chiddush logo

עדשות או משקפיים? מה הכי כדאי?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 1/10/2020

 האם אתם מרכיבים משקפי ראייה? האם אתם שוקלים לנסות עדשות מגע? אם כן, אתם בוודאי תוהים מהם היתרונות של עדשות המגע בהשוואה למשקפים. יש כמה תפיסות מוטעות לגבי עדשות מגע המרתיעות אנשים מלהשתמש בהן. אבל האמת היא שעדשות מגע מספקות היום ראייה טובה לאנשים עם בעיות ראייה שונות ששמחים להיפטר מהתלות במשקפיים. לדוגמה:

-          במשך זמן רב, השימוש בעדשות מגע היה אפשרי רק לאלה שנדרשו לתיקון ראייה פשוט יחסית. אבל היום, גם אנשים עם אסטיגמציה יכולים ליהנות מהנוחות שמספקות עדשות המגע ולהבטיח לעצמם ראיה טובה.

עדשות מגע עם צילינדר מתייחסות לרכיב בעדשה האופטית שנועד לתקן את בעיית האסטיגמציה, מצב שבו הקרנית, שאמורה להיות עגולה, היא אליפטית, כלומר מעט בולטת. כתוצאה מהמבנה הייחודי של העדשה, האור שעובר דרך הקרנית לא מתמקד בנקודה אחת ברשתית כדי לאפשר ראייה חדה, אלא בשתי נקודות, ומתקבלת תמונה מעוותת. עדשת צילינדר מתקנת עיוות זה ומציעה תמונה אחת חדה וממוקדת.

התאמת עדשות מגע עם צילינדר היא יותר טריקית מעדשות המשקפיים, כי עדשות המגע נעות בחופשיות בעין ומקשות על קיבוע צורת עדשת המגע. לכן, במקרים של עדשות מגע עם צילינדרים, ההתאמה הנכונה חשובה מאוד.

-          אנשים עם קוצר ראיה (קושי לראות עצמים רחוקים) הזקוקים לתיקון נוסף בגלל בעיה של רוחק ראייה (קושי להתמקד בעצמים קרובים, כמו קריאה), ויכלו עד כה להשתמש בזוג משקפיים אחד, מולטיפוקליים, יכולים היום ליהנות גם מעדשות מגע מולטיפוקליות.

כדי להבין מה עדיף לכם, עדשות מגע או משקפיים, הנה כמה מהיתרונות הייחודיים של עדשות המגע.

למה כדאי לי לנסות עדשות מגע?

עדשות מגע הן התקן שימושי מאוד לאדם שזקוק לתיקון ראייה. הניסיון מלמד כי אנשים עם עדשות מגע נהנים מהנוחות והדיסקרטיות שהתקן זה מציע לעומת המשקפיים הרוכבים על האף באופן קבוע וגלוי לעין כל.

יחד עם זאת, חשוב לדעת כי שימוש בעדשות מגע עלול להשפיע על העיניים ולגרום גם לזיהום בעין או להפחתת כושר הנשימה של הקרנית. מסיבה זו, חשוב להחזיק בזוג משקפי ראייה, שבו אפשר להשתמש אם העדשות מתחילות להציק. עם זאת, כשהעיניים שלכם נמצאות תחת פיקוחו של איש מקצוע, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שעדשות המגע שלכם בטוחות. אחרי הכול, עדשות מגע פותחו כך שיוכלו להתאים את עצמן לצרכים ולנוחות של העיניים שלכם.

עדשות מגע מותאמות יבטיחו שנבחרו עבורכם העדשות המתאימות ביותר לצורה הייחודית של העיניים שלכם. במהלך הבחירה תינתן לכם ההזדמנות להתנסות במותגים שונים ולחוות כיצד ייראה העולם באמצעות העדשות החדשות שלכם. הליך זה מאפשר לרופא העיניים להעריך גם את תנועת עדשת המגע על גבי העין.

לבחור בהתאמה הנכונה

קרנית העין (החלק השקוף המכסה את קדמת העין), היא החלק היחיד בגופנו שלא מקבל חמצן מאספקת הדם אלא מהאוויר המקיף אותה. כאשר העדשה ממוקמת ישירות על הקרנית, זה מפחית במידה מסוימת את אספקת החמצן אליה.

החומרים המודרניים המשמשים היום בתעשיית העדשות, כמו סיליקון הידרוג׳ל (Silicon Hydrogel), מאפשרים לחמצן לחלחל דרך העדשה. אבל גם העדשות החדירות ביותר לחמצן עלולות ׳לחנוק׳ את הקרנית, אם ההתאמה של עדשת המגע היא הדוקה מדי.

-          אדם עם עדשות מגע עשוי שלא להבחין שהעדשה צמודה מדי, מה שעלול לגרום לסיבוכים כמו בצקת או כיב בקרנית.

-          עדשת מגע רפויה מדי מעניקה תחושה כאילו ריס תקוע בעין, ובנוסף עלולה לגרום לשחיקה מכאנית ולסיבוכים שונים.

לכן, חשוב להקפיד שאיש המקצוע שלכם יאמת את מיצוב עדשות המגע בעין, ויבטיח תנועה מספקת של העדשות ואספקת חמצן תקינה לקרנית.

עדשות מגע לעומת משקפיים

עכשיו כשאתם יודעים שעומדות בפניכם אפשרויות בטוחות להבטחת בריאות העין שלכם, בואו נבדוק כמה מהיתרונות העיקריים שמבדילים בין עדשות המגע למשקפיים:

זה משתלם וזה נוח – עדשות מגע מוצעות היום במחירים נוחים. טכנולוגיות חדשות שיפרו את הביצוע, הנוחות והבטיחות של העדשות, לעומת אי הנוחות של השימוש במשקפיים.

מתאים לספורט – נמאס לכם מהאדים המצטברים על עדשות המשקפיים כשאתם מזיעים? עדשות מגע לא מתערפלות במהלך הפעילות הגופנית.

מותאם לכל סוגי העיניים – עדשות מגע יכולות לתקן היום את רוב בעיות הראייה.

תחזוקה קלה – עדשות מגע לא נשרטות או נשברות כמו משקפיים, אבל עדיין צריך לטפל בעדשות המגע בהתאם להוראות.

דיסקרטיות – בניגוד למשקפיים, עדשות מגע לא מגלות לעולם שאתם סובלים מבעיות ראייה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע