chiddush logo

עמדות טעינה לרכב חשמלי: האם זה העתיד?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 30/8/2022

 עמדות טעינה

העולם דוהר בקצב קדימה ואם החשיבה בעבר על רכב חשמלי נחשבה מדע בדיוני, הרי שבמציאות העכשווית אפשר לראות בכל מקום בכבישי ישראל והעולם רכבים חשמליים, אשר מחליפים את הרכבים הרגילים שבהם נהגו בעלי הרכבים עד לפני שנה, שנתיים. הטכנולוגיה פורצת הדרך שהובילה להמצאת רכבים חשמליים יצרה רצון רב אצל הנהגים לנהוג ברכבים הייחודיים הללו אשר נוחים מאד לנהיגה ויוצרים חיסכון משמעותי בעלויות החודשיות של כל משפחה. עם זאת בעלי הרכבים זקוקים גם להיערכות בנושא עמדות טעינה וזאת כדי שיוכלו להטעין בקלות ובנוחות את הרכב על פי הצורך.

יש בעלי רכבים שזקוקים להטענה לעיתים קרובות ואחרים לעיתים רחוקות וזאת בהתאם למרחקי הנסיעה שלהם בכל יום. הדרך הנוחה ביותר היא להזמין עמדת טעינה של אי וי אנרג'י אשר תמוקם בסמוך לבית הפרטי, או לחלופין עמדת טעינה שתמוקם בחניון הכללי מתחת לבניין המגורים. כאשר יש במבנה זה כמה משפחות אשר רכשו רכבים חשמליים לעיתים מתקינים יותר מעמדה אחת וזאת באופן פרופורציונלי לכמות הרכבים כעת ותוך חשיבה על הגדלת מספר המכוניות בעתיד לאור העובדה שזו המגמה של ישראלים רבים.

בחירה של מיקומי עמדת טעינה

 קיימת חשיבות רבה ליצור נוחות מקסימלית בעת הטעינה ולכן אם מדובר בבית פרטי אפשר להציב את העמדה בתוך החניה בנקודה שהיא הקרובה ביותר לחיבור לרכב וכך אין צורך לתמרן אלא להחנות כרגיל ולבצע את הפעולה הנדרשת.

אם מדובר בבנייני מגורים יש צורך לקבל את אישורם של הדיירים ולאחר מכן להקצות לכך את החניות הקיצוניות למטרה זו. לאחר הקמת עמדות טעינה, כל רכב שזקוק לטעינה, חונה במפרץ החניה על פי הסימון וכך הנהג יוכל לבצע את הפעולה הנדרשת בקלילות וללא צורך בהיערכות מיוחדת.

רכבים חשמליים בישראל

לאור העובדה שמיום ליום יש יותר רכבים חשמליים, הצורך בהתקנה של עמדות טעינה הולך וגובר. זו הסיבה שהחלו בהתקנה של עמדות מסוג זה במקומות רבים. אפשר לראות כבר כמויות גדולות שלהן בתחנות הדלק הפזורות ברחבי הארץ, בסמוך למקומות עבודה גדולים שבהם יש נהגים רבים שרכשו כבר רכבים מסוג זה. כמו כן במקומות ציבוריים רבים כמו חניונים גדולים בערים הגדולות ובאזורי נופש בכל הארץ.

המטרה היא שיהיה מקום טעינה קרוב עבור כל נהג ושלא יוצר מצב שבו לא תהיה לו עמדת טעינה קרובה, כשהוא נוסע למרחקים ארוכים בענייני עבודה, או כשהוא נמצא בטיול משפחתי.

העתיד כבר כאן

הקהל מצביע ברגליים ולאור הכמויות הגדולות של הזמנת רכבים חשמליים ברור שזהו העתיד. מי שרוכש בפעם הראשונה רכב חשמלי מתלהב מאד מהתפעול שלו ולכן ברור שגם כאשר הוא ירצה להחליף לרכב חדש יותר, הבחירה תיפול על רכב חשמלי. כך שהוא ימכור את הרכב הנוכחי וירכוש דגם חדש יותר.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה