chiddush logo

איך משיגים עבודה ב-IT?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 30/9/2022

נדמה שכולם רוצים לעבור להייטק, בין אם מתוך עניין אמיתי בתכנות, אפליקציות ורשתות, ובין אם החלום על תנאים טובים יותר הוא זה שמניע את השאיפה.

הסבה מקצועית להייטק וספציפית למשרות IT בהחלט אפשרית כיום, בזכות שלל קורסים, סדנאות, בוט קמפים ומדריכים. גם הביקוש הגבוה לעובדים בתחום בהחלט לא מזיק. אבל, איך עושים את זה? יש לנו כמה טיפים שימושיים מאוד בשבילכם, אם אתם חולמים על עבודה ב-IT.

הכירו את התחום

לפני שאתם קופצים לבריכה, כדאי שתדעו מה אתם עומדים למצוא בתוך המים. נסו להרכיב רשימה של משרות שמעניינות אתכם. האם אתם רוצים לעזור לרשתות המחשבים של הארגון לפעול בצורה חלקה, או שאתה מעדיפים לפתח אתרי אינטרנט? איזה סוג של ארגונים מושכים אתכם? אילו תפקידים נשמעים כמו משהו שהייתם רוצים לעשות?

זה יכול לעזור לכם להתמקד בחיפוש העבודה. בנוסף, זה יסייע לכם להכיר חלק מאוצר המילים הו תיתקלו במהלך התהליך. אם אתם לא בטוחים היכן להתחיל, כדאי לקרוא על משרות IT נפוצות למתחילים, או לחקור מהם מסלולי הקריירה בתחום ה-IT.

יש כישורים שאתם יכולים ללמוד או לשפר

כישורים ספציפיים שמעסיקים מחפשים אצל עובדי IT, יכולים להשתנות מתפקיד לתפקיד. עיינו במספר מודעות דרושים למשרות שמעניינות אתכם, כדי לראות אילו כישורים עליכם לחדד.

הנה כמה מיומנויות שאתם עשויים למצוא בתיאורים תפקידים בתחום:

·         מערכות הפעלה - היכרות עם מערכות ההפעלה Mac, Linux ו-Microsoft יכולה לשים אתכם בעמדה טובה.

·         אבטחה - הבנה בסיסית של אבטחת מחשבים ואינטרנט יכולה להיות שימושית לחייך לקריירה ב-IT.

·         רשתות - הכרת היסודות של בעיות רשת, כמו גישה לרשת ושירותי IP, עשויה לתת לכם יתרון בחיפוש העבודה שלך.

·         תקשורת בינאישית - סביר להניח שתקשורת עם אחרים תהיה חלק מרכזי בעבודה שלכם ב-IT. לעתים קרובות, מצופה מאנשי IT לעזור לעובדים בארגון עם בעיות טכניות, או לשתף פעולה עם חברי צוות כדי להניע פרויקטים חדשים.

יש דרכים להשיג את הניסיון הנדרש

בין אם אתם שואפים להיות מהנדסי רשת או מנהלי מערכות, באופן טבעי מרבית החברות מחפשות אנשים עם ניסיון בתחום. כך תוכלו לעשות את זה:

·         קורסים - בין אם מקוונים או אישיים, מרבית הקורסים בתחום דורשים מכם להשלים פרויקטים או משימות מעשיות. כלומר, בעזרתם אתם יכולים לבנות תיק עבודה, שניתן יהיה להציג בראיונות עבודה או בדרכים אחרות.

·         פרויקטים אישיים - אם אתם מסוגלים לעבוד היטב גם בלי מבנה מסודר, אתם יכולים לעבוד על פרויקטים שייחשבו בעתיד בתור ניסיון רלבנטי. יצירת תוכנה משלכם, בניית אתר עבור חבר או התעסקות עם רשת מחשבים - כל אלה דרכים להעמיד את הכישורים שלכם במבחן, ולתת לכם חומר להציג בפני החברות השונות.

·         התמחות - התמחויות עשויות שלא לדרוש ניסיון קודם, ויכולות להיות הזדמנות טובה להשתמש בכישורים שלכם במסגרת מקצועית.

·         פרילנסרים - אנשי מקצוע מסוימים, כמו מפתחי אתרים, יכולים למצוא עבודה כפרילנסרים. זו עשויה להיות דרך טובה להשלים פרויקטים קטנים, בזמן שאתם מחפשים עבודה במשרה מלאה.

·         התנדבות - ארגוני מתנדבים רבים מחפשים תמיכה. הצעת הכישורים שלכם יכולה לעזור לכם להשלים פרויקטים מעשיים.

·         השכלה - למרות שתואר אינו חובה עבור משרות IT רבות, אתם כמובן יכולים לקבל את הידע המעמיק שאתם צריכים, על ידי לימוד תחום קשור כמו מדעי המחשב או הנדסת מחשבים. אם יש לכם את הזמן והמשאבים להשקיע בתואר, זה מסלול ששווה לשקול.

המפתח הוא נטוורקינג

יצירת קשרים מקצועיים היא דרך שימושית למצוא עוד מידע על משרות או חברות, להציג בפניכם הזדמנויות שלא הייתם שומעים עליהן אחרת, או להעניק לכם דחיפה בתהליך הגיוס. הרשת שלכם יכולה לכלול עמיתים ותיקים לעבודה, חברים, משפחה, מכרים וכו'.

הזירה הכי טובה כרגע לבצע נטוורקינג היא לינקדאין - רשת חברתית מקצועית שמיועדת בדיוק לצורך הזה. אם אין לכם פרופיל זה הזמן לבנות אותו. אם יש לכם, אבל אתם לא ממש פותחים את לינקדאין או משקיעים יותר מדי בפרופיל, אנחנו ממליצים לכם בחום לקרוא על הנושא, כי אתם מפספסים יתרונות רבים.

לסיכום

זה הזמן להשקיע בעצמכם, לצחצח את הכישורים והניסיון ולמצוא את עבודות החלומות שלכם ב-IT.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע