פסח וספירת העומר
בספר החינוך מובא על ספירת העומר מדוע מתחיל ביום השני של פסח ראה שם. וניראה להוסיף שקרבן העומר בא למחרת פסח, והקרבן הוא של שעורים כבהמה לומר שממנו מתחילים לעלות את העולם המדורדר שלנו שהוא גשמי בהמי. פסח עצמו אינו מהספירה שהוא כעין קודם לעולם,מנותק מהעולם, מעין שה' היה בורא עולמות ומחריבן, כך פסח מעין מעל העולם ולכן ה' עצמו ירד להכות את מצרים, כאילו שאין מלאכים אלא רק ה' עצמו, וזהו כעין קודם לעולם, מופרד מהעולם,ובחיבור לזה,מכוחו, ניתן את הכח להתחיל לתקן את העולם. לכן סופרים מיום שאח"כ. וביום השביעי מפסח הוא ו' לעומר, ששישי זהו יום בריאת האדם,שהאדם היה נביא בגן עדן. כך בקריעת ים סוף התנבאו כולם, והים ניבקע, לומר שכל העולם ניברא בשביל בנ"י הקרואים "אדם". הפסח מיוחד כחריג ולכן בו אוכלים את הקרבן בלילה, שעיקרו בלילה, להבדיל משאר הקרבנות וזהו כעין הלא רגיל. ולאחריו מתחילים לתקן את העולם, וכך סופרים 7 שבועות, כעין לעלות את השבוע לה', וכך כל שבוע כנגד יום, כעין שמעלים כל יום לדרגת שבת שהוא הקדושה בטבע וכך מקדשים בשבע שבועות את כל השבוע לה', את כל הבריאה, ואז ראוים למתן תורה שבו נעשינו כמלאכים בני עליון, שה' ירד לסיני ומשה עלה לשם, וכך זהו כחיבור קדושה עליון, ואף כל בנ"י שמעו את מתן תורה מה' ,שזהו שהגיעו למדרגה גבוה כמתוקנים-כמלאכים...