chiddush logo

חומרים שימושיים בענף הבנייה

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 29/10/2020

בשנים האחרונות בוצעה קפיצה מהותית בכל הקשור לשימוש בחומרים תקניים וחדשים בענף הבנייה. השימוש בחלק מהחומרים הללו יצר מהפך של ממש באיטום מבנים ובנראות החיצונית שלהם.

אחד מפריצות הדרך היא השימוש בחומר polycarbonate אשר מתאים לאין ספור פעולות לאור העובדה שמדובר בחומר יוצא דופן בעמידותו ובאיתנותו, לעומת החומרים שהשתמשו בהם עד עתה.

טכנולוגיות מתקדמות בענף הבנייה

בבניה המתקדמת משתמשים בקונסטרוקציות פלדה עבות במיוחד ואת המעטפת יוצרים מחומרי בנייה מתועשים. בחשיבה רוחבית מדובר במבנה איכותי מאד וגם חסכוני שבזכותו עלות כל פרויקט היא פחותה באופן מאד משמעותי.

בתחילת המיזם, מכינים יסודות במיקום נמוך יחסית כיוון שמשקל הפלדה הוא קל ולכן אין צורך בהכנות הדומות לאלו של מבני בטון. בכך חוסכים את העלויות הגבוהות של חפירה לעומק רב, התקנת ברזל רב וביצוע יציקות בטון הדברים הללו כרוכים בהרבה מאד עלויות. לוחות הפלדה מותאמים למקרה של רעידת אדמה,. לוחות הפלדה הם גמישים ובמקסימום ינועו עם התנודות אך לא יקרסו.

בענף הבנייה, מעל לוחות הפלדה מתקינים חיפויים כמו לוחות עץ, בריקים, טיח או אבן. בהתאם לתכנון האדריכלי כדי לשלב טיב מעולה עם נראות יפהפייה של הקירות החיצוניים במבנה.

באופציה זו מותקן שלד הפלדה במהירות גדולה מאד ולאחר מכן מתבצעות כל עבודות הבנייה הפנימיות כמו אינסטלציה וחשמל. כך המבנה כולו עומד על תילו תוך פרק זמן קצר לעומת הבנייה הקונבנציונלית. חלק מחומרי הבנייה הם חומרים ממוחזרים ובדרך זו פועלים על פי ההמלצות של המשרד להגנת הסביבה, אשר מעודד את נושא המחזור מפסולת בנייה.

לצורך בידוד מקסימלי בוחרים להשתמש בפאנלים ובלוחות שיש להם מסה טרמית גבוהה הרבה יותר מהשילוב של בטון ובלוקים ולכן הדיירים ייהנו מבידוד מקסימלי ומחיסכון משמעותי בצריכת החשמל לצורך חימום או קירור של הדירות.

היתרונות הגדולים של הבנייה הקלה

ההיערכות בענף הבנייה לצורות הבנייה החדשניות מתחילה משלב התכנון, תוך שילוב אלמנטים יוצאי דופן בתוך שלד הפלדה או מעליו, כדי ליצור גגות או קירות מעוגלים.

המתכננים שלמדו את השיטות החדשניות פועלים ליישום שלהן בשטח ולכן הכול מתחיל במדידה מדויקת, מיפוי הנדסי ותכנון מדוקדק. לאחר מכן מקבלים החלטות על חומרי הבנייה שיהיו המתאימים ביותר למטרת השימוש בו, כמו מבני מגורים, מבנים למשרדים, תעשיות עתירות ידע, מבנים ציבוריים ועוד.

בין ההיצע הגדול של חומרי הבנייה החדשים שקיבלו תווי תקן ישראלים אפשר למנות את חומרי האיטום שמבצעים איטום מושלם גם בבניינים חדשים ובמיוחד בחדרים הרטובים שלהם וגם במבנים ישנים שהיו בהם סדקים עמוקים בקירות החיצוניים, על הגג ובמרתפים ובזכות הפעולות של האיטום הצמנטי או האפוקסי הבעיות נפתרו. כמו כן היריעות הביטומניות שיצרו מהפך באיטום הגגות ומנעו את חדירתם של מי הגשמים לקומות העליונות בבניין.

 


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע