chiddush logo

הסיפור האחר של המן....

נכתב על ידי משה אהרון, 31/1/2023

בס"ד


הסיפור האחר של המן
========================.

הסיפור של המן הוא סיפור אחר ושונה מכפי שמספרים לנו המדרשים ועדת הדרשנים  .
 ולנו חשוב לספר אותו בהמשך למלחמה בכל אלה הסוברים כי חלילה :
 יש בלימוד התורה כדי לבטל את עמל הפרנסה בלחונן את הארץ ואת אבניה. 
המן איננו לחם רגיל של ארץ נושבת אלא של מדבר. הוא גם איננו לחם בריא של הארץ אלא לחם
 משמים וככזה הוא לחם לשעה בלבד .
הוא כשמו לחם של "נמים"  [אותיות "מן = נם"] הוא לחם של אדם במצב של נרפות ורופסות .
 אותם שאינם עמלים עם הארץ להוציאו ממנה בזיעת אפיים. 
הקב"ה ברא עולם מתוקן  שהאדם יעמול בשביל לחמו גם למען בריאותו שלו .לא טבעי שהקב"ה ימטיר לחם משמיים במקום להמטיר מטר כיסוד מסייע ומשלים לעמל האדם.
 והנה צווה משה לשמר "עומר" ממנו משל כסמל לאנטי של קורבן העומר ....
להניחו ב"צנצנת" משל לצנן לדורות עולם  את התאווה ללחם נרפים שכזה .
 והכי חשוב איפה צווה משה להניח את הנצנצנת :
 לפני העדות .
 וכל כך כדי להראות לדורות עולם כי לפני העדות ולפני לימודה,יש  את המלחמת הלחם

הבריא הלחם מן הארץ שגם רק כך לא מברכים ברכה לבטלה
 כשמברכים על הלחם ...
 הנה כי כן סיפורו של המן כלחם משמיים  הוא סיפורו של הלחם האמיתי מהארץ שגובר על הכל גם על תרבות לימוד התורה. לימוד שמבטל אושיית בראשית ושבא על חשבון הפרנסה.
 על דעותיי בתורה אני סופג לא מעט ביקורת וקיטונות של  חרפות והשמצות  . 
והנה אני גאה בזה להניף לפני כל את דברה זו של התורה .
כדגל נגד תרבות הכוללים הטוטאלית אותה שמייחדת את החיים רק ללימוד תורה בלבד.
ומזניחה היבטים אחרים של החיים ושל תיקונו של עולם:

וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-אַהֲרֹן, קַח צִנְצֶנֶת אַחַת, וְתֶן-שָׁמָּה מְלֹא-הָעֹמֶר, מָן; וְהַנַּח אֹתוֹ לִפְנֵי יְהוָה, לְמִשְׁמֶרֶת לְדֹרֹתֵיכֶם.  לד כַּאֲשֶׁר צִוָּה יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה; וַיַּנִּיחֵהוּ אַהֲרֹן לִפְנֵי הָעֵדֻת, לְמִשְׁמָרֶת.  לה וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל, אָכְלוּ אֶת-הַמָּן אַרְבָּעִים שָׁנָה--עַד-בֹּאָם, אֶל-אֶרֶץ נוֹשָׁבֶת:  אֶת-הַמָּן, אָכְלוּ--עַד-בֹּאָם, אֶל-קְצֵה אֶרֶץ כְּנָעַן.  לו וְהָעֹמֶר, עֲשִׂרִית הָאֵיפָה הוּא.  {פ}


משה אהרון



להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה