chiddush logo

מפתח יולדת

נכתב על ידי שניאור, 29/4/2013

 

זהבה היתה מודאגת. זו הפעם השנייה שבתה שושי, הנשואה מזה שלוש שנים, לא משלימה את הריונה. כמו בפעם הקודמת, חלה הסתבכות חמורה שהובילה להפסקת ההריון. זהבה רצתה לנחם את בתה, אבל לא ידעה כיצד תוכל לעשות זאת. היא הרבתה בתפילות, בסגולות ובקבלות טובות ופנתה לרב משה בן טוב לקבל עצה וברכה עבור בתה. בעלה בנימין, סוחר יהלומים, היה בקשר מתמיד עם הרב ונהג להתייעץ עימו לפני כל עיסקה חשובה.

שש שנים לפני כן זכו בנימין וזהבה בעצמם לישועה בזכות הקשר עם הרב בן טוב. זהבה היתה מעוברת בחודש השלישי, ושמעה מפי הרופאים כי יש לוולד מום בלב ולכן עליה לעבור בדיקות כדי להחליט על עתיד ההריון. כאשר שמע על כך הרב בן טוב פסק: "הכל בסדר גמור. אינכם צריכים לבצע בדיקה, ותראו שהילד יצא בריא ושלם!". דבריו לא הרגיעו את ליבה החושש של זהבה. הרב הבחין בכך ואמר: "תקיימי מדי שבוע הפרשת חלה ולא תתחרטי על כך".

חודשי ההריון חלפו באיטיות מורטת עצבים. זהבה הקפידה לקיים מדי שבוע הפרשת חלה בברכה והרגיעה את נפשה בהבטחתו הבוטחת של הרב. כשנולד בן בריא ושלם לא היה קץ לאושרם של בנימין וזהבה. הם התקשרו ובישרו לרב בהתרגשות רבה את הבשורה הטובה. בניגוד להם הרב לא היה מופתע כלל. כעת, שש שנים לאחר מכן, באה זהבה לבקש ברכה ועצה עבור בתה.

הרב האזין לדבריה בריכוז, הביע כאב והשתתפות בצערה וקבע: "המפתח נמצא אצלך. כשאת תהרי תיפתח הישועה אצל בתך". זהבה השתוממה. כעת היא בת 42. מאז לידת בנה נמנעה מהריון. איך תוכל לחזור וללדת?! "בתך תזכה לתאומים", קטע הרב את מחשבותיה והוסיף: "אבל הכל תלוי בך".

זהבה יצאה מהורהרת מחדרו של הרב. בדרך לביתה חשבה שאולי הרב לא יודע את גילה ואולי שכח שיש לה כבר שישה ילדים. לאחר שחזרה לביתה הסיחה את דעתה מכל העניין והמשיכה בשגרת יומה.

בביקור הבא אצל הרב, לאחר כחודשיים, חזר הרב על דבריו: "עלייך להסיר את המניעה. בעזרת ה' תהרי וכך תפתחי את הישועה לבתך". "אבל הרב", אזרה זהבה אומץ, "איני צעירה. איך אגדל כעת תינוק?!". הרב שחק, "לא הגעת לחצי מגילה של שרה אמנו כשילדה". זהבה נבוכה מאוד. מחד חשה שאין לה כוחות נפש להביא לעולם תינוק ולטפל בו, ומאידך הרב מתעקש כי המפתח ללידה מוצלחת של בתה תלוי דווקא בהריונה היא. מיום ליום דחתה זהבה את ביצוע הוראת הרב, וניסתה לשכנע את עצמה ששושי תוכל להיוושע בכוח התפילות בלבד.

ואז, בה' באב תש"ע, הלך הרב בן טוב לעולמו והותיר את מקורביו הרבים מיותמים. תקופה קצרה לאחר מכן שושי הרתה, אך הפילה כעבור מספר שבועות. הדבר אירע בפעם השלישית ושושי החלה לאבד תקווה שתוכל אי פעם להרות. זהבה לא ידעה את נפשה מרוב צער ודאגה. מדי יום ניסתה לברר על טיפולים שעשויים להועיל לבתה, והוראת הרב בן טוב זצ"ל נשכחה כליל מדעתה.

לילה אחד ראתה בחלומה אור גדול הולך וקרב אליה. האור היה בצורת האות שי"ן, ושלושת קודקודיו שלחו אלומות אור לעברה. כשנעצר האור שמעה קול: "המפתח נמצא אצלך. בתך תזכה לתאומים..."

זהבה לא היתה מסוגלת להתעלם מהחלום וניגשה לרב שמעון בן טוב, בנו של הרב זצ"ל, וסיפרה לו כל מה שאירע עד כה. "הרב ממקומו בשמיים לא שוכח את בתך", התרגש הרב שמעון, "כדאי לך לשמוע בקולו ובעזרת ה' תזכה בתך לתאומים כפי שהבטיח הרב זצ"ל". הוא הוסיף לשכנעה בדברי אמונה עד שהחליטה לקיים את הוראתו של הרב.

מדי יום ציפתה זהבה לבשורה מבתה שושי. כל צלצול טלפון הקפיצה ממקומה. כעבור חודש אחד הגיעה הבשורה המיוחלת: בתה שושי שוב הרה. כעבור חודש נוסף גילתה זהבה כי גם היא מעוברת. לאחר זמן קצר חל סיבוך בהריונה של זהבה והיא נאלצה להפיל את עוברה באופן טבעי. "הכל משמיים", ניחמה הרב שמעון, "כנראה שהיית חייבת לעבור את זה כדי לסלול את הדרך לבתך".

התרגשות ומתח ליוו את חודשי הריונה של שושי, ובסיום החודש התשיעי ילדה שני בנים בריאים וחמודים.

 

http://www.inn.co.il/Besheva/Article.aspx/11081

 

סיפורים נוספים, ידע הנותן חיות, הרצאות מרתקות, סופי שבוע מעולים לכל אחד ואחת מישראל – מומלץ בחום:

http://www.arachim.org/VideoDetail.asp?MediaID=2102

 

http://www.arachim.org/Events.asp

 

http://www.arachim.org/Articles.asp

 

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים שזכות הכנסת תוכן זה תעמוד לזכות ולרפואת אבי מורי שמעון בן מרים ואימי מורתי יפה ברכה בת רבקה למשפחת חדד ויתברכו בבריאות איתנה וחיים טובים וארוכים ולנחת רוח מכל יוצאי חלציהם אמן כן יהי רצון נצח סלה ועד וימלא ה' יתברך את כל משאלות ליבם לטובה ולברכה אמן כן יהי רצון.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע