chiddush logo

לחנות נכון עם מעצורי חניה

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 3/3/2021

 לא כולנו נולדנו מומחים לחניות, לחלקנו אפילו יש ממש חוסר ביטחון כאשר אנחנו מנסים להחנות את הרכב שלנו וזה לגיטימי. להחנות את הרכב בצורה נכונה יכול להיות לפעמים מסובך, בין אם זה חניה ברוורס, חניה בין שתי מכוניות או חניה בצורה סימטרית בין הקווים. מעצורי חניה נועדו לעזור לנו לפחות עם חלק מהבעיות ולאפשר לנו להחנות את הרכב שלכם בצורה נכונה.

מעצורי חניה - איך זה עובד?
המטרה של מעצורי חניה היא שנדע עד לאן להתקדם בחניה ומתי עלינו לעצור. העיקרון המנחה הוא שלא נפגע בעצמים הסמוכים לרכב שלנו וננצל את שטח החניה בצורה מיטבית.

המעצור מותקן בקצה של רצפת החניה. כאשר גלגלי הרכב נוגעים בו הנהג ירגיש זאת וכך ידע שאין לו עוד לאן להתקדם ושעליו לעצור.

באילו מקומות למשל נמצא מעצורי חניה?
חניות ליד מדרכות - בחניות אלה המעצור ימנע מהחלק הקדמי של הרכב לעלות על המדרכה. המטרה כאן היא כפולה - גם למנוע פגיעה ברכב כתוצאה מהחיכוך האפשרי במדרכה וגם להגן על הולכי הרגל (כי אם הרכב יעלה על המדרכה, הולכי הרגל יצטרכו לרדת ממנה על מנת לעקוף אותו וזה מסוכן).

חניות מול קירות (נפוץ בחניון תת קרקעי) - בדומה למדרכה, אם הרכב לא יעצור איפה שצריך עלולה להיגרם פגיעה לו או לקיר (או לשניהם...).

קרדיט לתמונה ארבל שטראוס

חניונים בהם החניות הן בצורה של רכב מול רכב - על מנת לא לפגוע ברכב שחונה מולנו, עלינו עצור מבעוד מועד.

חניות הסמוכות לנתיב נסיעה - בחניות מסוג זה יש לנצל את שטח החניה בצורה המקסימלית. אם לא נתקדם עד קצה החניה (היכן שהמעצור מותקן), אנו עלולים לחסום את הנתיב ולהפריע למכוניות החולפות בו (ולהסתכן בפגיעה של הרכב שלנו).

יתרונות של המעצורים
את היתרונות הכי חשובים של מעצורי חניה למעשה קראתם הרגע - סימון לנהג מתי לעצור, מניעת פגיעות ברכב ובעצמים סמוכים, מניעת חסימת מדרכות ונתיבי נסיעה וניצול מקסימלי של שטח החניה. מלבדם קיימים יתרונות נוספים:

אסתטיקה - כאשר כל המכוניות שבחניון חונות כמו שצריך בהתאם למיקום המעצור, זה נראה מסודר ונעים בעין.

התקנה והסרה פשוטות (המעצור מחובר לרצפה באמצעות ברגים).

מתאים למגוון כלי רכב (אך חשוב לציין שמיועד רק לכלי רכב פרטיים).

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע