chiddush logo

תהא השעה הזאת עת רצון !!!!

נכתב על ידי DL2000, 17/1/2013

 בס"ד


בס"ד

'תהא השעה הזאת...
ועת רצון‘
היה זה בלילה חורפי ומושלג השעה שלוש לפנות 
בוקר,  סוף סוף התגשם חלומי בעומדי מול ציונו 
הקדוש של סניגורן של ישראל ר' לוי יצחק 
מברדיטשוב, מתרפק על קברו ואומר פרקי תהילים 
ללא הפוגה, קורא מתוך רשימה את כל תחינותיי 
שהכינותי מבעוד מועד, והשומר היהודי הזקן שהגיע 
לפתוח עבורי את השערים מסתכל בשעון שעל ידו 
מרמז לי שהגיע הזמן לעזוב. חשתי באי נעימות לעכבו 
אך עם זאת ידעתי כמה קשה היה עד שזכיתי להגיע 
לציון הקדוש, ומי יודע אם אזכה שוב?  תחבתי לידו 
שטר ירוק שהעלה חיוך גדול על פניו ואמר דאווע'ן  
דאווע'ן... (תתפלל תתפלל).
המשכתי בתפילות וכשהגיעה העת לעזוב התחננתי 
מעומק ליבי וכך אמרתי: ”רבש"ע אני מודה לך 
שזיכית אותי להגיע לציונו הקדוש של סניגורן של 
ישראל, אך יחד עם זאת כל מאוויי הוא לפעול ישועה, 
ומכיוון שאיני יודע כיצד עושים זאת ואיני יודע אם 
עת רצון הוא לפניך, על כן אפתח אני את ספר 
התהילים שבידי ואומר את הפרק שיפתח לי באותו 
דף. וממך אבקש שגם אם זה לא עת רצון,   הפוך את זו 
השעה לשעת רצון“.
והנה בידי ספר תהילים עם פירושו של הברדיטשבער 
אותו הבאתי עימי מארץ ישראל. פתחתי היכן שנפתח 
והנה לא בעמוד הימני ולא בשמאלי מתחיל פרק חדש.
התלבטתי אם להפוך דף אחורה או קדימה אבל אז כמו 
נתפס מבטי על פירושו של הצדיק שבתחתית העמוד 
וכך כתב: "ואני תפלתי לך ה' עת רצון''. כי כשאדם 
מבקש בשביל עצמו אינו יכול לבקש בכל עת, רק בעת 
רצון ועת רחמים. אבל כשאדם מבקש מחמת השם 
יתברך ברוך הוא כביכול, אז תמיד הוא עת רצון. ובזה 
יבואר דקדוק בפסוק ואני תפילתי לך ה'  'עת רצון', 
'בעת' רצון הוה ליה לכתוב, מאי 'עת' רצון. ובזה כו'. לך 
ה' כו', כלומר כשעיקר בקשתי ותפילתי לך ה', 
בשבילך כו. כנ'ל. אז הוא תמיד 'עת רצון' ".
אני מניח שאין צורך לפרט את הרגשות שהמו בי 
באותם רגעים כשראיתי בחוש את השגחת הבורא 
וגדולת הצדיקים שאכן במיתתם קרואים חיים!
בעל המעשה:  י פ

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה