chiddush logo

מתי צריך לחדש את המזון של הכלב?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 26/5/2021

אחד מהפרמטרים המשפיעים ביותר על איכות חייו של הכלב הוא המזון אותו הוא צורך, כיוון שכמו כל בעל חיים אחר התזונה מהווה את הבסיס החשוב ביותר להתפתחות תקינה בריאותית וגופנית. אם יש לכם כלב אחד או יותר, אתם וודאי כבר מכירים בעל פה את הצרכים והעדפות שלהם מבחינת תזונה – אותם אתם ממלאים בכל יום, ולעיתים אף פעמיים ביום.

למרות שהכלבים אינם בררנים כמונו ורובם ישמחו לאכול כל דבר שיגישו להם בצלחת האוכל, כדאי לזהות את הזמן בו הכלב זקוק לחידוש המזון אותו הוא אוכל כדי שישפר את בריאותו וכמובן את התיאבון שלו.

איזה אוכל כלבים צריכים לאכול?

כלבים הם חיות בית, אך המקורות שלהם מגיעים מהזאבים, ולכן אלו הן חיות טורפות. משום כך התזונה אותה הם צריכים לצרוך מוכרחה להיות איכותית ומותאמת לצרכיהם הבסיסיים, כאשר החלבון הוא המרכיב הבולט והגבוה ביותר בתכולת המזון היומית שלהם. בשונה מאתנו בני האדם, כלבים אינם יכולים להכין לעצמם ארוחות מגוונות בכל יום, ולכן התזונה שלהם מבוססת על פי מה שהבעלים שלהם מגישים להם.

למרות שמילדות למדננו שכלבים אוכלים עצמות, חשוב לדעת כי עצמות הן אינן אוכל מתאים ומומלץ לכלבים על אף שיש להם שיניים גדולות וחזקות, זאת מהסיבה ששברי העצמות הקשות עשויות לחולל נזקים קשים בקיבה שלהם. לכן תזונה נכונה לכלב צריכה להתבסס על אוכל לכלבים מוכן המגיע לרוב בשקים או אריזות וואקום ייעודיות, אותם ניתן לרכוש בכל סופר או חנות כלבים שכונתית.

איך ניתן לדעת שהאוכל של הכלב לא מתאים לו?

אם הכלב שלכם צורך כבר תקופה מסוימת מזון ייעודי לכלבים אך לרוב אינו אוכל אותו בהנאה, זהו אחד מהסימנים לכך שהגיע הזמן לחדש את המזון שאתם מביאים לו. נוסף לחוסר תיאבון וחשק לאכול, ישנם סימנים נוספים שיגרמו לכם להבין כי צריך החליף לכלב את האוכל שהוא אוכל.

חשוב לשים לב למצב הפרווה של הכלב, שהיא אחד מהאזורים המושפעים ביותר מתזונתו של הכלב, כיוון שהעור שנמצא מתחתיה רגיש ומגיב בהתאם לוויטמינים, מינרלים, חלבון, שומן ומרכיבים אחרים הנמצאים באוכל של הכלב. לכן אם הכלב סובל מגירודים בעור או נשירת פרווה מוגברת ללא קשר לעונות המעבר, כדאי לחדש לו את המזון שהוא אוכל ולבחור סוג מזון אחר.

כיצד לבחור מזון מתאים לכלב?

הבחירה במזון הטוב ביותר לכלב תלויה בגזע ובגודל של הכלב, ולכן יש לזכור כי לא לכל כלב מתאים אוכל לכלבים שכלבים אחרים צורכים. כיוון שכל מזונות הכלבים כוללים מרכיבים תזונתיים שונים, יש להתאים לכל כלב את המזון בעל ההרכב התזונתי המזין ביותר עבורו. ניתן לומר כי באופן כללי ההמלצה היא לבחור במזון לכלבים המכיל כמות גבוהה יחסית של חלבון, כאשר סוג החלבון יהיה המרכיב העיקרי במזון והמקור שלו הוא מן החי ולא תחליף חלבון כזה או אחר.

באיזו תדירות צריך לחדש את האוכל של הכלב?

הצורך בחידוש המזון של הכלב צריך לנבוע מהעדפותיו של כל כלב, כך שברגע שמוצאים את סוג האוכל שמתאים לו מומלץ לא להחליפו, אלא אם הצרכים התזונתיים שלו השתנו כתוצאה ממצב בריאותי, משקל, גיל וכו'.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע