chiddush logo

למה אין דין בחגים מדרבנן? (2 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי אריאלל אליעזר, 2/4/2013

 המשנה במסכת ראש השנה א ב כותבת שבארבעה פרקים העולם נידון, ומונה שם את המועדים שמן התורה, נשאלת השאלה- למה בחגים שמדרבנן אין העולם נידון, הרי כלל נקוט בידינו ש "כל דתקון רבנן כעין דאוריתא תקון"?  ואם כן לכאורה גם בחגים מדרבנן היה אמור להיות דין.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
יודע את התשובה? חושב אחרת
דיונים - תשובות ותגובות (2)
אריאלל אליעזר (27/2/2014)
אולי ניתן לומר, שבפורים נידונים על מידת השמחה שתהיה לאדם במהלך השנה.
פורים הוא יום הדין על השמחה.
דביר (18/4/2013)
כל דתקון רבנן כעין דאוריתא תקון- כלל זה הוא בשביל האנשים שיקבלו את התקנות של חכמים כאילו הם מהתורה, ואין בכלל זה לגרום שידונו את העולם גם במועדים של חכמים.