ר"ת "נשא"
מובא בשם היהודי הקדוש מפסישחא ש"נשא את ראש בני גרשון"(ד,כב) אותיות "נשא" זה ר"ת 'נשר, שור, אריה' (ומקורו בקבלה) וצריך להבין מה בא לומר בזה?- וניראה ששלשה אלו הם דמויות החיות שבמרכבה ובנוסף אליהם יש גם דמות אדם. וכך בציווי "נשא" זה לחבר ביניהם לבני גרשון שהם האדם ויחד משלימים את הדמויות שבמרכבה. שבני גרשון נושאים את יריעות המשכן שחל עליהם שם משכן, וגם בני קהת נושאים את הכלים של המקדש וגם בהם נאמר לשון "נשא". אלא שבני גרשון שנושאים את היריעות שהם המשכן כבית, שכך כל אחד מבנ"י צריך לעשות עצמו כלי לשכינה, למרכבה. להיות בית לה' של "ושכנתי בתוכם" להיות משכן לה' .להיות האדם שבו חלים גם שאר הדמויות, להיות אלו שנושאים("נשא") את שם ה' בעולם. וזה ע"י התורה נשא-'אש נ' הקדושה שב50 שערי בינה להיות דבוקים בה' שהוא אש אוכלה. שבני לוי לא שועבדו במצרים כי למדו תורה, שלא פסקה מהם תורה וכן הם המועדים ללמד את בנ"י תורה, ולכן זכו להיות נושאי המשכן. ומי שלא יכול ללמוד בעצמו לפחות יהנה מממונו לת"ח(וגם מי שלומד צריך להנות ת"ח מממונו).