chiddush logo

חוברת בחברון

נכתב על ידי שניאור, 29/4/2013

 יום אחד ישב אבנר, עוזרו של הרב אליעזר שלמה שיק, רבם של חסידי ברסלב ביבנאל, בחדרו של הרב בעיירה. באותו רגע נכנס לחדר אדם כבן ארבעים שחיכה בחדר המתנה זמן ממושך. כאשר נכנס הוציא כיפה מכיסו והניחה על ראשו, התקרב אל הרב שהושיט לו יד, ולפתע החל לנשק את ידו בהתלהבות מופרזת שגרמה לאבנר לתמוה.

האיש הבחין בתמיהתו של אבנר ואמר לו: "בטח אתה מתפלא שאני מנשק ככה את היד של הרב. תדע לך שאם לא היה עניין של נימוסים והליכות, הייתי מחבק ומנשק עכשיו את הרב בלי שום חשבון. כל החיים שלי הם בזכותו! אם להורים שלי יש בן, זה בזכותו! אם לבנים שלי יש אב, זה בזכותו! אם לאשתי יש בעל, זה בזכותו!"

ואז החל לספר את סיפורו:

"הייתי סוכן ביטוח מצליח, הרווחתי טוב וחייתי ברמת חיים גבוהה. יום אחד הזמינו אותי השותפים של חברת הביטוח לפגישה ואמרו: 'אתה יודע למה קראנו לך?'

"ידעתי מיד שהם תפסו אותי במעילה שעשיתי כאשר הרווחתי מאחורי גבם באיזו עיסקה מבלי לדווח להם. לקחתי את כל הרווחים לכיסי ולא רק את האחוזים שהייתי אמור לקחת. מיד הודיתי על האמת: אני מאוד מצטער על מה שעשיתי.

"אמר לי אחד מהם: 'מאחר שהודית מיד וחסכת לנו את כל ההוכחות, ובגלל שהיית עד עכשיו סוכן מצליח מאוד, לא נפעל נגדך במידת הדין, ומאידך בגלל שאיבדנו את האמון שהיה לנו בך ניתן לך מכתב פיטורין. תקבל את הפיצויים שמגיעים לך ותלך לדרכך לשלום'.

"עזבתי את העבודה וקיבלתי פיצויים. אשתי לא הבינה מדוע פוטרתי. לקחתי את הכסף ופתחתי עסק חדש. אתם יודעים איך זה לפתוח עסק. צריך להשקיע הרבה ולחכות בסבלנות גדולה, ועד שרואים רווחים לוקח הרבה זמן. בינתיים אשתי המשיכה להוציא הוצאות ברמה הגבוהה שהיתה מורגלת אליה. הכסף נגמר ואז החלו בעיות בשלום בית.

"כאשר הגעתי סוף כל סוף למצב של התחלת רווחים בעסק קיבלתי קריאה למילואים. זה היה כל כך לא בזמן. התקשרתי לקצינת המילואים וסיפרתי לה שהקמתי עסק ואני זקוק מאוד לדחיית שירות. היא אמרה: 'יש אפשרות לדחייה. תבוא ותדבר עם המג"ד'.

"הגעתי לבסיס וחיילו אותי לקראת מילואים במערת המכפלה בחברון. דיברתי עם המג"ד והוא אמר שהוא מצטער מאוד, אבל אין באפשרותו לשחרר אותי.

"הייתי שבור לגמרי. העסק החדש היה זקוק לי מאוד. לא תיאמתי ולא סידרתי את החלפתי כי הייתי בטוח שאשתחרר. הייתי צריך להתקשר למנהל הבנק שלי ולבקש הלוואה ולא היתה לי אפשרות לעשות זאת. התחלתי לחשוב על כל צרותיי, על כל הצ'קים שעומדים לחזור, על השלום בית שלי שהולך ומדרדר. בנוסף לכך זו היתה תקופת האינתיפאדה הראשונה, ילדים זרקו עלינו אבנים וירקו עלינו.

"נכנסתי לייאוש נוראי והחלטתי לשים קץ לחיי.

"לא רציתי לעשות זאת ליד הערבים כדי שלא ישמחו במותו של חייל יהודי. החלטתי לעלות למערת המכפלה לקבר אברהם להיפרד מאבי האומה לפני שאעשה את הצעד הבלתי הפיך. נכנסתי למערת המכפלה והגעתי לאוהל אברהם. על הבמה ראיתי חוברת קטנה שכתוב עליה: 'למה להתאבד?'

"מי יודע על כוונתי?! הרהרתי בתדהמה. פתחתי את החוברת. היה כתוב שם משהו כמו 'אני יודע שאתה נמצא בסבך של בעיות וצרות שאינך רואה להן כל מוצא ולכן אתה חושב לשים קץ לחייך...', ועוד היה כתוב 'אל תחשוב שהשאול בית מנוס לך, ושאם תתאבד תפתור את בעיותיך, כי מחכות לך שם בעיות קשות הרבה יותר...'. עוד נאמר שעיקר התרופה היא לפתוח את הפה ולדבר עם הקדוש ברוך הוא ולהשיח בפניו כל מה שיש בלב ורק הוא יכול לעזור לאדם באמת.

"קראתי את החוברת כמה פעמים בשקיקה עד שהחלטתי לציית למה שכתוב ולא לשלוח יד בנפשי. היתה לי הרגשה נפלאה כאילו שהרווחתי את החיים מחדש. אחר כך העניינים החלו להסתדר על הצד הטוב עד שעליתי על דרך המלך.

האיש כיוון את מבטו לעברו של אבנר ואמר בהתרגשות: "עכשיו אתה מבין למה נישקתי ככה את ידו של הרב?!"

http://www.inn.co.il/Besheva/Article.aspx/11113

 

סיפורים נוספים, ידע הנותן חיות, הרצאות מרתקות, סופי שבוע מעולים לכל אחד ואחת מישראל – מומלץ בחום:

http://www.arachim.org/VideoDetail.asp?MediaID=2102

 

http://www.arachim.org/Events.asp

 

http://www.arachim.org/Articles.asp

 

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים שזכות הכנסת תוכן זה תעמוד לזכות ולרפואת אבי מורי שמעון בן מרים ואימי מורתי יפה ברכה בת רבקה למשפחת חדד ויתברכו בבריאות איתנה וחיים טובים וארוכים ולנחת רוח מכל יוצאי חלציהם אמן כן יהי רצון נצח סלה ועד וימלא ה' יתברך את כל משאלות ליבם לטובה ולברכה אמן כן יהי רצון.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע