chiddush logo

סרטוני טרור ואלימות והשפעתם על הילדים

7/4/2022

 



*נלחמים בטרור - לא משתפים*

כיום, כשלכל אחד יש סמרטפון בכיס, סרטוני זוועות מהפיגועים האחרונים מציפים את הרשתות החברתיות והמדיה, ואף את הטלויזיה וערוצי התקשורת.

ידוע הדבר שהטרור אינו כובש שטחים. מה הוא הטרור? כפשוטו – טרור באנגלית : פחד. לטלטל, לזעזע, להחליש את הרוח.
כל אדם שנרצח הוא אבידה, עולם ומלואו, אך לצד הכאב עלינו להיות זהירים בצפייה ושיתוף של סרטונים אלימים מזירת האירוע.

כשאנחנו רואים ומשתפים סרטונים מהפיגוע – אנחנו נותנים יד לטרור. זה בדיוק מה שהמחבל היה רוצה. שכולם יראו, שכולם יפחדו, שלכולם יהיה קשה לישון בלילה.

כשכלי התקשורת והחדשות מפרסמים סרטונים כאלו, כשאנשים מעלים ומשתפים – הרצון לקבל לייקים וצפיות, להרוויח עוד כמה אחוזי רייטינג, גובר על המוסר האנושי הפשוט. על הצורך לעצור את הפצת הרוע.

ברוך ה' כיום ברור בכל כלי התקשורת שלא מפיצים סרטוני אובדנות (התאבדויות) – בגלל שפרסומם גורם לנזק חברתי ונפשי רב. צריך לאסור באופן דומה את הפצת חומרי הטרור בקבוצות ובערוצי החדשות. לחדול את הפצת האימה, שגורמת, במו ידינו ממש, להרחבת השפעתו של המחבל הארור.

כשאנשים מפחדים, הם נעים לצרוך עוד ועוד חדשות, שזורעות עוד יותר פחד, וכך המעגל נמשך, והטרור ממשיך להשפיע. אנו קוראים לעצור את המעגל. לא לצרוך, לא לשתף. להלחם בטרור.

*איך נתווך לילדנו ולתלמידנו את האירועים השונים?*

חשוב קודם כל להסדיר נשימה, לקחת כוס מים ולדבר ממקום רגוע ולא לחוץ ובהול.

(אם אנו צריכים אוויר בעצמנו, כדאי לשוחח עם מישהו לפני שאנחנו מדברים איתם, כדי שהעיבוד הראשוני שלנו לא היה מול הילדים או התלמידים.)

להסביר על הפיגוע, מה קרה בפשטות בלי תיאורים מוגזמים ומפורטים, להדגיש שהאירוע הסתיים, הפצועים והמשפחות של ההרוגים מקבלים תמיכה. בוודאי שלא להראות תמונות או סרטונים.

לציין שישנם המון אנשים טובים שתפקידם לשמור עלינו, כוחות הבטחון, הצבא והמשטרה. והם נערכים ושומרים עלינו בימים ובלילות. וכמובן גם לתפילות שלנו יש כוח. 

חשוב ואפשר לחשוב יחד על מעשה טוב, פרק תהילים, צדקה, או כל דבר אחר יחד עם הילדים, שיתן תחושה שאנחנו יחד פועלים לתיקון המציאות החסרה.

(הדברים משתנים מגיל לגיל, וככל שהגיל עולה כך אפשר לדבר יותר על רגשות, שיתוף ולדבר על הצורך להיות חסונים ולהמשיך בשגרה בריאה כמתקפת נגד לטרור שרוצה להחליש את החיים של עמנו בארץ ישראל.)

*בהצלחה!*
*סער חלק,* מנהל תוכן ארגון לוקחים אחריות
*נועם לב,* פסיכולוג

===

*להצטרפות לקבוצת 'מחנכים חזקים ברשת':* 
 https://mmb.org.il/chazakim-horim/ 

*לשליחת שאלה אנונימית:* 

https://rb.gy/mrnsqj

*מבית ארגון 'לוקחים אחריות'*
 http://new.mmb.org.il/wp/lp/

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע