chiddush logo

האם כל נשירת שיער מובילה להתקרחות?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 26/5/2021

אם נמאס לכם לאסוף שערות שנשרו בזמן מקלחת, סירוק, שינה וכו' דעו כי אתם לא לבד ויש עוד הרבה מאוד אנשים שסובלים מבעיה של נשירת שיער. למרות שמדובר על תופעה מטרידה, רבים תוהים האם נשירת השיער ממנה הם סובלים עשויה להוביל להתקרחות מוקדמת וכך פגיעה במראה החיצוני. כדי להבין האם כל נשירת שיער יכולה להוביל להתקרחות, והאם יש דרך למנוע את המצב הזה – נעניק סקירה רחבה וקצרה על שתי תופעות אלו.

מהי נשירת שיער?

נשירת שיער היא תופעה נפוצה המתרחשת בשיער ראשם של גברים ונשים, כאשר ההשלכות לכך הן התנתקות של שערות מן השורש והימצאותן על הבגדים, מצעים, רצפה וכל מקום אחר. למרות התופעה המרגיזה הזו, מדובר על תהליך טבעי המתרחש בגוף ולכן כל אחד צפוי לסבול מנשירה של 50 ועד 100 שערות בכל יום.

לשמחתנו מדובר על תופעה חולפת, מאחר שלאחר נשירת השיער שערות אחרות חדשות תופסות את מקומן. ישנם מקרים בהם נשים וגברים יסבלו מנשירת שיער חריפה יותר מהמצב הרגיל, דבר שעשוי לבוא לידי ביטוי כתוצאה ממצבים נפשיים, הורמונליים או חוסר טיפוח נכון של השיער.

מהי התקרחות?

בשונה מנשירת שיער, התקרחות מתחילה מנשירת שיער לאחר ששערות שנשרו ממקומן לא מתחדשות ומתחלפות בשערות אחרות חדשות שיצמחו. במקרה הזה אין שערות חדשות שצומחות באזור ההתקרחות בראש, וכך נוצרות התקרחויות שבמרוצת הזמן יהפכו להיות גדולים ומורגשים יותר. לרוב גברים סובלים יותר מתופעה של התקרחות, למרות שגם אצל נשים תופעה זו קיימת.

הסיבה להתקרחות נובעת מהפרשה של הורמון בשם דיהידרוטסטוסטרון הגורם לדיכוי של צמיחת השיער, ובהשפעתו שערות חדשות אינן מצליחות לצמוח במקום אלו שנשרו.

האם ניתן למנוע את תופעת ההתקרחות?

התקרחות היא תופעה כלל לא נעימה, ואף עשויה לפגוע במראה החיצוני ובדימוי העצמי, אך החדשות הטובות הן שניתן למנוע אותה לפני שכל השערות נעלמות מהראש. באמצעות אבחון מקדים של התחלת ההתקרחות, ניתן למצוא פתרונות וטיפולים תומכים שיסייעו לסמר את מצב השיער הקיים וכך למנוע איבוד של שיער נוסף.

מכאן יש להבין כי לא בהכרח כל נשירת שיער מובילה להתקרחות, אלא רק במקרים בהם קיים מרכיב הורמונלי בגוף המונע מצמיחה מחודשת של השיער. בזמן שנשירת שיער היא דבר נפוץ, טבעי וחולף – התקרחות היא דבר בלתי הפיך המשפיע על התחדשות צמחית השיער בראש, ולכן ההמלצה היא לפנות אל רופא עור לאבחון תופעת ההתקרחות ולהתייעץ בנוגע לטיפול תומך לשימור השיער הקיים.

מה הפתרונות במקרה של התקרחות

כאמור, מיד כאשר מתגלות קרחות קטנות בשיער הראש, מומלץ להגיע אל רופא עור מומחה שיידע לאבחן מה הסיבה לכך, והאם מדובר על תופעת נשירת שיער חולפת או התחלה של תופעת ההתקרחות. כאשר קצב איבוד השיער גבוה ואין כל השפעה לתהליך שימור השיער הקיים, הפתרון היעיל ביותר במקרה זה יהיה טיפולי השתלת שיער שיחזירו את מראה השיער הטבעי לראש ואת ההרגשה הטובה.

טיפול השתלת שיער מבוצעים בצורה כירורגית לצורך השתלה של שיער באזורים בראש בהם קיימת התקרחות, ולכן מומלץ לבצע את הטיפולים האלו רק אצל מומחים בתחום.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע