chiddush logo

אגדת רחל אמנו - ראשית כאחרית

נכתב על ידי משה אהרון, 4/11/2022

בס"ד.


 אגדת רחל אמנו  - ראשית כאחרית
==============================.
 כשראשוני נספי השואה עלו בלהבות, נשמותיהם בגן עדן העליון ,התדפקו על "שערה" של רחל אמנו. 
 ביקשו והתחננו : "אמא רחל  קומי זעקי את זעקותייך, מררי בבכי  וזעזעי את כסא הכבוד 
 בנייך עולים בלהבות האש - אש כבשני האוייב
 בכתה רחל ואמרה להם : כבר זעקתי מרה ובכל הבכיות שבעולם :
 בנהי , בבכי ואף בתמרורים.
 והשיבוני  שההבטחה שבידי ואשר ניתנה לי לדורות  -  אך בבשורת הגאולה.
כבשני הגלות וייסוריה - אינם בכלל הבטחתי
 והוסיפה  : ואם תנוח במשהו דעתכם .
 תהא זו הבשורה  : כי אחרי כל זה
 שוב  ישובו הבנים לגבולם ותתחיל הגאולה. [באתחלתא]
 
הנה כי כן,"קול ברמה נשמע.
 קול של נצח שמהדד תדיר במרומים.
 שלעניין זה אין "רמה" אלא גם "מרומים.
 שמאז שנמכר יוסף והיה ל: "איננו"
 היו בוכים יוסף ובנימין .טרדו ומאד את מנוחתה של רחל
 ואזי רחל החלה זועקת וצועקת את צעקתה לפני כסא הכבוד.
 קול שהפך כאמור לקול ברמה ובמרומים .
קול שמהדהד לפני כסא הכבוד לנצח נצחים.
 וכך בכל גלות ישראל . שישראל הופך בחזקת "איננו"- שהוא אובד בגלות.
  קמה וזועקת רחל לקצר את הקץ. קמה לתחינות לפני כסא הכבוד.
 וכך מחד היא ממוססת ומבקשת להקהות את רוע הגזירות  ומאידך מתחננת לקיצור הגלות  ולגאולה  . 
היא "מציקה" למלך מלכי המלכים  בבכייה הרווי הכולל שלש יסודות 
 נהי
 בכי
 ותמרורים .
 ואז קורא הקב"ה לירמיה הנביא שישוב לקרוא בקול גדול נבואתו וירגיע את רחל.
 וכנגד זה שב גם הקב"ה ומבטיח  כי לסוף גם רחל תבוא על שכרה המלא על כל פעולתה
 מראשית ועד אחרית .
 וכי כנגד הנהי - יבוא : "ושבו מארץ אוייב"
 וכנגד הבכי יבוא : "יש תקווה לאחריתך" [שישובו הבנים לפקוד את קברך - לאחר מלחמת ששת הימים] 
 וכנגד התמרוים  - ושבו בנים לגבולם.
והנה בשואה האיומה שפקדה את עמנו בבחינת : 
"הרעה של אחרית הימים כנבואת משה בשלהי פרשת וילך . 
ואשר  בעטייה שבה כאמור רחל  לצעוק צעקתה ולזעוק את זעקותיה .
ואזיי הופיע גם משה רעיא מהימנא לקרוא בפניה של רחל
 על פרשת הסתר הפנים וקרות הרעה של אחרית הימים -  היא היא השואה כאמור. 
 וגם ירמיה שב וקורא באוזניה את  הבטחתו של הקב"ה.
 ותוך דיוק  : שאין בה בהבטחה, משום הבטחה לביטול של ייסורי הגלות , אלא אך תחילתה של גאולה .
וכך קבלה רחל הבטחה שוב מפי הגבורה  בנוכחות השושבינים משה וירמיה :
 כי מיד לאחר השואה "ירנינו גויים עמו" כנאמר בשירת האזינו.
 ויכירו הגויים בזכות גאולת ישראל בארצו .
ועם ישראל ישוב ויתקבץ אט אט בארצו והגאולה -  גאולת הקץ :
חול תחל ותתקיים לא רק ההבטחה ושבו מארץ אוייב לארצם .
אלא גם ושבו לגבולם [מלחמת ששת הימים] .
ומתוך כך גם יתקיים  : "ויש תקוונ לאחריתך" - במובן זה :
שבניה של רחל יזכו סוף סוף לשוב ולפקוד את קברה 
 דבר שנמנע מאתם קודם למרות קיום ההבטחה של : 
"ושבו מארץ אוייב.


פינת 
"הכלישעה"

 "שמע [קול] ישראל
=================.
 אתם לא חייבים להאמין 
או להסכים לדברים.
 אבל אתם כן חייבים לשמוע
 שאין לך אדם שאין לו שעה
 שמגרונו זורחת או פורחת
 האמת לעולם  
  ובלי סך כל האמיתות
 של כלל בני האדם
 אין גאולה לעולם.
 משה אהרון


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע