chiddush logo

איטום גגות – מדוע זה כל כך חשוב וכיצד זה נעשה בפועל?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 20/1/2021

 כמו בכל חורף, גם השנה רבים מאיתנו נזכרים בבעיות האיטום של הבית או הדירה שלנו רק כשאנחנו כבר מתמודדים עם הטפטוף המגיע מהתקרה או עם כתמי הרטיבות שעל הקירות. אז אנחנו נזכרים שלא טיפלנו במערכת האיטום של הבית ושכנראה נכנסים מים ממקום זה או אחר, ונזכרים שייעצו לנו לטפל בכך כמה שיותר מהר מפאת הנזקים שעלולים להצטבר. בעוד גם במקרים רבים בהם נראה כי הרטיבות והמים מגיעים בכלל מהקירות הצדדיים הבעיה מתחיל דווקא בגג הבית, איטום גגות הוא אחד השירותים המרכזיים והרלבנטיים ביותר עבורנו בהקשר זה

 

איטום גגות – חשיבות מרכזית במניעת רטיבות ונזילות בבית

גג הבית או הבניין הוא כמובן אחד האזורים החשופים והמועדים ביותר לחדירה של מים, במיוחד בתקופות של גשמים רבים. אמנם גם הקירות החיצוניים של המבנה חשופים ללא מעט גשם ופגעי מזג אוויר חורפיים אחרים, אך הגג הוא האזור החשוף ביותר ובחלק מכריע מהמקרים בהם חודרת רטיבות לבית מקור הבעיה הוא בעיות איטום בגג.

לכן קיימת חשיבות עליונה לטיפול במערכת האיטום של גג המבנה, ועדיף להיזכר לפני שבכלל נוצרת בעיית חדירת מים – באופן אידיאלי היינו רוצים לבדוק את מערכת האיטום של הגג מדי שנה או כמה שנים ספורות, שכן מערכת זו עומדת חשופה לשמש ופגעי מזג אוויר אחרים ועלולה להתייבש, להיסדק ולהינזק בדרכים שונות אחרות, מה שיתגלה רק בעיצומו של החורף כאשר מספיק מים יחדרו על מנת שנוכל להבחין בכך.

תיחזוק שוטף ובדיקות תקופתיות מבטיחות שבעיות במערכת האיטום יטופלו עוד לפני שיתדרדרו למצב בו ממש חודרים מים לפנים הקירות והמבנה. חדירה שכזו עלולה לגרום לא רק לכתמי רטיבות בקירות וחדירה של מים לפנים הבית, אלא גם לנזקים הולכים ומצטברים לתשתית המבנה, דוגמת הקירות החיצוניים והפנימיים. אם לא יטופל כהלכה בזמן, עלול נזק זה להצטבר ולהפוך למשמעותי במיוחד, מה שיצריך תיקון יקר ונרחב הרבה יותר.

 

איטום גגות רק על ידי חברת איטום מקצועית ותחת אחריות

גם אם לא ביצענו בדיקה שנתית או תקופתית של מערכת האיטום של הגג ואנחנו מוצאים עצמנו בעיצומו של החורף עם נזילות המתחילות מהגג, ניתן כמובן לטפל בבעיה (למרות שטיפול זה יהיה מאתגר ובעייתי יותר, אך בהחלט אפשרי).

בכל הנוגע לעבודת איטום גגות, כמו גם לעבודות איטום מקצועיות בכלל, חשוב מאוד לעבוד עם חברת איטום מקצועית המעסיקה אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים בתחום. עדיף שלא לנסות לעשות זאת בעצמכם, הן מפני שעלייה לגג באמצע החורף עלולה להיות מסוכנת והן מכיוון שמדובר בעבודה מקצועית המצריכה ידע נרחב, ניסיון, כלים ייחודיים וחומרים ספציפיים העומדים בתקנים שונים. זו לא עבודה לחובבנים, והיא חשובה ומרכזית כל כך עד כי ממש לא רצוי לנסות ולעגל פינות (או לעשות זאת בעצמנו) רק על מנת לחסוך כמה שקלים. בכל הנוגע לאיטום הבית שלכם, אל תתפשרו – הזמינו חברת איטום מקצועית וודאו כי אתם גם מקבלים אחריות על העבודה. כך יהיה לכם ראש שקט למשך כמה שנים טובות לפחות...

 

קרדיט לתמונה: פוטוליה


למידע ולהזמנת חברת איטום מקצועית הכנסו לאתר איטום פז בכתובת https://itumpaz.co.il/

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה