chiddush logo

נוסח שבע ברכות - ברכת אשר ברא

נכתב על ידי יוחנן ריינר, 25/11/2020

 

מלא שבוע זאת – אשר ברא ששון ושמחה חתן וכלה, נוסח הברכה

 

חידוש נפלא על 7 ברכות שהגעתי אליו בזכות שותפי הצדיק הבחור המשותק הגאון הצדיק רבי רפאל ישראל פלדמן שליט"א

 


בברכת 7 ברכות בברכה אחרונה מברכים: אשר ברא ששון ושמחה, חתן וכלה, גילה רינה דיצה וחדווה, אהבה ואחוה ושלום ורעות.

 

והנה יש בתחילת  הברכה יש 2 לשנות של שמחה, ולאחר מכן נכנס המילים "חתן וכלה", ולאחר מזה יש עוד 8 לשונות של שמחה, וקצת תמוה סדר ונוסח וחלוקת המילים בברכה??

 

ויתכן, ש8 לשונות שמחה, שנכתב אחרי "חתן וכלה" רמוז בזה שיזכו ללידת זכר, ולשמחת הברית ביום השמיני, כי עיקר הנישואין בישראל זה בכדי שנזכה לגדל בנים ובני בנים עוסקים בתורה ובמצוות. וגם 2 לשונות השמחה שמצאנו בתחילת הברכה, בא לרמז שגם החתן וגם הכלה שניהם חייבים להתחיל את הנישואין ברגל ימין, מתוך ששון ושמחה, ושהשמחה ביחד יהיה עמוד התווך של חייהם יחד, ואכן אם החתן והכלה ינהיגו ביתם בשמחה תמיד, ההורים יהיו בשמחה תמיד יזכו לכל ה8 ברכות הכתובים בהמשך הברכה.

 

וכמו כן, אם בנם יוולד לתוך בית שתמיד שוררת בו שמחה משני ההורים, אזי יזכה הבן לאהבת תורה ולעבוד את ה' מתוך שמחה, ולא יסור מדרך התורה, כי רואה שחיי תורה ומצוות מתוקים הם, כי רואה בביתו בית של תורה מלא שמחה, ויבין שלמרות כל הקשיים ודוחק הפרנסה, בכל זאת החיים בבית מלאים שמחה, כי יש שמחת התורה ושמחת עבודת ה' התמימה.

 


 

 

ורצוני להקדיש מאמר זה, לעילוי נשמת דודי הצדיק רבי משה שמחה בן ר' בנימין יהודה פרז'נסקי זצ"ל, שנפטר לפני כשבוע, טז' חשוון תשפ"א, שבניו מעידים עליו שכל ימי חייו לא התווכח עם אשתו, וכך הוא חינך את כל צאצאיו שלא מתווכים אלא הבית מתנהל בכבוד באהבה ואחווה ושלום ורעות מתוך שמחה, למרות שדודי רבי משה שמחה סבל מעוני רוב ימיו.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע