הכפורת והכרובים
ף סוד הכפורת והכרובים שכל צד שבמחלוקת ראוי לסובלנות וכבוד. משל הוא "רוב" משל הוא כ-רוב שכל מי המחזיק בזיק מהאמת האלוקית המוחלטת הוא ככרוב מעופמשה אהרון , (03.02.2022)
סוד הכפורת והכרובים
=====================.
סודם הגדול של הכפורת והכרובים הוא בכך כי תורה גבולותיה בארון
מה שבחוץ ומעל הארון. דהיינו :מעל לתורה הוא - הכפורת והכרובים .
שזה המצע הערכי הסמלי המופגן כלפי מעלה כלפי השמיים .
ומה מצע זה מבקש לומר לנו,על מקומו האיסטרטגי מעל הארון ועל מהותו שכולו זהב
הנה כי כן גילה הקב"ה שעם ישראל לעולם יהא במחלוקת ביחס.גם ביחס ללימודה ויישום מצוותיה של התורה
והקב"ה מבקש כי כל מחלוקת בעם ישראל ביחס לתורה תתנהל על פי המתווה של הכפורת והכרובים .דהיינו : שכל צד ייחשב ל"רוב" .ראוי בבחינת "כרוב" הראוי לסובלנות ולכבוד .
הגם שמדובר בכרובים של קצוות לעומתיים והופכיים כביכול
והוא כל צד שבמחלוקת ,בעיני שמיים - זהב.
על אף שכאמור הוא "מקצה מזה".והלעומתי שלו ה"רוב" האחר מהקצה השני .
והעיקרון הוא בשניים : שפני החולקים תמיד יהיו איש אל אחיו ואל הכפורת
דהיינו שהקודש הוא ביטויי האהבה שבין שני צידי המחלוקת ושרק הכנפיים בבחינת הדעות והשאיפות יהיו כלפי מעלה .כלפי מטה אך אהבה סובלנות וניהול כל מחלוקת בשלום .
של איש שפניו אך לאחיו.
שאם כך מנהלים מחלוקת וודאי ביחס לתורת ישראל ויישומה. כי אז זוכים ופניהם גם אל הכפורת דהיינו זוכים לכפרה שלמה מהשמיים .
ועתה צאו וראו כל רב המפלג את עם ישראל בשיטתו, גורם לתורה הכלמה ובושת פנים והיא לעולם לא יוצאת מהארוןבייעודה וכלפי שמיים .
אין הוא מקיים כלום מייעודם כאמור של הכרובים והכפורת.
משה אהרוןהכפורת - כפיסגהמשה אהרון, (06.02.2022)
הכפורת מעל הארון
=====================
היא היא סמל של פיסגת הקדושה.הרלוונטית לאדם
והיא היא גם בהפוך על הפוך מנפצת את אגדת הקדושה
והיא בלי גבולות צריכה להיות בליבו פנימה של כל אדם
שכל אדם צלם אלוהים
וכל אדם "כרוב " - בבחינת : מלאך אלוהים בפוטנציה.
וכל כרוב = אדם - הוא לא פחות מזהב.
והגם שיש בני אדם בקצוות : "בקצה מזה ובקצה מזו."
לסוף. לסוף ,אין כל הבדל בין אדם לאדם.
וודאי לא במושג של ה"קדושה" כאמור.
"כי קדוש במהות של אמת יש רק אחד.רק "אני" הקב"ה
ואתם - אנו צריכים להיות "קדושים זה לזה.
וקדושתכם אמצעי להגיע אלי כצלם אלוהים
הנה כי כן ה"קדושה" - כמו כל הפולחן
נועדה לחולשתם של בני האדם
לגייס ולארגן כוחותיהם לטוב.ובעיקר בינם לבין עצמם
ולפיכך כל ישראל צריכים לכוון
שפיסגת הקדושה איננה הקדושה הערטילאית הפולחנית .
היא אולי אמצעי תודעתי כאמור
אך היעד והייעוד שלסוף שנהיה .
קדושים זה לזה .
בלוא כל תנאים ומחיצות
בלוא כל גדרים אנושיים
שכך או כך המחיצות תמיד ישארו
עלובים
משה אהרון