chiddush logo

פרשנות אונקלוס - פרשת וישלח

נכתב על ידי אורן מס, 9/12/2022

 

פרשנות אונקלוס 

פרשת וישלח

בראשית לב,יא: קָטֹנְתִּי מִכֹּל הַחֲסָדִים, וּמִכָּל-הָאֱמֶת: אונקלוס: זעירן זכותי. תה"ת: מעטות זכויותי. אונקלוס מפרש שיעקב חושב שלא מגיע לו כי אין לו מספיק זכויות, לא מענווה דווקא.

 

בראשית לב,כא: כִּי-אָמַר אֲכַפְּרָה פָנָיו, בַּמִּנְחָה הַהֹלֶכֶת לְפָנָי, וְאַחֲרֵי-כֵן אֶרְאֶה פָנָיו, אוּלַי יִשָּׂא פָנָי: אונקלוס: יסב אפי. תה"ת: יכבוש כעסו ויסביר לי פנים. אונקלוס מפרש שיעקב מקווה שעשו יכבוש כעסו, אף אם לא יסלח.

 

בראשית לג,ה: הַיְלָדִים, אֲשֶׁר-חָנַן אֱלֹהִים אֶת-עַבְדֶּךָ: אונקלוס: חס. תה"ת: חמל. אונקלוס מפרש שיעקב מספר לעשיו שה' חמל עליו ונתן, לא שהעניק לו בשפע (חנן).

 

בראשית לג,י: כִּי עַל-כֵּן רָאִיתִי פָנֶיךָ, כִּרְאֹת פְּנֵי אֱלֹהִים--וַתִּרְצֵנִי: אונקלוס: רברביא. תה"ת: הגדולים. אונקלוס מפרש שיעקב אינו מכנה את עשו 'אלוהים', אלא גדול ונכבד.

 

בראשית לג,יז: וּלְמִקְנֵהוּ עָשָׂה סֻכֹּת, עַל-כֵּן קָרָא שֵׁם-הַמָּקוֹם סֻכּוֹת: אונקלוס: סֻכֹּת: מטלן. סֻכּוֹת: סוכות. זכותי. תה"ת: צל; סוכות. אונקלוס מפרש שהמקום נקרא על שם סוכות הצל שהקים יעקב לצאן, והמקום נקרא סוכות, לא מטלן, משמע שיעקב דיבר את לשון הקודש.

 

בראשית לד,לא: הַכְזוֹנָה, יַעֲשֶׂה אֶת-אֲחוֹתֵנוּ: אונקלוס: הכנפקת ברא. תה"ת: האם כמו יצאנית – יוצאת חוץ. אונקלוס מפרש זונה – יוצאת מחוץ לבית.

 

שבת שלום, שבת ריבוי זכויות, מחילה, שפע, כבוד, לשון קודש, התכנסות של ענווה, אורן.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה