"ובנחה יאמר שובה ה' רבבות אלפי ישראל"(יא,לו) 'רבבות אלפי ישראל-מגיד שאין השכינה שורה בישראל פחותים משני אלפים ושתי רבבות' (רש"י). ניראה לרמז במס' 22 אלף ,שאלף זה לחשיבות ומס' 22 כשמכפילים במס' של גימטריה של 'שכינה' יוצא 8470 ש-8 באלפים מרמז על זמן הקדושה השלמה, שמעל הטבע ,שיום אצל ה' זה כאלף שנה ולכן כעין היום השמיני (שאחרי שבוע בריאה) ונישאר 470 גימטריה 'עת'. שזהו שהשכינה חלה על ישראל וגורמת להגיע לקדושה כזמן מעל הטבע. ואולי זה קשור לרעיון של אביי שלכן אומר שלאחר ששת אלפים שנה העולם יהיה חרב אלפיים שנה ולאחריו השלמות, שזהו ראייתו "יחיינו מיומים ביום השלישי יקימנו ונחיה לפניו" כך שנת 8 אלף זהו ה"נחיה לפניו" שזהו השלמות(סנהדרין צז,א) ואולי 22 אלף רומז לשם ה' שיש באותיותיו האותיות י,ה,ו שהם 21 בגימטריה, ובנ"י מאחדים את העולם לה' וכך מאחדים את אותיות שם ה' בעולם שהתגלותו (שזהו שמות ה'- התגלותו,כמו שמסביר מרן הגר"ח דרוקמן שליט"א) תהיה מושלמת, שאין בילתו ולכן זהו 1 שיחיד ומאוחד בעולם ןלכן זה 21+1=22 ולכן 22 אלף(שאלף זה חשיבות).
ועל דרך הפשט, כמו שיש חשיבות של 60 ריבוא בנ"י שהם הקדושה בעולם ולכן נאמר שיש 60 ריבוא אותיות בתורה כנגד הקדושה שבנ"י מפיצים ומתקנים בעולם. כך יש חשיבות של 22 אלף לעניין השכינה. שבני לוי הובדלו לשרת בקודש, לשרת את השכינה, ובבני לוי נאמר "כל פקודי הלוים אשר פקד משה ואהרן על פי ה' למשפחתם כל זכר מבן חדש ומעלה שנים ועשרים אלף"(ג,לט) ולכן זהו המס' שבו השכינה שורה כשורש הקדושה בעולם, וזהו "ויהי בנסע הארון ויאמר משה קומה ה' ויפצו אויבך וינסו משנאיך מפניך" שכשהארון נוסע כאן זה לכיון א"י, למקום התורה בעולם, והאויבים של בנ"י בורחים שזהו מכח התורה שמאוחדת עם בנ"י (וזהו הארון שבו הלוחות, התורה, שכל התורה מתומצת בלוחות שהם מכילים בתוכם את כל תריג המצוות) שזהו שהתורה 60 ריבוא אותיות כנגד בנ"י, והקב"ה ואורייתא חד הם, ולכן הארון מבריח את האויבים. 'משנאיך- אלו שונאי ישראל,שכל השונא את ישראל שונא את מי שאמר והיה העולם'(רש"י) שניקראים שונאיו של ה' על ששונאים את בנ"י שמדובקים בה' ע"י התורה (ששונאים אותנו על הליכתנו וקשרנו בתורה) ולכן אומר רש"י 'מי שאמר והיה העולם' שהקב"ה הסתכל בתורה וברא את העולם ומימלא הוא מי שאמר והיה העולם, ובפרט שברא את העולם באמירת 10 המאמרות שכנגדם 10 הדברות שבלוחות, ולכן הארון מבריחם. ומי יוצא לילחם על א"י?- בנ"י שהם 60 ריבוא שנימנו. "ובנחה יאמר שובה ה' רבבות אלפי ישראל" כשיש מרגוע ('שובה ה'-.. לשון מרגוע' רש"י) כשנחים שזה אחרי כיבוש א"י וחלוקתה, ממשיכים לקדש את העולם ע"י המקדש שבו הלוים עובדים ומשרים שכינה על ישראל, ולכן זה חל על 22 אלף בשל שמקורו הוא 22 אלף שבמניין הלוים שנימנו כאן. וגם זה מכח התורה, שבמקדש בקה"ק ישנו הארון ובו הלוחות, ולכן שורש כל זה הוא מכח התורה שמקדשת ומתקנת את העולם להיות מחובר וראוןי לה'. לכן פרשיה זו מוקפת סמניות 'ת"ר "ויהי בנסע הארון ויאמר משה" פרשה זו עשה לה הקב"ה סימניות מלמעלה ולמטה לומר שאין זו מקומה. רבי אומר לא מן השם הוא זה אלא מפני שספר חשוב הוא בפני עצמו' וכו' (שבת קטו,ב- קטז,א) שהיא כס"ת קטן חשוב כשלעצמו, שזהו מרמז על מהותו, שהנאמר בו זה בשל מעלת וכח קדושת התורה שמאוחדת עם בנ"י ומשפיע לשכינה בבנ"י.