע