קדשים תהיו כי קדוש אני ה' אלוקיכם (יט, כ)
קדשים תהיו כי קדוש אני ה' אלוקיכם (יט, כ) בזוהר הקדוש מסופר, שכשהגיעו תלמידו של רבי שמעון בר יוחאי לפרשה זו שמחו שמחה רבה. שכן אמרו חכמינו: "קדשו את עצמכם למטה ואני אקדש אתכם מלמעלה"
בן לאב עשיר אומרים עליו הבריות הלה כבר פטור מדאגת הפרנסה, שכן אביו יפרנס אותו.
כיוצא בזה אומר כאן הכתוב: "קדושים תהיו"
– יכולים אתם להיות קדושים – "כי קדוש אני ה'" – יש בידי קדושה במידה מספקת כדי לחלק לכולכם... (הרח"ה מאלכסנדר ז"ל)"קדושים תהיו יכול כמוני תלמוד לומר כי קדוש אני
– קדושתי למעלה מקדושתכם " (מדרש)אם אומרים על פלוני: "יודע הוא תורה" אין זאת אומרת שאחרים אינם יודעים תורה. אבל אם אומרים: "תורה יודע הוא" , הרי זאת אומרת שרק הוא יודע תורה ולא אחרים.
זוהי גם הכוונה שבמדרש : אלמלי היה כתוב: "כי אני קדוש" , לא היה זה ממעט קדושתם של אחרים, אבל אם נאמר: "כי קדוש אני"
– הרי זה פירוש הדבר שקדושת השם יתברך היא למעלה מכל הקדושות. (הרי"ש נוטנזוהן ז"ל)"קדשים" נאמר חסר בלי "ו" ואילו "כי קדוש אני" נאמר מלא עם "ו"ו
– לרמז בזה כי קדושה מלאה מצויה רק בהשם יתברך (מפי השמועה)