chiddush logo

ארבעים וחמש עגלות ערופות - במירון (2 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 2/9/2022

 בס"ד.


המקרא
------------.

א כִּי-יִמָּצֵא חָלָל, בָּאֲדָמָה אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ לְרִשְׁתָּהּ, נֹפֵל, בַּשָּׂדֶה:  לֹא נוֹדַע, מִי הִכָּהוּ.  ב וְיָצְאוּ זְקֵנֶיךָ, וְשֹׁפְטֶיךָ; וּמָדְדוּ, אֶל-הֶעָרִים, אֲשֶׁר, סְבִיבֹת הֶחָלָל.  ג וְהָיָה הָעִיר, הַקְּרֹבָה אֶל-הֶחָלָל--וְלָקְחוּ זִקְנֵי הָעִיר הַהִוא עֶגְלַת בָּקָר, אֲשֶׁר לֹא-עֻבַּד בָּהּ, אֲשֶׁר לֹא-מָשְׁכָה, בְּעֹל.  ד וְהוֹרִדוּ זִקְנֵי הָעִיר הַהִוא אֶת-הָעֶגְלָה, אֶל-נַחַל אֵיתָן, אֲשֶׁר לֹא-יֵעָבֵד בּוֹ, וְלֹא יִזָּרֵעַ; וְעָרְפוּ-שָׁם אֶת-הָעֶגְלָה, בַּנָּחַל.  ה וְנִגְּשׁוּ הַכֹּהֲנִים, בְּנֵי לֵוִי--כִּי בָם בָּחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לְשָׁרְתוֹ, וּלְבָרֵךְ בְּשֵׁם יְהוָה; וְעַל-פִּיהֶם יִהְיֶה, כָּל-רִיב וְכָל-נָגַע.  ו וְכֹל, זִקְנֵי הָעִיר הַהִוא, הַקְּרֹבִים, אֶל-הֶחָלָל--יִרְחֲצוּ, אֶת-יְדֵיהֶם, עַל-הָעֶגְלָה, הָעֲרוּפָה בַנָּחַל.  ז וְעָנוּ, וְאָמְרוּ:  יָדֵינוּ, לֹא שפכה (שָׁפְכוּ) אֶת-הַדָּם הַזֶּה, וְעֵינֵינוּ, לֹא רָאוּ.  ח כַּפֵּר לְעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר-פָּדִיתָ, יְהוָה, וְאַל-תִּתֵּן דָּם נָקִי, בְּקֶרֶב עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל; וְנִכַּפֵּר לָהֶם, הַדָּם.  ט וְאַתָּה, תְּבַעֵר הַדָּם הַנָּקִי--מִקִּרְבֶּךָ:  כִּי-תַעֲשֶׂה הַיָּשָׁר, בְּעֵינֵי יְהוָה..

הדברים
-----------------.
  כל אדם נולד עם עגלה לסחיבה והקב"ה מעמיס על עגלתו אתגרים , קשיים וגם דברים טובים . והנה אם אדם הוכה "בשדה" לא נודע מי היכהו.העגלה נותרה יתומה מהנושא שלה בעול. משהו "מתקע" בעולם . משהו יהא חסר בו לעד.
 והנה,אי אפשר לה לתורת אמת  
לעבור לסדר היום, אפילו לא על חלל אחד שכל עוד אין מי האשם והמתחייב בדין כי אז הכתם על ישראל נורא  שנשפך בקרבו דם נקי.
 והנה, אי אפשר לה לתורה להורות  על סמליות של רחיצת ידי המנהיגים הפוטנציאלים על גויית המת .
כי אז הורתה כן לעשות בסמליות בעגלת בקר.
 משל תבוא העגלה לסמל "התשלום על אובדן נפש מישראל והשבתת עגלתו של אדם בעולם.
 והנה כיום נעשתה נבלה בישראל נפלו בשדה - במירון ארבעים וחמישה אנשים חללים . ואם תורת אמת נרעשת  מחלל אחד מה עובר עליה על תורת ישראל על מות ארבעים וחמישה ואין אשמים ואין מידת הדין כדי "עריפת ראשים" . 
 להוותנו ולבושתנו ההנהגה הרוחנית הדתית והחרדית מושכים ידיהם מלרחוץ אותם. מרחיקים עצמם   מלשלם גם על ארבעים וחמש עגלות שנעצרו בעולם והעולם יחסר אותם לעד. 
על כך אין ולא תהא מחילה לכל אותם מנהיגים ששנים העלימו עין מהסכנה וההפך בעבור כיבוד אדמורים העמיסו עוד ועוד בניגוד לאזהרות  משל כל המרבה הרי זה משובח
 המזל הוא שיש עדיין  "בדק בית" ביורקרטי בדמות וועדת חקירה . משהו לקיים את סופה של פרשיית עגלה ערופה .לאמור :"עשיית הטוב והישר בעיני ה'
 אך בנתיים יש חילול שם שמיים נורא מהזקנים ,   הרבנים והפולטיקאים, שברחו מניקוי הדם וכל אחד מתנער לנפשו וכך,הותירו כתם פתוח לדראון.
 ולכפרה בדרכים קשות אחרות 
משה אהרון

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (2)
משה אהרון (2/9/2022)
נורא ,אבל צריך שגם הדברים הללו ייאמרו

----------------------------------------------.

 אין פרשת עגלה ערופה -  בלי עריפת ראשים.

 וכך בפרשת מירון לפחות ארבעים וחמש ראשים ייערפו .

לכתחילה עדיף  שייערפו מטאפורית במ ובן של הסתלקות ומתפקידם או ירידה במעמדם  במימוש איצטלת השיפוט שהוענקה לבני האדם  וכך 

מסכנים המתחמקים ממשפט הארץ  שהם בורחים למשפט שמיים . שבמשפט אין ווקום . וכמו כל משפט שהוא לאלוהים.  לבסוף המשפט נעשה אם לא על ידי בני אדם הוא ייעשה על ידי האלוהים  כי המשפט השיורי לאלוהים הוא.

 משה אהרון
משה אהרון (2/9/2022)
יש רעות חולות ואנחנו שותקים ומתעלמים.
----------------------------------------
וראיתי כעה חולה.
שבני אדם המתקראים יהודים ,נזהרים כמו מאש .חלילה, שלא לתלוש פיסת נייר פסולת בשבת לקנח את גופם.
ומנגד בפיהם ובלבבם עוקרים הם לבבות של בני אדם או גוזרים אותם לגזרים.
רומסים כמו בהיסח דעת. נשמות מעונות .
וכך מאכלים במעשיהם ובהתנהגותם ואפילו מבלי משים : פיסות קלף מספר התורה שהם "אוחזים" בו, להופכם לאפר... . וכך ברבבות הימים נמצאת בידם תורה מחוררת ומתפוררת. מן רשת הסוואה
וסופם כרטיס כניסה לגיהינום.....
ציורים לפרשת שבוע