chiddush logo

התבוננות "מדוע דווקא" לפרשת צו

נכתב על ידי אורן מס, 9/3/2014

 

התבוננות "מדוע דווקא" לפרשת צו

 

ז,יח: המקריב אותו לא יחשב לו, פִּגּוּל יהיה: ש:מדוע דווקא 'פגול' ולא 'איסור' או 'טרף' או 'טמא'? ת:  סיבת איסור אכילת זבח השלמים ביום השלישי אינהנובעת מעצם המאכל, אלא מהאיחור באכילתו, כי פג זמנו בסוף היום השני. התורהמבקשת  לוודא שמטרת הזביחה היא לשם קרבןולא לשחיטה רגילה, לכן מגבילה את משך זמן אכילתו. 'פיגול' הוא צירוף של 'פג' ו'גיעול',כלומר איסור (גיעול) עקב תפוגה. הדבר חוזר על עצמו בתורה רק עוד פעם אחת בויקראיט,ז, וגם שם באותו עניין של אכילת זבח השלמים ביום השלישי.

 

ח,לג: עד יום מלאת ימי מילואיכם: ש: מדוע דווקא'מילואיכם' ולא 'הכנתכם' או 'לימודכם'? ת: הכוונה ב'מילואים' היא למילויהחסר. המילוי נזכר כבר בתרומה המבוקשת של 'אבני מילואים' (שמות כה,ז), שהם אבניםשאמורות למלא את הגומחות המיועדות לכך בחושן. 'ימי המילואים' הם ימי הכנה ולימודהמיועדים למלא את חֶסר הידע של אהרן ובניו בנושא הקורבנות. הקרבנות היו נעשיםבידיים, לכן מובא בהמשך הפסוק: יְמַלֵּא אֶת-יֶדְכֶם.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה