"בזאת יבוא אהרן אל הקדש" (טז,ג)
"בזאת יבוא אהרן אל הקדש" (טז,ג)
בדבר זה גופו שנאמר לו "ואל יבוא בכל עת אל הקדש" יבוא אהרן אל הקדש, הכרה זו שהוא בא עתה למקום קדוש ביותר שאסור לבא אליו בכל ימות השנה. תביאו לידי מורא ופחד עד שמתוך זה יהיה באמת ראוי לבא אל הקודש
(מלא העומר)
בדבר זה גופו, שנאמר לו: 'ואל יבא בכל עת אל הקדש', יבוא אהרן אל הקדש. הכרה זו, שהוא בא עתה למקום קדוש ביותר שאסור לבוא אליו בכל ימות השנה, תבואהו לידי מורא ופחד, עד שמתוך זה יהיה באמת ראוי לבוא אל הקודש...(מלא העומר). האמצעים שבידי ישראל לבטל גזירות רעות הם: 'צום', 'קול' ו'ממון' ('ותשובה ותפילה וצדקה, מעבירין את רוע הגזירה'). כל אחד מהם עולה למנין מאה שלושים ושש, ושלושתם ביחד עולים למנין ארבע מאות ושמונה - כמניין 'זאת'. וזהו הרמז שבדבר 'בזאת' - בשלושת הדברים הללו: 'צום, קול, ממון', העולים למנין 'זאת' - אפשר לבוא אל הקדש כדי לבטל גזירות רעות מעל ישראל. וזהו גם הרמז שבפסוק: 'אם תקום עלי מלחמה בזאת אני בוטח' (תהילים כ"ז-ג) - במלחמותיהם הקשות ביותר של שונאי-ישראל נגדנו, הריני בוטח ב'זאת' - בשלושת הדברים: 'צום, קול, ממון'...