chiddush logo

חלום - אדם שנפטר מגיע בחלום

נכתב על ידי אביהו ח, 8/8/2012

 

לידידי היקר שי בהמשך לשיחתנו אמש בדבר השאלה על אביך ז"ל,

מה קורה לנפטר אחרי 120 שנה תוכל לקרוא בספר המצ"ב רוחות מספרות אשר נכתב ע"י המקובל רבי יהודה משה פתיה זצוק"ל זיע"א.

אוסיף כי האדם במהלך חיוו יוצר לבושים לנשמתו, לבושים אלו הינם לבושים רוחנים, אך כשם שלבושים שאדם לובש כך משתנים לבושים אלו, מובא באריכות בספר שיעורים בספר התניא (ספר מומלץ – 5 כרכים המסברים דברים ברומו של עולם בשפה השווה לכל נפש) כי הלבוש הפנימי של הנשמה נעשה ע"י מחשבות אשר אדם חשב במהלך חייו, מחשבות אשר הוא יצר אותם כלומר התבונן בהם, מחשבות אלו הם הקרובות ביותר לנפשו של אדם, בנוסף ישנו לבוש אמצעי הנעשה ע"י הדיבורים, המילים אשר אדם אמר בחייו יוצרים את הלבוש האמצעי – לבוש רוחני, והלבוש החיצוני נעשה ע"י המעשים אשר אדם עשה בחייו כמובן שלבושים אלו הינם לבושים רוחניים (ישנם מקובלים ואפילו גוים אשר נחנו בכוחות ויכולים לראות את הלבושים האלו ולדעת הכול על האדם – רצונותיו, דיבוריו ומעשיו).

 

כאשר אדם נפטר מהעולם מה שנשאר לו זה אלו הלבושים (לא הגי'פ, ולא הבית המפואר וגם לא הביגוד היפה) לבושים רוחניים בלבד!!!!

ראוי לציין כי מובא גם בגמרא ובזוהר כי כאשר אדם בא לעולם ולא יצר לבושים טובים בחייו – הדבר גורם לו צער נוראי, אינו יכול להיכנס בהכלי גן עדן והוא נע ונד בעולם העשיה ולא מוצא מנוח לנשמתו.

 

נפטר שבא בחלום ונראה בחלום שהוא שמח ולבוש יפה וטוב לו דע שטוב לו בעולם הבא ונוח לנשמתו.

 

ואילו נפטר אשר מגיע בחלום והוא בוכה או נראה חלש או עייף או רעב או צמא דע כי אין לו מנוחה בעולם הבא ומעשיו בעולם הזה היו לא רצויים, והוא לא יצר את הלבושים לנשמתו ואין לא מנוחה בעולם הבא!!! – בדוק ומנוסה! (דודי ז"ל אליהו בן מרים בא אלי בחלום בשבת לפני בוקר כאשר הוא עייף ובוכה וביקש ממני עזרה, כאשר קמתי זלגו לי דמעות – הדמעות החלו לרדת עוד כאשר ראיתי אותו בחלום – כל כך כאב לי עליו, אשתי התעוררה וראה אותי מוחה את הדמעות היא אמרה לי מה אתה בוכה-שבת היום ואסור לבכות בשבת, סיפרתי לה שראיתי את דודי ללו (כך הוא כונה) כשהוא עייף ומכופף וביקש ממני עזרה, ראוי לציין כי החלום היה לאחר כ-8 שנים לאחר שנפטר, ואני הייתי בטוח שדין רשעים בגיהנם 12 חודש (למרות שהוא לא היה רשע) ואח"כ נכנס לגן עדן, וגם ידעתי שהוא בהגדרתו "תינוק שנשבה" כלומר הוא לא קיים אורח חיים דתי בגלל שאף אחד לא לימד אותו ואף אחד לא הסביר לו על דברים אלו וכאשר אדם נידון ואינו יודע על קיום עולם הבא דנים אותו בדין קל יותר, אולם לאחר חלום זה וחלום נוסף שאימי חלמה על דודתי – גם בשבת לפני בוקר החלטתי לבדוק את הנושא וקראתי ספרים והבנתי שהדברים הרבה יותר מורכבים ממה שחשבתי, והדין קשה, מאוד קשה. בכול אופן השתדלתי ללמוד תורה לעילוי נשמתו של דודי :אליהו (ללו) בן מרים ואברהם ז"ל, תרמתי כסף גם לאברך שיגיד עליו קדיש, ותרמתי ספרים לעילוי נשמתו והוא לא בא לי יותר בחלום – יהי רצון שזכות כתיבת שורות אלו תעמוד גם לעילוי נשמתו).

חשוב להוסיף שחלומות הולכים אחרי הפה כלומר באם אדם חלם על אדם שנפטר והוא חשב עליו או דיבר עליו במהלך היום ככול הנראה החלום הינו חלום שוא.

 

יש לחוש לחלום שחזר ונשנה או חלום שאדם חלם בשבת לפנות בוקר (כלומר מליל שישי בחצות לילה ואילך – חלומות אלו קרובים מאוד לנבואה כפי שהגמרא מסבירה זאת).

לכן אדם שחלם על קרוב משפחתו/חבר שנפטר, טוב שילמד תורה לעילוי נשמתו ויאמר בפה מלא, שלימוד זה יהיה לעילוי נשמת פב"פ, דבר טוב נוסף הוא לתרום כסף למשפחה נזקקת (או לאגודה ידועה כעושה חסד לשם שמים כגון:אגודת אפרת, עזרה למרפא וכו'), ניתן אפילו לקנות תיק בית ספר לילד עני (ויש לצערנו הרבה כאלה – בפרט במגזר החרדי במשפחות ברוכות ילדים) ויאמר בפה מלא שזכות המצווה תעמוד לעילוי נשמתו של הנפטר( כלומר הוא מקנה לו את זכות המצווה).

 

כל פעולה טובה ועשיית חסד לזכות הנפטר יכולה לסייע לנפטר כמובן גם אמירת קדיש או תרומת ספרי קודש ובפרט ספרי זוהר עם הביאור מתוק מדבש (לבית כנסת שאין בו זוהר), כפי שמובא בספר רוחות מספרות שלימוד זוהר מועיל מאוד לנפטר.

 

תקרא את הספר רוחות מספרות ותראה עד כמה שהדברים מורכבים, ישנו ספר נוסף מעבר יבק אך הוא יותר קשה להבנה, חשוב להוסיף שספרו של הרב זמיר כהן "המהפך" דן בנושא "עולם הבא" בצורה מקיפה ובשפה השווה לכל נפש.

 

קשה ולא ניתן להעלות ידע רב כל כך בדף אחד, ממליץ לך ידידי היקר

לעשות סוף שבוע בארגון ערכים - תוכל להביא את אשתך ועם הילדים (יש ביבי סיטר מעולות שמחזיקות את הילדים למשך כל ההרצאות)  באוירה מאוד נעימה ללא שום כפיה הכול מאוד רגוע - נופש לכל דבר אך עם טעם)

בפרט שלא קיבלת ידע ביהדות, וארגון ערכים ידוע כארגון בעל נסיון בתחום למגזר שאינו דתי.

 

ראוי להוסיף שמספר חברים שלי הלכו לסוף שבוע בערכים, לא חזרו בתשובה, אך קיבלו מושגים רבים ונרחבים שלא ידעו עליהם, גם כותב שורות אלו ביקר בסוף שבוע כזה והיתה חויה רוחנית ומאוד מיוחדת,

תנסה, מומלץ בחום:

http://www.arachim.co.il/

 

מצ"ב קישור מאתר פרידמן בוקס לצפיה בסרטים בנושא הנדון:

http://www.fridmanbooks.co.il/ProductsList.asp?CatId=381

 

הספר רוחות מספרות להורדה


 

בשורות טובות.  

ותצליח בכול אשר תפנה.    

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע