כשהארכי רמאי מבקש למרק בייסורין את הרמאי הקטן ועד אובדנו
נכתב על ידי משה אהרון, 7/9/2022
בס"ד.
המקרא
----------------
וְעָנִיתָ וְאָמַרְתָּ לִפְנֵי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, אֲרַמִּי אֹבֵד אָבִי, וַיֵּרֶד מִצְרַיְמָה, וַיָּגָר שָׁם בִּמְתֵי מְעָט; וַיְהִי-שָׁם, לְגוֹי גָּדוֹל עָצוּם וָרָב. ו וַיָּרֵעוּ אֹתָנוּ הַמִּצְרִים, וַיְעַנּוּנוּ; וַיִּתְּנוּ עָלֵינוּ, עֲבֹדָה קָשָׁה. ז וַנִּצְעַק, אֶל-יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵינוּ; וַיִּשְׁמַע יְהוָה אֶת-קֹלֵנוּ, וַיַּרְא אֶת-עָנְיֵנוּ וְאֶת-עֲמָלֵנוּ וְאֶת-לַחֲצֵנוּ. ח וַיּוֹצִאֵנוּ יְהוָה, מִמִּצְרַיִם, בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרֹעַ נְטוּיָה, וּבְמֹרָא גָּדֹל--וּבְאֹתוֹת, וּבְמֹפְתִים. ט וַיְבִאֵנוּ, אֶל-הַמָּקוֹם הַזֶּה; וַיִּתֶּן-לָנוּ אֶת-הָאָרֶץ הַזֹּאת, אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ. .
הדברים :
------------------
"ארמי אובד אבי" :
שאותו ארכי רמאי ביקש לממש את שמו "לבן" להלבין חטאיו של יעקב ה"רמאי" הקטן.
והנה רשע זה כמו פרעה ביקש להגזים ועד חלילה לאובדנו של יעקב.
ומשכך, לדראון עולם כינתה בו התורה כ"אובד אבי".
וכך הקב"ה לא אפשר ללבן לממש זממו, והמיר המשך מירוק חטאיו של יעקב בירידה למצרים לכן מיד לאחר ארמי אובד אבי נכתב "וירד מצריימה".
ועתה למה חשוב הוא שכל המביא את ביכוריו למקדש גם "יגיד" גם "יענה" וגם "יאמר" :
את כל אלה הדברים אלא שאי אפשר לו לאדם מישראל שירש וינחל את הארץ בלוא שתהא תמיד בתודעתו גלות יעקב הראשונה - בארם.
וגלות יעקב השנייה והקשה לאין שיעור - במצרים
שאין ישיבה שלמה בארץ, בלוא חידוד תודעת האפשרות
לגלות ממנה חלילה .אם רק שוכחים אנו את ההיסטוריה ושבים ומפרים את מצוות התורה ...... .
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)