chiddush logo

דביר

נכתב על ידי שניאור, 9/5/2013

 

מאז שנערכה ברית מילה לדביר עמנואלוף, חשה אמו דליה תחושה מאוד לא טובה לגביו, כאילו ידעה שיאונה לו רע. היא לא סיפרה על כך לאף אדם. כאשר בעלה נתנאל נפטר, כעשרים שנה לאחר מכן עקב מחלה קשה, תחושתה התפוגגה. היא חשבה: בעלי הלך במקום בני... מאז לא פחדה שבנה יילך להתגייס לחיל קרבי כפי שרצה. היתה בה דאגה רגילה של אם, אבל לא מעבר לכך.

דביר היה הבן היחיד בנוסף לשלוש בנות, ולמרות היותו יתום מאביו בחר להתגייס לפלח"ן (פלוגת חבלה והנדסה) של 'גולני' לאחר שנתיים בישיבת ההסדר בנתיבות. כאשר נודע למ"כ על יתמותו מאב, הוא בא לדליה כדי לוודא אם היא בטוחה בהחלטתה לשלוח את דביר אליהם. היא ענתה:

"איני בטוחה, אבל אני בטוחה שזה מה שדביר בחר ואני תומכת ברצונו".

דביר יצא עם פלוגתו למבצע 'עופרת יצוקה'. כאשר הגיעו לאחת המנהרות, המ"פ חשד שאורבים להם, ולאחר התלבטות החליט לבסוף לעבור. המחבל האורב המתין עד שכל החיילים יעברו ואז ירה בדביר, שהיה אחרון. הוא היה ההרוג הראשון במבצע. נפילתו הכניסה את אמו דליה, שבזמן קצר איבדה את בעלה ואת בנה יחידה, להלם מוחלט.

ביום הולדתו ה-23 של דביר, ב-ו' באב תשס"ט, דליה נפגשה עם המשפחה והחברים בהר הרצל ליד קברו, וביקשה לשתול 23 שתילים בחלקת הקבר. כאשר חזרה בערב לביתה, היתה מדוכדכת מאוד ופנתה לקדוש ברוך הוא:

"גם אם מציאות חיי מרה, אני רוצה ממך איזה סימן ברור. אני רוצה לדעת שמה שקורה אתי אמיתי, לדעת שאני לא הוזה את חיי, כי זה יותר מדי רע מכדי להיות מציאותי...".

דליה נרדמה עם בקשתה בפיה ותחושתה המרה בלבה.

שבוע לאחר מכן התקשרה אליה חברה והציעה שילכו ביחד לחוצות היוצר בירושלים. לאחר מכן בתה אביה ביקשה שילכו בשבוע הבא להופעה של מאיר בנאי באותו מקום. דליה החליטה ללכת עם בתה.

כעבור שבוע יצאו האם והבת להופעה. תחילה טיילו בחוצות היוצר ולאחר מכן התיישבו בטריבונה לקראת ההופעה. לפתע חשה דליה נגיעה קלה בגבה. היא הסתובבה וראתה פעוט כבן שנתיים עם תלתלים זהובים ועיניים כחולות, שנראה כמלאך וחייך אליה. דליה, גננת במקצועה ואוהבת ילדים בטבעה, החלה לשוחח עמו:

"שלום, איך קוראים לך? מה שלומך?"

הפעוט השיב לשאלותיה, ואז היא הציעה לו שיהיה חבר שלה ויישב לידה. כאשר הוא עמד להתיישב לצידה נשמע קולו של אביו:

"אשל, אולי אתה רוצה לבוא ולשבת לידי וליד דביר?..."

השם דביר הקפיץ את דליה, והיא ראתה בדיוק מאחוריה את האב מחזיק תינוק ישן בזרועותיו.

"סליחה שאני שואלת", אמרה דליה, "אבל בן כמה התינוק?"

"בן חצי שנה", ענה האב.

"האם הוא נולד לפני או אחרי 'עופרת יצוקה'?"

"אחרי", ענה האב, שלא הבין מדוע היא שואלת.

"סליחה על חוצפתי, אבל למה החלטתם לקרוא לו דביר?"

"כי הסיפור של החייל ההרוג הראשון במבצע, שנקרא דביר, מאוד נגע ללבנו..."

"אתה יודע", חייכה דליה, "אני אמא שלו..."

אמו של דביר התינוק שישבה ליד בעלה, קפצה ממקומה וקראה: "לא יכול להיות!"

"זה נכון", אמרה האם השכולה, וציינה ששמה הוא דליה עמנואלוף והיא מתגוררת בגבעת זאב.

"נכון, זה אתם!", נדהמה אם התינוק והסבירה שהם רצו להזמינה לברית המילה של דביר, אבל הם היו טרודים במצבו הבריאותי של התינוק. לאחר מכן הוסיפה: "דביר שולח לך חיבוק גדול דרכנו..."

דליה חשה שהקדוש ברוך הוא עונה לה בדיוק כפי שביקשה ממנו לפני שבועיים.

האם, ששמה שירי, סיפרה כי בתחילת 'עופרת יצוקה' היתה בסוף הריונה. כאשר חזרה מהרופא, היתה מודאגת מפני ששמעה שיש לעובר כנראה מום כלשהו. היא ישבה וצפתה בחדשות על המבצע, ואז הופיעה כתבה קצרה על דביר ותמונתו התנוססה על המסך. היא התפללה: "ריבונו של עולם, אם תיתן לי תינוק בריא ושלם, אקרא לו בשם של החייל דביר שנהרג במבצע...".

כשחזר בעלה בני, סיפרה לו על החלטתה והוא הסכים. כאשר קראו בברית לרך הנולד בשם דביר, הם לא הסבירו זאת לאף אחד. "רק עכשיו אנחנו מגלים את הסוד", סיימה שירי.

דליה היתה המומה ונרגשת ולא היתה מסוגלת להתרכז בהופעה. אחרי שני שירים הציעה לבתה שילכו הביתה. לפני שיצאו החליפה דליה מספרי טלפון עם שירי. למחרת שלחה שירי מסרון: "אלוקים לא מפגיש סתם אנשים". מאז דליה ומשפחתה נמצאים בקשר רצוף עם בני ושירי וכמובן עם אשל ודביר, ומדי ערב שבת מאחלים זה לזה "שבת שלום".

 

http://www.inn.co.il/Besheva/Article.aspx/9427

 

סיפורים נוספים, ידע הנותן חיות, הרצאות מרתקות, סופי שבוע מעולים לכל אחד ואחת מישראל – מומלץ בחום:

http://www.arachim.org/VideoDetail.asp?MediaID=2102

 

http://www.arachim.org/Events.asp

 

http://www.arachim.org/Articles.asp

 

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים, אלהי השמים והארץ, בוחן כליות ולב, שזכות הכנסת תוכן זה תעמוד לזכות ולרפואת אבי מורי שמעון בן מרים ואימי מורתי יפה ברכה בת רבקה למשפחת חדד ויתברכו בבריאות איתנה וחיים טובים וארוכים ולנחת רוח מכל יוצאי חלציהם ויזכו לנחול את חיי העולם הזה וחיי העולם הבא אמן ואמן כן יהי רצון נצח סלה ועד וימלא ה' יתברך את כל משאלות ליבם לטובה ולברכה אמן כן יהי רצון.

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע