chiddush logo

נקודה שבועית פרשת השבוע "אמור" ה'תש"פ

נכתב על ידי ידד, 6/5/2020

 

 

למי מאיתנו לא היו תוכניות לחג הפסח לפני חודש? כולנו חיכינו בהתרגשות לטקסי הזיכרון והעצמאות בשבועיים האחרונים. לכל אחד היו ענייניו ועיסוקיו השונים אך קיבלנו תמרור עצור גדול שגרם לכל העולם לשנות את התוכניות מקצה לקצה, אם בכלל היה אפשר לקיימם.

קיבלנו כולנו שיעור ענק בענווה וצניעות על מקומנו בעולם. 

"דבר אל בני ישראל ואמרת אליהם מועדי ה' אשר תקראו אותם במועדם מקראי קודש אלה הם מועדי.... אלה מועדי ה' מקראי קודש אשר תקראו אותם במועדם" - כך כותבת לנו התורה בפרשת השבוע, פרשת "אמור", בתחילת פרשיית המועדות, ולפי הנאמר בפסוקים אנו רואים שאמנם המועדים בלוח השנה נקראים "מועדי ה'" ו"מקראי קודש" אך לנו בני האדם יש חלק בלתי נפרד בקביעת  מועדם: "אשר תקראו" כלומר לאדם יש חלק בתהליך. כידוע מדובר על מצוות חידוש וקידוש החודש ולאחריו ניתן לדעת בדיוק את ימי המועדות בחודש עצמו. אנו רואים שהקדוש ברוך הוא, מלוא כל הארץ כבודו, בחר בנו מכל העמים, ונתן לנו את שיתוף הפעולה איתו בקביעת לוח השנה. בדיוק כמו קיום ושימוש העולם ותכונותיו כך גם במועדים שבו, יש לאדם יכולת השפעה.

בהמשך הפרשה מסופר לנו על מצוות לחם הפנים אשר במקדש. אלו הם סדרה של חלות מיוחדות שהיו על שולחן לחם הפנים ופעם בשבוע ניתנו לכוהנים למאכל. 

במשך הדורות ניתנו הסברים מגוונים למצווה זו שהמסר העיקרי בהם הוא שלחם הפנים מסמל את השפע החומרי שבורא עולם מעניק לעם ישראל ולעולם כולו וזוהי תזכורת תמידית שאנו מקבלים את פרנסתנו ומזונותינו רק מאת ה'.

אנו נמצאים בימים בהם יש מגמה שגדלה מיום ליום לחזרה לשגרה כמה שניתן. כולנו מקווים שכולם או לפחות רבים יחזרו בהקדם למקור פרנסתם לאחר הפסקה ארוכה בה העולם עצר מלכת.

אנו חיים בימים שיירשמו בהיסטוריה העולמית והמדינית שלנו. מחד למדנו בענווה על מקומנו בעולם ומי מעניק לנו את השפע מסביב בכל התחומים, כפי שלומדים מלחם הפנים, ומאידך כשותפים מלאים לקיום העולם אנו נקראים מיד, מקטן ועד גדול לחזור ולפעול כל אחד במקומו שלו כפי שהיה עד לשיעור הענווה שלמדנו.

 

שנזכה לשוב ולחזור כולנו בהקדם לשגרה מלאה בבריאות איתנה.

 

שבת שלום ומבורך!

 

החוויה היהודית

http://h-y1.coi.co.il/

לע"נ יעקב בובר, שבתאי טורס, שמואל פולק, מאיר גרינברג, יצחק שניצר ואברהם פישר שנפלו במלחמות ישראל והיו נצר אחרון למשפחתם.

לרפואת דב בן לובה.

ענווה,צניעות,לחם הפנים,מועדי ה',חזרה לשגרה,מקור פרנסתם,היסטוריה עולמית,

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה