chiddush logo

קיבלתי בווצאפ

23/8/2022

 










*מאפיינים של מערכת יחסים טובה ומאושרת לאמץ*
מערכת היחסים הזוגית היא אחת ממערכות היחסים החברתיות המורכבות ביותר בחיינו, וזה לא משנה אם היא בהתחלה או אם היא מחברת זוג שנשוי כבר עשרות שנים. הוא יכול לחוות עליות ומורדות רבים לאורך זמן וכאשר הוא טוב ויציב, הוא משפיע כמעט על כל תחום בחיינו וכמובן על תחושת האושר הכללית. אבל מהי מערכת יחסים טובה? מהם המאפיינים של מערכת יחסים כזו והאם ניתן לפעול כדי לבטא אותם טוב יותר במקרה של כל אחד מאיתנו? בעזרת המאמר הבא, תגלו שהתשובה היא כן, בהחלט אפשר להגדיר את הדברים שעושים מערכת יחסים טובה. ייתכן שחלקם כבר מאפיינים את מערכת היחסים שלך ומביאים הרבה אור לחייך, בעוד שאחרים אתה צריך לאמץ אותם, ואתה בטוח לא להתחרט על זה.
*פעולות מוחשיות תמיד תומכות במילות אהבה*
יש אנשים שמראים אהבה באופן מילולי יותר מאחרים ויש כאלה שזקוקים לה יותר מאחרים, אבל בשום פנים ואופן מילים לבדן לא יכולות לתמוך במערכת יחסים ארוכת טווח. במערכת יחסים ממש טובה ויציבה, מילות חיבה ותצוגות מילוליות של אהבה הן כלי לחיזוק תחושה קיימת, שנוצרה כתוצאה מהפעולות שבני הזוג עשו לאורך זמן. פעולות אלה יכולות להיות פשוטות כמו טקס קבוע של הכנת משקה חם בשבת בבוקר, או חשובות יותר כמו לעשות כמה מטלות בית עבור הצד השני ולצאת לטיולים יחד.
 
כמובן, זה לא אומר שבמערכת יחסים טובה, בני הזוג כל הזמן עובדים אחד בשביל השני, אלא רק שלמילים שהם אומרים יש משמעות. אחרי הכל, אדם יכול לומר "סליחה" או "אני אוהב אותך" מיליון פעמים, אבל בלי לשנות התנהגות או לבצע פעולות מסוימות, הצהרות אלה אינן שונות בהרבה ממילים ריקות, גם אם יש את כל האהבה בעולם שמאחוריהן. מצד שני, כאשר הם נתמכים על ידי פעולות המבוססות על הצרכים של הצד השני במערכת היחסים, זה "מתכון בטוח" למערכת יחסים טובה.
*אף אחד לא משחק משחקים*
כמו בתחומים אחרים של החיים, לפעמים אנחנו הופכים מערכות יחסים ומערכות יחסים רומנטיות למורכבות יותר ממה שהן צריכות להיות. בעיה זו מחריפה בעולם המודרני, שבו הודעות טקסט מחליפות שיחות, רגשות משתנים ברגע, סקס הוא כלי, והפחד משקר ובגידה הוא גבוה. גם מערכות יחסים טובות סובלות מההשפעות האלה, אבל מה שטוב עם בני הזוג שמטפחים אותן הוא לדעת איך להתמודד עם נושאים ואתגרים באופן ישיר וללא דרמה.
 
כמובן שדרמה בהקשר זה היא מושג יחסי, ומה שנראה כתגובה לוגית מצד אחד ייתפס כתגובה מוגזמת מצד שני. פתרון אפשרי שניתן למצוא במערכות יחסים טובות רבות הוא שילוב של הרצון להתמודד עם מה שגרם לסערה והיכולת להפריד בין הראשי לטריוויאלי. זוגות בהקשרים כאלה תמיד מדגישים תקשורת, הגדרת קונפליקטים, שיתוף רעיונות לשינוי, פשרה, סליחה ולבסוף פעולה עקבית, הקשורה כמובן למה שנאמר בסעיף הקודם.
*יש מכנה משותף ברור במערכת היחסים*
בימים הראשונים של כל מערכת יחסים זוגית וגם לאחר שנים רבות של נישואין, תמיד חשוב שתהיה שקיפות והדדיות בין בני הזוג לגבי העתיד המשותף. אם אחרי 2-3 פגישות, אחד הצדדים לא אומר לשני שהוא רוצה מערכת יחסים רצינית וארוכה, או לחילופין רק משהו זמני וקליל, זה מצב מאוד לא בריא שיוביל בסופו של דבר לקשיים ולכאב. בעתיד, מסלול היחסים צריך להיות מתוכנן יחד לאורך זמן ולא לפחד לנהל שיחות כמו "איך ייראו החיים שלנו אחרי שהילדים יעזבו את הבית?" או "מה נעשה אחרי שנפרוש? " כאשר אנו מתקרבים לציוני דרך אלה. זוגות שמתכננים את מערכת היחסים שלהם מראש ונותנים לה חשיבות מיוחדת במונחים של תוכניות עתידיות, יחיו אותה בצורה הרבה יותר נעימה מאלו שלא.
 
כמו כל דבר אחר במערכת יחסים, "החזון העתידי" של מערכת היחסים דורש לפעמים פשרה וגמישות. כשאתה לא משחק משחקים, מדבר בפתיחות ומנסה למצוא פתרונות במקום להתעקש, אתה בדרך כלל יכול לבוא עם החלטה שמספקת את שני הצדדים. במקרים שבהם זה בלתי אפשרי, ייתכן שגם אם היחסים חיוביים בהווה - זה יהיה מסובך בעתיד, ואתה צריך לקחת את זה בחשבון כדי לנקוט צעדים מסוימים לפני שיהיה מאוחר מדי, כגון טיפול זוגי . 
 
*אין צפייה לשלמות*
גם במערכת יחסים טובה, בני זוג רבים נתקלים בבעיות וקשיים, אך כאשר יש נכונות להשתנות, להשתפר ולהתגבר על משברים יחד, היא חיובית ועתידה מזהיר. במערכת יחסים טובה, מערכת היחסים אינה מושלמת, בני הזוג עצמם אינם מושלמים, ואף אחד לא באמת מצפה שהמצב הזה ישתנה. כמובן, זה נחמד לצאת לחופשה בצימר מלא בפינוקים ולהרגיש שהכל מושלם במערכת היחסים, או שבמשך כמה ימים הכל יעבוד כמו שעון ותהיה תחושה של הרמוניה מלאה, אבל הדברים האלה לא נמשכים הרבה זמן, וזה בסדר.
 
אם לבן זוג יש ציפייה אחרת, היא לעולם לא תתממש וזה יגרום סבל לשני הצדדים בסופו של דבר. אם אתה מודע לכך שבני הזוג שלך אינם מושלמים בדיוק כפי שאתה לא ושאתה מקבל את עצמך בלבך, יש לך סיבה טובה להיות מרוצה מהמצב שלך ומהיחסים הזוגיים שלך. באופן דומה, נסו לא לצפות שדייט יהיה מושלם, אל תתעקשו לעצב מחדש את הסלון בדיוק בצורה המושלמת וקבלו את אופן ביצוע משימות מסוימות, גם אם זה לא לשביעות רצונכם המלאה.
*פגיעות, נוכחות וכנות במערכת יחסים הן קדושות*
סוג האהבה החזק ביותר הוא זה שגורם לנו להרגיש הכי פגיעים - אתה צריך לקחת הרבה סיכונים כדי להגיע לנקודה הזו, אבל כשאתה במערכת יחסים טובה, התגמולים בהחלט שווים את זה. אם אתה מעז לתת לעצמך 100%, ללא פילטרים או מסכים, ואתה מרגיש שהאדם שלידך עושה את אותו הדבר, זה סימן נהדר לגבי איכות היחסים שלך. יחד עם זאת, חשוב גם שהצד השני יהיה נוכח מול הפגיעות והכנות שלך, המתבטאת בהקשבה מוחלטת, תשומת לב ללא הסחות דעת והתמקדות בקליטת המידע של הצד השני במקום לגבש תגובה או להיות מתגונן.
 
אם אתה מרגיש שאתה צריך לשפר את התחום הזה במערכת היחסים שלך, התחל על ידי פתיחות לאדם שאתה אוהב. כדי לעשות זאת, ייתכן שתצטרכו לקרוע חומות שבניתם בתוך עצמכם או שנבנו במערכת היחסים שלכם לאורך השנים, וחשוב שלא תפחדו מכך. אחרי הכל, מה יכול להיות טוב יותר, להסתיר דברים מהאנשים שאתה חולק איתם את חייך או לקיים תקשורת פתוחה, בריאה ומעצימה? כמובן, האפשרות השנייה, ולכן מערכות יחסים שבהן יש פגיעות, נוכחות וכנות, טובות יותר מאלו שלא.
*שילוב בריא של חופש ועבודת צוות*
מערכות יחסים טובות "יודעות" כיצד להתממש בצורה של עבודת צוות ושיתופי פעולה ברמה גבוהה. מצד שני, כל אחד מבני הזוג חייב להיות גם בעל תחושה של חופש ועצמאות לפעול בקנה מידה מסוים או בתחומים מסוימים. החלק הראשון חשוב משום שעבודה משותפת בונה בסיס יציב מאוד למערכת היחסים וכאשר היא מתנהלת בצורה נכונה, היא "מנוע" גדול לפיתוח שני הצדדים ולהשגת מטרות חשובות. החלק השני חשוב מכיוון שגם בתוך מערכת היחסים המדהימה ביותר שניתן להעלות על הדעת, יש אנשים שעדיין זקוקים למידה מסוימת של חופש, עצמאות וזמן הרחק מבן זוגם.
 
זוכרים שבמערכת יחסים טובה, אין ציפייה לשלמות? חשוב לקחת זאת בחשבון בכל הקשור לתחום זה של מערכת היחסים. עבודת צוות במערכת יחסים קשורה לעתים קרובות למצבים שגרתיים למדי כמו טיפול בילדים וניהול משק בית, וחשוב לזכור שהיא מעולם לא מופצת בצורה מושלמת. לפעמים תיתן 80% והחלק השני 20% או להיפך, לפעמים אחד מכם יעדיף לעשות משימה לבד ולא לקבל עזרה ולפעמים לבני הזוג יהיו שיטות עבודה שונות שיצטרכו לחשוב איך לשלב אותם - אבל זה תמיד אפשרי. קבלה ואימוץ של עקרונות אלה של עבודת צוות וסיפוק חופש מאפשר לאנשים בזוגות ליהנות מהטוב שבשני העולמות.
*זרים אינם שולטים במערכת היחסים*
עבור אנשים שמסתכלים עליהם מבחוץ, לרוב מערכות היחסים יש חלקים רבים שנראים אבסורדיים לחלוטין או חורגים מכל הגבולות שלהם - אבל זו לא מערכת היחסים שלהם, כך שהדעה שלהם לא באמת משנה. עיקרון זה חיוני להצלחתה של מערכת יחסים ארוכת טווח, שבמהלכה רק אתה ויקיריך שולטים במה שקורה ומחליטים אם זה טוב בשבילך או לא. קרובי משפחה, חברים, ילדים ולפעמים אפילו זרים לפעמים יתנו לך עצות או יספרו לך על דברים שמדאיגים אותם לגבי מערכת היחסים שלך. אם גם אתם שותפים לדאגה הזו, נהלו אותה על פי העקרונות שתוארו עד כה, ואם לא, אל תתנו לדאגות האלה להיכנס לראש שלכם ולחיים שלכם. זוגות מאושרים מתמקדים בעצמם ולא נותנים משקל רב מדי לדעות ולצרכים של אנשים מחוץ למערכת היחסים. הם מבינים כי זה בראש ובראשונה הזוג שמנהל את היחסים, ואחרים יכולים לייעץ כאשר זה לא הולך מעבר לגבולות האישיים מדי וכי הם יכולים להילקח בחשבון, אבל לא באופן מוחלט. זכור כי ישנם אנשים בחייך שאכפת להם ממך ולפעמים הם באמת ירצו "להתערב" במערכת היחסים שלך מתוך דאגה לטובתך. הקשיבו להם, אבל זכרו שאתם ואתם לבדכם שצריכים לשלוט במערכת היחסים, ואם תמשיכו את המאפיינים שלמדתם היום, תוכלו לשמור על זה חזק ויציב בזכות תחושת הביטחון שעמדתכם תבוא לידי ביטוי בצד השני של מערכת היחסים.


*חמות, לא להתערב בשלום הבית!*
_מכתב מהרבי מליובאוויטש, לאמא שאצל בתה וחתנה היו אתגרים בשלום הבית, וקרובי המשפחה משני הצדדים התערבו והחריפו את המצב:_

מה שכותבת אודות עצה בנוגע למצב שלום הבית של בתה ובעלה, עדיף בנידון שהיא מתארת שלא להתערב בין הבת ובעלה שיחיו, שאז סוף סוף הם יסתדרו,

ואפילו אם בלתי אפשרי למנוע התערבות של אנשים אחרים בעניין, עדיין עדיף שהיא לא תתערב בעצמה, שאז גם אחרים מהצד השני יפסיקו להתערב, בראותם שהיא מצדה לא מתערבת.

ייתכן שלא תמיד קל לפעול זאת בעצמה, אבל כשמבינים שזוהי טובת הבת, מן הסתם יהיה אפשר לקיים זאת.

_מקור: תרגום מאגרות קודש חי"ד ע' תסה_ • *מוגש ע"י מכון 'אור החסידות'* • העתקת המכתב באישור מהוצאת ספרים קה"ת

👈 *_הצטרפו לקבל מדי יום את 'מכתב יומי' מאגרות הקודש של הרבי מליובאוויטש (קבוצה שקטה) :_*
https://chat.whatsapp.com/FkqNFlhfaJK0Q1OA4DJkSW

*מדי יום נחשפים ל'מכתב יומי' כ-100,000 איש, גם באנגלית, רוסית וצרפתית • בנוסף לעשרות מיזמים המגישים את תורת הרבי מליובאוויטש, לכל יהודי בכל מקום בעולם • 'אור החסידות' פועל בסיוע תורמים כמוכם - לשותפות במכתב יומי:*
https://secure.cardcom.solutions/e/UU91





יו"ר נכי צה"ל, שרון נחשוני הסיפור אמיתי לחלוטין , כותב שורות אלו שוחח איתו והכול אמת ויציב: 

https://www.hidabroot.org/video/63213


סרטון על חווית מוות קליני:

https://m.youtube.com/watch?v=WH_9KVg-Qog



חיים שאחרי החיים:

https://mobile.arachim.org/?MediaID=1599

ספרי המהפך של הרב זמיר כהן מומלצים לקריאה:

https://www.hidabroot.org/magazine/category/11209




קבוצת ווצאפ הרב יוסף צבי בן פורת בנושאים מגוונים 

https://chat.whatsapp.com/Cq2T3veI5dZ7henol8EHmx

סוף שבוע וסדנאות בארגון ערכים בבתי מלון במחירים מיוחדים , סדנאות חשיבה, גיבוש ועוד. הסמינרים מיועדים למגזר הכללי , בנושאים מגוונים ובתכנים שונים כגון: חיזוק הקשרים במשפחה, כלים למציאת בן זוג ובת זוג על פי תורת הקבלה, הסדנאות מתאימות למשפחות (יש ביבי סיטר לקטנים), לחיילים , לחיילות , רווקים , רווקות, אווירה טובה מאוד - מאוד מומלץ :

 https://mobile.arachim.org/?EventsListCategory=2



אם תרצה לחוות שבת בישיבה , הנך מוזמן לנסות חוויה רוחנית

https://www.hybp.co.il/%D7%90%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%97-%D7%91%D7%A9%D7%91%D7%AA/







יהי רצון מלפני אלהי השמים והארץ, אהיה אשר אהיה, אדון הכול היה הווה ויהיה, ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין, חוקר כליות ולב ומשלם לאדם כמעשיו וכפרי מעלליו החפץ בחסד, בקדושה ובטהרה ובזיכוי הרבים, שזכות התורה הקדושה וזכות זיכוי הרבים תעמוד לעילוי נשמת אבי שמעון בן אברהם ומרים אשר נלקח לבית עולמו ב י תמוז התשפ"ב, ישמרהו אל שדי ויצלהו מחיבוט הקבר ומכף הקלע ודינה של גיהנם ומכל גלגולי נשמות בן בדומם , בן בצומח בן בחי ובן במדבר ומכל צער יגן בעדו ותהא נשמתו צרורה בצרור החיים ויזכה להיות בגן עדן עם נשמות הצדיקים והחסידים ויזכה לחזות בנועם יי ולבקר בהיכלו ויקוים בו נַ֭פְשׁוֹ בְּט֣וֹב תָּלִ֑ין וְ֝זַרְע֗וֹ
יִ֣ירַשׁ אָֽרֶץ וכן: וְנָחֲךָ יי
תָּמִיד וְהִשְׂבִּיעַ בְּצַחְצָחוֹת נַפְשֶׁךָ וְעַצְמֹתֶיךָ יַחֲלִיץ וְהָיִיתָ כְּגַן רָוֶה וּכְמוֹצָא
מַיִם אֲשֶׁר לֹא־יְכַזְּבוּ מֵימָיו,יִחְיוּ מֵתֶיךָ נְבֵלָתִי יְקוּמוּן הָקִיצוּ וְרַנְּנוּ שֹׁכְנֵי עָפָר  כִּי טַל אוֹרֹת טַלֶּךָ וָאָרֶץ
רְפָאִים תַּפִּיל:
















להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע