אחד מסודות הבריאה הכמוסים ביותר (1 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי משה אהרון, 27/10/2022
בס"ד.
אחד מסודות הבריאה הכמוסים ביותר.
------------------------------------------------------
אחד מסודות הבריאה הכמוסים ביותר היא העובדה התמוהה כיצד כבר במעשה בראשית הבורא הכל יכול נתפס לכאורה לתכונות מאד אנושיות שנודפת מהן חולשה או חוסר החלטיות או חלילה חוסר הבנה עד תום. המקרא לא נרתע מלייחס לבורא תופעות חולשה אנושיות של "עצבון" "חרטה" [התנחמות] שינוי גישה וחשיבה ועוד.
כך או כך מתגנבת ללב התחושה שהעולם נברא בתהליך של ניסוי וטעייה או ניסוי ותעייה.
ענייננו ברשימה זו באחת מהתופעות המרכזיות לעניין זה על גישת ויחס האלוקות לאדם בטרם המבול ולאחריו
לעניין זה להלן תגובה שהגבנו על מאמר שנעשה בו ניסיון להסביר "התנהגות הבורא" ביחס לאדם לפני המבול ולאחריו. :
ההבדל הוא כביכול בהכרת הבורא את יציר כפיו - האדם.
-----------------------------------------------------------------
לפיכך נקודת המוצא של הכותבת לדעתי שגויה:
אין כל מקום להשוואה בין המצב של האדם והעולם לפני המבול לבין זה שלאחריו.
קודם למבול העולם נרקב עד המסד לא היה לו כל דרך לתיקון. וכך הפתרון היחידי האפשרי היה ה"קץ" עצמו - הקץ המתבקש .
וזה כפתרון יחידי "בא לפני ה'" ותבע את מימושו .
ואזיי תלה הקב"ה את הסיבה ביצר לב האדם במחשבותיו הרעים כל היום.
אחרי המבול אין מצב שכזה,
ההפך יש גרעין של קדר אנושי שלכתחילה נבחר בהיותו טוב
ובעל פוטנציאל לטוב .
ואזיי בטרם תבנה גם התשתית הרעיונית לעולם החדש ,העבירה ההשגחה תחת ביקורתה את עניין האדם ותכונתו לחטוא .ואזי כאילו התברר לבורא כי המקור לרוע האדם נעוץ בעובדת יסוד אחרת ושונה.
והיא בתהליך בריאת ויצירת האדם.
וכי יצר לב האדם רע מנעוריו - כלומר מהעובדה שההמרכיב השממי שבאדם ניתק ממקורו.
כביכול "ננער" מכור מחצבתו האלוקית שבשמיים .
במצב זה ובמסקנה שכזו לכאורה כל הגישה משתנה.
מתבקשת התחשבות שלכתחילה בחולשתו זו המובינת של האדם.
שאינה בשליטתו המלאה.
ואזי באה התשתית של הברית בין היקום לקב"ה לאחר המבול.
ברית שקודם לכל תענה על חולשה גנטית - בריאתית שכזו .
ובעיקר גיוס, ההבנה לחולושותיו של האדם.
הפיוס על חשבון הנוקשות וההחלטיות האלוקית
ובעיקר הסליחה היחסית.
אז לכאורה ,תמוהה ביותר :
הבורא חלילה זקוק היה למבול שישמיד את כל היקום על מנת להתוודע
ליסוד מרכזי באדם שברא......
הוא שאמרנו בעינינו מדובר בסוד או ברעיון כמוס ,שפענוחו יקדם אותנו לעבר הגאולה הנכספת
פינת
ה"כלישעה"
על משקל :"קלישאה".
מן "כלי בצורת מימרה
לכל שעה
לאזן דבר מה בנפש.
האמת
------------
"האמת היא חזות הכל
ולא בכדי,
היא גם חותמו של הקב"ה
האות "א" שבה מסמלת את:
ה"אלוהים" וה"אדם"
בלי אלה - בלי האות "א"
הכל אך "מת" [א- מת].
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (1)
מאמינים שפוחדים מאמת אפשרית אחרת
או מחידושים מפתיעים ו"מערערים"
בסופו של דבר הדבר כרוך בחולשה.
שאמונתם מפוקפקת. והיא אך תלויה בדבר.....
תגובה זו שבלב הרשימה
לא שרדה בערוץ 7 יהדות [נמוגה או נמחקה].
משהדבר חוזר ונשנה שוב ושוב.
החלטתי לנסות לשכתב כל תגובה דחויה
בבמה נכבדת זו.......
ואמר לי מי שאמר : שגם מפה
לבסוף "יזרקו אותך".
מקווה שלא.
משה אהרון