chiddush logo

בביאור "נח איש צדיק תמים היה בדורותיו"

נכתב על ידי אריאלל אליעזר, 6/10/2013

רש"י לבראשית ו ט כותב  " בדורותיו-יש מרבותינו דורשים אותו לשבח כל שכן שאילו היה בדור צדיקים היה צדיק יותר, ויש שדורשים אותו לגנאי לפי דורו היה צדיק ואילו היה בדורו של אברהם לא היה נחשב לכלום".

נשאלת השאלה-למה בחלק הראשון כתב רש"י  "בדור צדיקים" ואילו בחלק השני כתב  "בדורו של אברהם" ולא בדור צדיקים, וכי אילו היה בדורו של יצחק או של יעקב כן היה נחשב למשהו?

ונראה לומר שרש"י רצה לרמוז בזה, שלמרות שהתורה משבחת את נח  "איש צדיק תמים" בכל אופן אילו היה בדורו של אברהם לא היה נחשב, שכן התורה מאריכה בשבחו של אברהם יותר משבחו של נח, בשבחו של אברהם התורה מאריכה בפסוק שלם  "כי ידעתיו למען אשר יצווה את בניו ואת ביתו אחריו ושמרו דרך ה' לעשות צדקה ומשפט למען הביא ה' על אברהם את אשר דבר עליו"  ולא מצאנו שהתורה מאריכה  בפסוק שלם בשבחו של יצחק  או יעקב, אם כן למרות שאף אילו היה בדורו של יצחק לא היה נחשב כלום- רש"י בחר להדגיש דווקא את אברהם.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע