chiddush logo

האם יוסף הוא אח או בן?

נכתב על ידי נואי_שושני123, 9/12/2020

 

וישב


שאלה: בפסוק ל"ב כתוב: "וישלחו את כותנת הפסים ויביאו אל אביהם ויאמרו זאת מצאנו הכר נא הכותונת בנך הוא אם לא" ובפסוק ל"ג כתוב: ויכירה ויאמר כותנת בני חיה רעה אכלתהו טרוף טרף יוסף" מדוע רשום בפסוק ל"ב, בנך ולא אחינו? (כי יוסף הוא בעצם אח של בני יעקב) ובפסוק ל"ג כתוב קודם כל בני ולאחר מכן כתוב יוסף, אז יש פה שני שאלות, אחת: מדוע רשום קודם בני ואחר כך יוסף (למה השִינוּי שֶל הבֶנִי והיוסף) ושאלה שנייה: איך יכול להיות שיעקב ידע שחיה רעה אכלתהו? כי יכול לקרות מצב דומה שיוסף ייפול לבור ונפלה לו הכותנת והוא נשרט ולכן היא עקובה מדם.....

תשובה: באמת שאלה יפה, למה האחים קראו ליוסף בנך ולא אחינו? אוקי אז התשובה לכך היא כזאת: האחים שנאו את יוסף ממש בגלל עניין החלומות וגם בגלל שיעקב מלמד רק אותו לקרוא וללמוד תורה והאחים צריכים לעבוד בשדה ולכן הם שנאו את יוסף.

שאלה שנייה: למה אפילו אביהם, יעקב, מסכים עם האחים ואומר בני ולא אמר אח שלהם ואחרי כמה מילים הוא אומר יוסף ולא בני/אח שלכם?

תשובה: יעקב מסכים עם האחים בגלל שהוא מבין שהאחים שונאים את יוסף וכאילו אומר חכו, חכו אתם תשלמו על זה, ולכן הוא אומר בהמשך הפסוק: "טרוף טורף יוסף":

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע