chiddush logo

סגולות ללידה קלה כתרנגולת לבנה

נכתב על ידי חידושי דויד שלמה__123, 24/2/2022

 

סגולות ללידה קלה

עריכה הקלדה ועימוד לזיכוי הרבים ע"י דויד שלמה המעונין יתקשר: 0583210833

v    שתאכל האישה לפני לידתה מאתרוג ארבעת המינים שברכו עליו-מסוגל ללידה קלה (בשם הרב בן ציון מוצפי שליט"א).

v   שלא תתקשה בלידתה, שתאכל בכל מוצאי שבת סעודה רביעית- סעודת מלווה מלכה, בפת (כף החיים סי' ש' ס"ק ד'). וכן רבי אלימלך מליזענסק אמר: שסגולה לנשים שלא יתקשו בלידתן, שתאכלנה בכל מוצאי שבת דבר מה לשם מצוות מלווה מלכה, ותאמרנה "לשם מצוות מלווה מלכה".

v   ללידה קלה, שהבעל יטבול שבע טבילות ולאחר מכן יאמר שבע פעמים 'מזמור לתודה'.

סגולה לאישה שתלד ברווח ובקלות, שבחודש התשיעי להריונה יעשה הבעל פתיחת ההיכל בבית הכנסת ויפתח את שתי דלתות ההיכל ויאמר: 'ריבונו של עולם, כשם שפתחתי דלתות אלה בקלות כך תפתח את דלתי בטנה של אשתי בשעת הלידה ותלד בלא צער', ויוציא את ספר התורה (שזה כדוגמת ילד שנולד) וימסור אותו לידי המוליך את הספר לדוכן, ויש לזה סמך על פי הסוד (כף החיים סימן קל"ד). וצריך לדעת שאין להתקוטט עבור מצוות וגם המוותר ומעביר על מדותיו יש לו את הסגולה המיוחדת רק לו

v   סגולה למעוברת שתלד בשלום ולא יאונה לה ולוולד כל רע, שכאשר תגיע לחודש התשיעי תטבול במקווה כשר (ללא ברכה) ותבקש שָם. וגם על ידי זה תבטל מהילד כל מיני רעות שראתה בעיבורה. ואין טבילה זו חובה ובוודאי שאם היא טהורה אינה צריכה לחשוש מחציצה וכן אסור לה לברך על טבילה זו . ולגבי טבילה בחודש התשיעי בליל שבת – לגבי טבילה רגילה שצריכה להיטהר לבעלה מותרת בליל שבת. אבל אשה מעוברת שכבר טהורה ומתכוונת לטבול לשם סגולה לא תלך לטבול בליל שבת אלא תדחה טבילתה למוצאי שבת.

v   ללידה קלה וכל מיני בעיות נשים, שתשתה האישה תה העשוי מעלים הנקראים 'רוזמרין' ותשתדל לשתות מידי יום ביומו אפילו זמן ממושך.

v   לקחת עלי תאנה, לייבשם, לשחוק (לטחון) אותם היטב ולערבבם ביין, ולאחר מכן לשתותם.

v   מזמור 'הבו לה' בני אלים' שהוא שבעה קולות שאמר דוד על המים, מסוגל להולדה בנקל (ליקוטי מוהר"ן כ"א).

v   סגולה להריון תקין ולידה קלה, לומר בלי נדר בכל יום את מזמורי התהילים הבאים: א', ד', ה', ח', נ"ז, צ"ג, ק"ח, קמ"ב (הגר"ח קנייבסקי שליט"א).

v   אם האשה מקשה ללדת וללידה קלה, שתאחז האישה בין שיניה בזמן הלידה חתיכה מהאפיקומן ולאחר הלידה תוציאנה מיד (סגולת הזהב).

v     סגולה למקשה ללדת, שיטבול הבעל במקווה (ספר סגולות של הבעש"ט פ' יתרו הגה כ"ב).

v   עוד סגולה בשם הבעש"ט זי"ע, שיקח הבעל מלוא לוגמא מי מעיין/מי מקווה לפיו וילך עם פיו המלא ויזלף על היולדת (פ' יתרו בהגה כ"ה).

 

1.       כשיושבת על המשבר, יאמר שנים עשר פעמים מזמור כ' בתהילים: "יענך ה' ביום צרה", ולא ישנה המזמור ללשון נקבה אלא יאמרנו ככתוב (ראה תפילה מצורפת למזמור בספר "תפילת חנה השלם" ע"מ 130). מזמור כ' בתהילים 'יענך ה' ביום צרה', שיש בו שבעים תיבות כנגד שבעים קולות, מסוגל להולדה בנקל (לקוטי מוהר"ן כ"א). ויאמר הבעל מזמורי תהילים: י"ט, כ"ו, קמ"א.

2.       למקשה ללדת תאמר הרבה פעמים "מזמור לתודה" (ליקוטי עצות בנים אות י"א): "מזמור לתודה הריעו לה' כל הארץ: עבדו את ה' בשמחה. בואו לפניו ברננה: דעו כי ה' הוא האלוהים הוא עשנו ולא אנחנו. עמו וצאן מרעיתו: בואו שעריו בתודה חצרותיו בתהילה. הודו לו ברכו שמו: כי טוב ה' לעולם חסדו. ועד דור ודור אמונתו" * אמירת 'מזמור לתודה' מסוגל להולדה בנקל, כי "לתודה" אותיות "תולדה" (ליקוטי מוהר"ן תניא ב).

3.       תאמר שלוש פעמים, תוך שימת יד ימין על יד שמאל על גבי הטבור: "ותראינה המיילדות את האלוהים, ולא עשו כאשר דיבר אליהן מלך מצרים, וָתְחַין את הילדים" (בשם ה'חזון איש').

4.       הבעל ילחש באזנה של היולדת שבע פעמים לחש זה: "מיכא"ל השר הגדול שמע קולות וצעקות, ושאל להקדוש ברוך הוא: מה הקולות וצעקות אשר אני שומע? אמר לו הקדוש ברוך הוא: אילה יולדת וצועקת, לך ואמור לה: צא צא צא שהארץ מבקשת לךֳ, ואח"כ יאמר פסוק זה צ"א פעמים: "וירדו כל עבדיך אלה אלי והשתחוו לי לאמר צא אתה וכל העם אשר לרגליך ואחרי כן אצא, ואצא": ואחר כך ילחש באזנה הימנית "קוּרִי, קוּרִי", ובאזנה השמאלית "צא, צא" ומיד תלד.

5.        תקרא האישה פסוקים אלה (בשם הרה"ג ר' יעקב קנייבסקי זצ"ל): "וירדו כל עבדיך אלה אלי והשתחוו לי לאמר צא אתה וכל העם אשר ברגליך ואחר כך אצא". "ותאמרנה המיילדות אל פרעה כי לא כנשים העבריות כי חיות הנה בטרם תבוא אליהן המיילדת וילדו". "והוא כחתן יוצא מחופתו ישיש כגיבור לרוץ אורח".

6.       הסרת תכשיטים – ללידה מהירה  הסרת הטבעת אם יש עליה טבעת או שרשרת תסיר אותו מעליה ואז תלד מיד (מדרש תלפיות)

 

 

v    כתב בספר תשובות והנהגות כרך א סימן תתצד שמעתי מפי מרן הגאון רבי יעקב קנייבסקי זצ"ל [הסטייפלר-הקהילות יעקב] שהתנגד מאד לזירוז לידה, ואם ברור שכבר עברה תשעה חדשים מלאים והיא כבר בשבוע או יותר בחודש העשירי וידוע שהולד מונח בסדר, אמר סגולה נפלאה ולדבריו זה בדוק ומנוסה, שהאשה או חברתה תעסה את דדיה כעשר דקות עד שמתחמם ויתחיל אצלה בעזהשי"ת חבלי לידה כפי טבע כל אשה, וזו פעולה טבעית שניתן לעשות ולא כזירוז הלידה עצמה בידים. (והוסיף לספר ששאלו לעשר נשים שעשו כן אם הועיל להם, תשע אמרו שהועיל, ועל האחת אמר "אולי לא ידעה היאך לעשות").

עוד סגולות להריון וללידה:

טבילה בחודש התשיעי בליל שבת - אמנם טבילה רגילה שצריכה להיטהר לבעלה מותרת בליל שבת אבל אשה מעוברת שכבר טהורה ומתכוונת לטבול לשם סגולה לא תלך לטבול בליל שבת אלא תדחה טבילתה למוצאי שבת .

v  תפילה של צדיק לפני הלידה - לכתחילה ראוי לכל זוג שלא יתעצל ויגש לרב צדיק לקבל ברכה מהצדיק על מנת לזכות ללידה קלה שגדולה התפילה לפני הלידה ובפרט כדי לחסוך סיבוכים בזמן הלידה .

v  נועם אלימלך - ספרו של רבי אלימלך מליזנסק ידוע שספר זה הנדפס בהדפסה ראשונה ויש בו סגולה מיוחדת ללידה קלה ונהגו להניח אותו מתחת לכר בזמן הלידה . {ויש שהתנגדו לסגולה זו מחמת האיסור להניח דברי תורה במקום טינוף ולכלוך, שהרי פשוט הוא שדין חדר לידה כדין בית הכסא}

v  קניית בגדים - אפילו שאין איסור לקנות כלי ביגוד ושאר כלים לתינוק לפני שנולד מכל מקום נהגו להמנע מקניות לתינוק עד שיולד בשעה טובה.

v  אפיקומן - יש הנוהגים לשמור את האפיקומן שנישאר מליל הסדר ובשעת הלידה לשאת את שיורי האפיקומן לסגולה ללידה קלה.

v  שושבינה לכלה - נהגו שאשה מעוברת שהוכר עוברה אינה שושבנית לכלה משום חשש עין הרע אבל כשלא הוכר עוברה אין חשש בזה כלל .

v  אכילת אתרוגים במשך השנה - סגולה מיוחדת שיהיה ריח טוב בוולד, שתאכל בימי ההריון אתרוגים .

v  נגיסה מאתרוג שברכו עליו בחג הסוכות - יש הנוהגים ליתן לאשה מעוברת בחודש התשיעי למחרת הושענא רבה לנגוס מהאתרוג שהבעל ברך עליו ומיד מבקשת בתפילה מיוחדת שתהיה לה לידה קלה .

v  כניסה לקברות צדיקים בהריון (או בימי נידה) - אע"פ שאין איסור מפורש מכל מקום על פי חכמי המקובלים עדיף להימנע ככל האפשר מלהכנס לבית הקברות בין של צדיקים ובין של שאר מתים כיון שיש בזה חשש סכנה להריון .

v  תהילים בלילה - לכתחילה ראוי שלא לקרוא תהילים מאחרי השקיעה עד חצות לילה וכן לא יאמרו מזמור יענך ה' ביום צרה ויש פוסקים שמקילים בזה בשעת צרה .

v  מטפחת של ספר תורה - יש הנוהגים להשתמש במטפחת של ספר תורה כסגולה ללידה קלה כגון שבזמן הלידה מניחים את המטפחת על בטן היולדת על מנת שתלד בקלות .

v  צדקה בזמן הלידה - סגולה גדולה שהאשה תיתן צדקה (ותאמר על מנהגה בלי נדר) בכל יום מחודשי ההריון ובפרט מיד בתחילת הצירים ותאמר שהצדקה לרפואתה ולרפואת הוולד שיצא לחיים טובים ולשלום .

v  העברה על המידות - שעת רצון נפלאה ומיוחדת מאוד היא כשמעבירים על המידות בין בעל לאשתו וכן בין הורים לילדים ובין שכנים כשמוותרים ומעבירים על הכעס כך בשמיים מעבירים על הפשעים ולכן התפילה בזמן הזה מגיעה למקום גבוה ביותר ויש כח לברכות לכן ברגעים אלו להתפלל.

v  סגולה שאשתו תתעבר שיהיה לבעל איזה הקפדה על אשתו שאהבה מרובה עלולה למנוע הריון. כ"כ ר' פנחס מקאריץ באמרי פנחס ד"ה ויאהב יעקב את רחל, שזו הסיבה שכ' ויחר אף יעקב ברחל שאהבה מרובה שהיתה להם גרמה שלא תוליד וכ"כ המלבי"ם בספר התורה והמצוה.  "פתוחי חתם קודש לה'" (שמות ל"ט, ל') רמז יש בדבר: שהמפתחות של "חתם", שהם ר"ת: חיה (יולדת), תחית המתים, מטר, הם קודש לה' ולא נמסרו ליד שליח. (בשם הגר"א). אשרי חלקה של היולדת שהיא מסורה בידי השי"ת והשגחתו הפרטית חופפת עליה לטובה ולברכה. ותשתדל גם היא להיות קודש לה'.  {מספר טהרה והריון ולידה מהגר''א מונייצר}

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה