השווה והשונה בין מצוות ציצית לאיסור כלאי בגדים
מצוות ציצית ואיסור כלאי בגדים הם המצוות היחידות הקשורות בבגדים ונוהגות אף בזמן הזה.
כיון שכך, יש דמיון בדיני שתי המצוות, למשל-הלובש שכפ"ץ פטור מלשים בו ציצית, וכן מותר ללבוש שכפץ העשוי מצמר ופשתים יחד, הטעם-לשכפץ אין גדר של לבוש, הוא נועד להגנה ולשמירת הביטחון בלבד.
אמנם מדרבנן יש דין בכלאים שאין בציצית, והוא שבמצעים נוהג איסור כלאים מדרבנן.
כמו כן אין תמיד חפיפה בין דיני כלאים ללבישת בגדי שבת, כלאים נוהגים אף בשטיחים מגבות ומטפחות, ואילו אדם לא צריך לייחד מגבות או שטיחים מיוחדים לשבת.
ישנם כמה הסברים בטעם כלאי בגדים, יש מסבירים היות שקין הביא פשתן והבל הביא צמר, והיות והתפתחה מזה מריבה- אין ראוי לחבר בין שני דברים שהיה בהם מריבה, הסבר אחר-כך היו עושים כמרים עובדי ע"ז לובשים צמר עם פשתים, אמנם בבית המקדש בבגדי כהונה לא נוהג איסור כלאי בגדים, התורה מצווה אותנו לקחת את ההנהגות של הכמרים עובדי עבודה זרה ולקדש אותם ולעשותם בקדושה, בבחינת "כי ממנו נקח לעבוד את ה'" ובבחינת "ויגזול את החרב מיד המצרי".