chiddush logo

תשובה

נכתב על ידי שניאור, 20/5/2013

 

פפי, תוכי אפריקני אפור מסוג ג'אקו, התפרסם בעבר בגלל מקרה מדהים שאירע בגללו. סילון של מים רותחים שפרצו מהדוד פגע בו בחצר, הוא עף משם בבהלה, והתגלגל לידי משפחה אחרת. המנהג שלו לקרקר "שבת שלום" בעת שבעלת הבית בישלה עורר בבני המשפחה החילונית רגש יהודי, עד שלבסוף השתתפו בסמינר 'ערכים', חזרו בתשובה, וגם החזירו בהשגחה פרטית את התוכי לבעליו, הרב יוסי ווליס, מנהל 'ערכים'.

כמה שנים לאחר מכן, ביום ששי אחד, הוציא הרב יוסי את פפי מכלובו כדי שינפוש מעט בחצר, הניחו על עמוד מיוחד ונכנס לכמה דקות למטבח. בדיוק אז עבר שם חתול. התוכי נבהל ועף מעבר לגדר. הרב יוסי הצטער על שלא קיצץ את כנפיו של התוכי מבעוד מועד, וחיפש אותו בכל מקום אפשרי בסביבה, אבל לא הצליח למוצאו.

ביום ראשון בבוקר הלך הרב יוסי לבית הכנסת בעירו רעננה. לאחר התפילה הלך למשרד פרסום כדי לפרסם מודעה בנוסח "אבד תוכי אפור... המוצא הישר יבוא על שכרו". הוא עבר דרך חנות לבעלי חיים, והרהר בלבו: מי יודע, אולי הם שמעו על מישהו שמצא תוכי, ומחפש עבורו כלוב מתאים?

הוא סיפר לבעל החנות על כך שהתוכי שלו אבד, וביקש: "אם יבוא אליך מישהו שמצא תוכי ויחפש כלוב עבורו, תן לו בבקשה את המספר שלי".

בעל החנות פער את עיניו בתדהמה וסיפר:

"ביום ששי, דקה לפני שעמדתי לסגור את החנות, עבר מישהו עם רכב, עצר ליד החנות, קרא לי מרכבו ואמר: 'סליחה, אבל אני לא יכול לפתוח את המכונית כי יש לי תוכי חופשי בפנים. מצאתי אותו כאן באזור, ואני רוצה לקנות בשבילו כלוב וגם מזון של ציפורים'. מכרתי לו כלוב וגם אוכל מיוחד לתוכים, נכנסתי לרכבו והכנסתי את התוכי לכלוב. יש לי את מספר הטלפון שלו. תוכל להתקשר אליו".

הרב יוסי הופתע לשמוע את דברי המוכר. הוא קיבל את המספר והתקשר מיד למוצא התוכי, המתגורר בהוד השרון. האיש שמע את דבריו, וחשד שהוא ובעל החנות עשו קנוניה כדי להוציא ממנו את התוכי יקר הערך. הוא דרש מהרב יוסי שייתן לו סימנים ברורים שיעידו כי התוכי שייך לו.

"יש לי סימנים מובהקים", אמר הרב, "כאשר התוכי רואה אותי, הוא אומר את שמה של אשתי - סנדי, ואילו כשהוא רואה את אשתי, הוא אומר את שמי - יוסי, מפני שהוא שומע איך כל אחד מאתנו קורא לשני".

לאחר מכן נתן סימן מובהק נוסף, בספרו כי לעתים הוא יושב בחצר ושותה בירה לעיני התוכי. כידוע, השותים בירה מגהקים לעתים. לכן כאשר התוכי רואה מישהו שותה, הוא משמיע קולות גיהוק... 

האיש הודה: "באמת שמתי לב שיש משהו מוזר עם התוכי הזה. בכל פעם שאנחנו שותים לידו, הוא עושה קולות משונים. כשאני חושב על זה, זה באמת נשמע כמו גיהוק". 

האיש הגיע לביתו של הרב יוסי עם התוכי פפי בתוך הכלוב. כאשר התוכי ראה את הרב יוסי, החל לקרקר בעליצות "סנדי, סנדי..."

הרב יוסי אמר: "הנה, אמרתי לך".

האיש החזיר לרב יוסי את התוכי. הרב הזמינו לשבת עמו וביקש לשמוע איך השתלשלו העניינים.

"תשמע", סיפר, "אני גנן. ביום ששי עבדתי באיזו גינה ליד הבית שלך. פתאום אני רואה תוכי אפור נוחת לו על הדשא. הושטתי לו יד והוא קפץ עליה. ראיתי שהוא מאוד ידידותי. הכנסתי אותו לאוטו והתחלתי לחפש איזו חנות לבעלי חיים כדי לקנות לו כלוב ואוכל מתאים..."

השיחה בין השניים קלחה וגלשה לנושאים נוספים. הרב יוסי סיפר שהוא עובד בארגון 'ערכים'. הגנן התעניין בכך, והרב הסביר שמדובר בארגון שנותן הרצאות מרתקות ביהדות. הגנן אמר שהוא אדם פתוח ואין לו התנגדות לשמוע הרצאות מעניינות אפילו בנושאי יהדות. הרב יוסי הזמין אותו לכמה שיעורים וגם לסמינר. האיש הלך עם אשתו ובתם לסמינר, ולאחר מכן החלו לשמור שבת ולקיים מצוות.

הרב יוסי מסכם ואומר כי התוכי פפי מחקה אותו גם בקירוב רחוקים. זו המשפחה השנייה שהוא מחזיר בתשובה באופן ישיר, לא כולל האנשים ששמעו את סיפורי מעלליו והתקרבו אל הקודש, ואין ספק שהוא זכאי לתואר "גדול מחזירי התשובה". מבין בעלי הכנף כמובן...

 

יצירת קשר לסיפור בעל מסר יהודי שחוויתם  [email protected]

http://www.inn.co.il/Besheva/Article.aspx/8521

 

סיפורים נוספים, ידע הנותן חיות, הרצאות מרתקות, סופי שבוע מעולים לכל אחד ואחת מישראל – מומלץ בחום:

 

http://www.arachim.org/Events.asp

 

http://www.arachim.org/Video-Lectures.asp#3

 

 

http://www.arachim.org/Articles.asp

 

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים, אלהי השמים והארץ, בוחן כליות ולב, שזכות התורה הקדושה וזכות הכנסת תוכן זה תעמוד לזכות ולרפואת אבי מורי שמעון בן מרים ואימי מורתי יפה ברכה בת רבקה למשפחת חדד ויתברכו בבריאות איתנה וחיים טובים וארוכים ולנחת רוח מכל יוצאי חלציהם ויזכו לנחול את חיי העולם הזה וחיי העולם הבא אמן ואמן כן יהי רצון נצח סלה ועד וימלא ה' יתברך את כל משאלות ליבם לטובה ולברכה אמן כן יהי רצון.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע