chiddush logo

מזון רוחני כח סיון

נכתב על ידי שניאור, 6/6/2013

 

 

בס"ד  כח' סיון

 

 

כ"ח סיון: מקבלים כוח

 

היום כ"ח סיון: כ"ח- אותיות כח- יום זה מעניק את הכוח של כל החודש. וחודש סיון, הוא חודש מתן תורה, מדגיש ומעניק את הכוח של מתן תורה.

 

ומהו הכוח הזה?

מוסבר בחסידות כי במתן תורה נתבטלה הגזירה שהפרידה בין "עליונים" ל"תחתונים", וניתן הכוח להמשיך ולגלות אלוקות ("עליונים") בעולם, עולם הזה התחתון, תחתון שאין תחתון למטה ממנו, עד שזה יחדור לגמרי את מציאות העולם בפנימיות, שענייני העולם עצמם ייעשו "חפצא של קדושה".

 

ובהשגחה פרטית, ביום זה בדיוק, כ"ח סיון, לפני 72 שנים (שנת התש"א 1941), הגיעו הרבי מליובאוויטש ורעייתו, מאירופה לארה"ב.

 

אז מה הקשר?

 

מסביר הרבי כי ע"י גילוי פנימיות התורה (תורת החסידות), ניתוסף חידוש לגבי מתן תורה, שמקבלים כוח נעלה יותר לגלות אלוקות בעולם, יותר מכפי שהיה בגלוי במתן תורה. כפי שזה מודגש בביטוי היסודי לגבי תורת החסידות, שמבטא את תפקידה בעולם: "יפוצו מעינותיך חוצה[a1] ". כאשר השלב האחרון של הפצת המעיינות "חוצה", החל ביום זה, כ"ח בסיון, כאשר הגיעו לארה"ב, "חצי הכדור התחתון" (שבו לא ניתנה תורה בגלוי) ודווקא שם הייתה התגלות החסידות והפצת המעיינות חוצה, ביתר שאת וביתר עוז, עד שזה מגיע לחוצה שאין חוצה ממנו.

 

מה לומדים מכל זה?

 

היום כ"ח סיון, כשנמצא בגלוי הכוח של כל החודש, שענינו המשכת וגילוי אלוקות למטה, מקבל כל אחד ואחת מישראל, תוספת כוח וחיזוק, לקיים את השליחות של דורנו זה, להפוך את ה"גולה" ל"גאולה" ולקבל פני משיח צדקנו תכף ומיד ממ"ש!

 

(מעובד מתוך  "דבר מלכות", קורח- כ"ח סיון, הרבי מליובאוויטש, התנש"א)

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה