chiddush logo

טיפים לבחירת איפור כשר בלי לחלל את השבת

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 23/9/2020

 איך תדעי מהם מוצרי האיפור הכשרים לשבת?

גם מי ששומרת שבת רוצה עדיין להתאפר ולשמור על שגרת הטיפוח בלי להפר את השבת. הבשורה המשמחת היא שיש למוצרי האיפור מה להציע לכן, בנות יקרות, גם כשאתן מקיצות משינה לקראת שבת מנוחה. רוצות לדעת איזה סומק מותר למרוח בשבת? איזה אודם? קרם פנים וצללית? מה שקובע כשרות הוא החומרים מהם עשויים מוצרי האיפור השונים כמו צללית, סומק, מייק אפ, אודם, קרם לפנים ועוד.  

 

בחרי מוצרים עמידים לאורך זמן

תכונות איפור שבת כוללות עמידות החומרים, כך שלא תצטרכי למרוח על פנייך שוב ושוב מוצרים ולחלל בעקבות כך את השבת. גם אם האיפור העמיד ידעך במהלך השבת, עדיין תיראי יפה עם איפור כלשהו על פנייך ולא תהיי חיוורת אחרי שהקצת משנתך. כדי שהאיפור יהיה עמיד מומלץ למרוח קרם לחות על העור ורק אחר כך למרוח את האיפור, כך הוא יחזיק מעמד למשך זמן רב יותר, ואת בזכות זאת לא תחללי את השבת. כיוון שבשוק מוכרים מראש מוצרי איפור כשרים לשבת, יש שפע שתוכלי לבחור ממנו ללא כל חשש. ככל שהחומר עמיד, כך הוא מותאם לשבת קודש, וכך גם את תוכלי ליהנות ממה שיש לשוק להציע לך בלי לוותר על שגרת היופי שלך בסופ"ש.

 

בחרי קרם פנים מומלץ שיותיר את עור פנייך רענן לאורך זמן

הכי חשוב – אל תוותרי על קרם הפנים. קרם פנים מומלץ לשבת הוא כזה שישאיר את עורך לאורך השבת רענן ונעים למגע. חומריו יהיו כשרים ולא טמאים, ולכן קרם הפנים הנבחר יהיה קרם טהור שישמור על לחות עור פנייך כנדרש לאורך זמן.

 

כך תבחרי אודם לשבת וקרם פנים

אודם עמיד ל12 שעות או ל18 שעות יצליח להישאר על שפתייך לאורך השבת בזכות הנוזל המצוי באודם. הוא יתאדה וכאשר יתייבש ייתפס בעור השפתיים, מה שיאפשר לך איפור כשר לשבת מלכה. לפני כן אל תשכחי - קרם פנים מומלץ לשבת, קרם ללא רעלים (אחרת – אבוי לפנים שלנו!).

 

 

 

בחרי מברשת איפור רטובה שתפזר את האבקה על פנייך לצורך עמידות החומר

צללית אבקה וסומק אבקה שתפזרי על פנייך באמצעות מברשת איפור שאינה יבשה תאפשר לאיפור להישאר למשך זמן רב יותר. אפשר להכניס את המברשת למים, לסחוט אותה ולטבול באבקה, והרי לך איפור כשר לשבת. רוצה לדקדק בכשרות האיפור? בחרי צלליות עמידות בצבעים שונים כתחליף לאודם, רק אל תשכחי את קרם הלחות להגברת העמידות.

 

בחרי מוצרי מינרל

מייק אפ, צלליות וסומק העשויים מינרל הם מוצרים המהווים אבקה יבשה שמורחים על העור במברשת. האבקה נמסה לאחר מספר דקות על העור ומתקבל מראה קרמי. למעשה כל איפור מינרלי הוא איפור המבוסס על חומרים טבעיים שמאפשרים לעור לנשום היטב. באיפור כזה אין שומנים, אין בשמים, אין חומרים משמרים, אין מתכות, אין צבעים מלאכותיים ואין בו משחות מיותרות. הוא מותר לשבת כי מי שמקפיד על ההלכה יודע שהמינרל הוא החבר הכי טוב של השבת. ולבל תשכחי -  אל תוותרי על קרם פנים מומלץ שיאיר את פנייך וישווה לך מראה של כוכבת אמיתית לאורך כל השבת המלכותית. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע