chiddush logo

קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף - קצרצר וחזק

נכתב על ידי תורתך_שעשועי, 26/8/2020

 שלום בית מתוך הפרשה, אם לא ניבהל מהקשיים ופשוט נתקדם, פתאום יהיו פתרונות.


(סיכום מתוך שיעורו של הרב יגאל שנדורפי - ראש ישיבת ישועת מרדכי)


השנה הראשונה בנישואין הינה בעלת משמעות מיוחדת, כמאמר הפסוק, "כִּי יִקַּח אִישׁ אִשָּׁה חֲדָשָׁה... נָקִי יִהְיֶה לְבֵיתוֹ שָׁנָה אֶחָת, וְשִׂמַּח אֶת אִשְׁתּוֹ אֲשֶׁר לָקָח" (דברים כ"ד ה'). מסביר הרב שלמה זלמן אויירבך[1] שהחלק השני של הפסוק "ושימח את אשתו", תקף לא רק לשנה הראשונה אלא לכל חיי הנשואין.

נשאלת השאלה, מה יעשה הבעל אם הוא נקלע למצב בו הוא מתקשה לקיים את הציווי הזה אם מפאת עייפות, רעב או שהדברים לא מסתדרים על פי מה שהוא ציפה. האם במקרה כזה הוא יהיה 'פטור' מלשמח את אשתו?

על שאלה זו עונה הרבי מלובביץ', הרי נאמר "קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף" (סוטה ב.). מה היה הקושי בים סוף? בני ישראל נצטוו ללכת להר סיני - יש מטרה. מצד שני הם היו במדבר מוקפים בסכנה מכל הכיוונים ופניהם מול הים. כיצד אפשר לקיים את הציווי במצב כזה? אולי הם צריכים להיכנע? לאבד את עצמם לדעת ח"ו? לא! ה' אומר לנו להמשיך להתקדם למטרה למרות הקשיים, אם אמרתי ללכת להר סיני, תלכו להר סיני! וכשתלכו אפילו צרה או מכשול גדול, כמו הים - ייפתח בפניכם. "דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִסָּעוּ" (שמות י"ד ט"ו).

כך גם בחיי הנישואין, לפעמים נראה לבעל שלדבר יפה אל אשתו זה ממש כמו "קריעת ים סוף". אבל גם במצב הזה, הציווי האלוקי "ושימח את אשתו" לא זז ממקומו. גם במצב הזה ה' אומר לו "דבר אל בני ישראל ויסעו" תעשה את המאמץ להמשיך הלאה ובעזרת ה' ה"ים" ייפתח גם בפניך.



[1] בספר "התורה המשמחת" עמ' 44.


*** ישיבת ישועת מרדכי היא ישיבה לבחורים אוהבי תורה ועשייה.

ישיבה תורנית ומשפחתית עם חיבור לתורת ארץ ישראל. - מסגרת שהיא מחוץ למסגרת 

סרטון תדמית:

https://www.youtube.com/watch?v=UO3xCgBUOEY

טלפון לפרטים מזכיר הישיבה : 

פינחס בן חמו - 0545770853


https://www.youtube.com/watch?v=UO3xCgBUOEY

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע