אין סתירה בין המדע לתורה (1 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי משה אהרון, 17/10/2025
בס"ד.
אין סתירה בין המדע לתורה.
---------------------------------------------
בְּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים, אֵת הַשָּׁמַיִם, וְאֵת הָאָרֶץ. ב וְהָאָרֶץ, הָיְתָה תֹהוּ וָבֹהוּ, וְחֹשֶׁךְ, עַל־פְּנֵי תְהוֹם; וְרוּחַ אֱלֹהִים, מְרַחֶפֶת עַל־פְּנֵי הַמָּיִם.
החיווי הראשוני של :
"בראשית ברא אלוהים את השמיים ואת הארץ"
לכאורה מיותר.
הרי ברור שבשביל לברוא את כל מעשה הבריאה שבהמשך צריך קודם כל לברוא את הכלים את המסגרות.
ללמדך שאין זה באמת החיווי שהתורה מבקשת ללמדנו.
"הבראשית" של התורה כאמור איננה מכוונת למעשה הבריאה שבהמשך.
אלא שזה הוא רמז להוויה, שקיימת זה מכבר.
כלומר השמיים והארץ אומנם במצב של תוהו ובוהו קיימים היו זה מכבר ומליוני שנים. אז העולם או נכון יותר הקוסמוס או היקום נברא למעשה בשני שלבים :
"בראשית" כאמור בריאת המסגרת הפוטנציאלית של יסודות המעורבבים זה בזה בתוך מיים אין סופיים ובעיקר חושך על פני תהום - אין סופי.
אז הבריאה המתוארת בתורה בהמשך היא לא בריאת הראשית אלא בריאת האחרית או הבריאה השנייה .
בריאה שניה שעשתה סוף סוף סדר בחומרי כאוס קיימים .
עשתה סדר בעולם .
ודוק : היסוד הראשון שנברא היה דווקא ה"אור" .
לפיכך גם מודגש :
"וירא אלוהים את האור כי טוב"
ולא נאמר על השמיים והארץ : "כי טוב"...
[הערה זו חשובה להבנת המכלול]
לאלה ,שקשה להם לקבל פירוש זה .
יכולים להמשיך לדבוק בכך ש"בראשית" נבראו שמיים וארץ, בצורתם הבנויה - אלא שאלה נבראו לא יש מאין.
אלא מתוך היצע חומרים קיים זה מכבר ....
ולסוף אולי זו הסיבה שהתורה החלה ברמז של האות "ב" הרבתית במילה :"בראשית" .
לרמז כי מדובר בראשית שנייה לקודמת .... או על שתי "בראשיות"....
ואולי גם, שקודם לבריאת זה העולם, נבראו עולמות קודמים שנחרבו .
כך שהחומרים והיסודות במצב של תוהו ובוהו המשיכו להתקיים .
ומהם נברא זה העולם.
בתקווה שגם עולם זה לסוף חלילה לא ייחרב
בתקווה שגם עולם זה לסוף חלילה לא ייחרב
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (1)
ואולי גם שקודם לבריאת זה העולם נבראו עולמות קודמים שנחרבו כך שהחומרים והיסודות במצב של תוהו ובוהו המשיכו להתקיים . ומהם נברא זה העולם.
בתקווה שגם עולם זה לסוף חלילה לא ייחרב .
משה אהרון