chiddush logo

מה ההבדל בין ליסינג פרטי לליסינג פרטי תפעולי?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 20/3/2020

 

חלקן של עסקאות הליסינג בשוק הרכב הישראלי עלה בהדרגה ובצורה עקבית במהלך השנים האחרונות, וכיום אחוז ניכר מעסקאות הרכב במדינה הן עסקאות ליסינג מסוגים שונים. בעוד בהתחלה הכרנו מונח זה בעיקר בהקשר של ארגונים וחברות אשר הרכבים שסיפקו לעובדיהם הגיעו מעסקאות עם חברות ליסינג, כיום גם לא מעט אנשים פרטיים שוכרים/רוכשים/חוכרים את רכבם בעסקת ליסינג מסוג זה או אחר. עבור כל מי שמתעניין באפשרות זו נרצה לעשות כאן מעט סדר ולהבהיר את ההבדל בין שני מושגים מרכזיים בתחום – ליסינג פרטי וליסינג תפעולי:

 

ליסינג פרטי - רכישת רכב בתנאים נוחים מחברת הליסינג

נתחיל עם ליסינג פרטי – זוהי למעשה עסקה במסגרתה רוכש אדם פרטי (כלומר, לא גוף כלשהו דוגמת חברה או ארגון) רכב מחברת ליסינג, כאשר העסקה לרוב תכלול מקדמה ראשונית שתשולם על הרכב, פריסה נוחה ביותר של תשלומים לאורך תקופה מסוימת ותשלום יתרת החוב שנותר על הרכב בסיום תקופה זו. במקרים מסוימים ניתנת ללקוחות האפשרות להחליף לרכב חדש בתום תקופת התשלומים (ובמקום תשלום יתרת החוב), כך שהם למעשה ממשיכים ומגלגלים את העסקה, וכך נהנים תמיד מנהיגה על רכב חדש יחסית. בעסקאות אלו (וכאן טמון ההבדל העיקרי מליסינג פרטי תפעולי, אליו נגיע מיד) הבעלות על הרכב עוברת אל הלקוח עצמו והוא האחראי על התחזוקה השוטפת של הרכב, כלומר – התפעול של הרכב. משמעות הדבר היא כי טיפולים תקופתיים, תיקונים במוסך וכו' הם באחריות הלקוח ובמימונו, בדומה לכל בעל רכב פרטי.

 

ליסינג פרטי תפעולי – התפעול באחריות חברת הליסינג

באופן כללי ניתן לומר כי "ליסינג תפעולי" היא העסקה המיוצגת במובן השגור יותר של המונח "ליסינג". הכוונה היא לעסקת ליסינג במסגרתה האחריות לתפעול השוטף של הרכב, דוגמת טיפולים ותיקונם במוסך, מעבר של טסט שנתי וכד', נמצאת באחריות חברת הליסינג. הלקוח עצמו אינו צריך לדאוג לכל אלו, ואת כל מה שקשור לתפעול השוטף של הרכב תעשה עבורו חברת הליסינג.

ליסינג תפעולי נהוג ביותר במקרים של רכבי חברה (אז הבעלות על הרכב אינה נרשמת על שמו של העובד וחברת הליסינג דואגת לתפעול השוטף של הרכב), אך כיום ניתן למצוא בארץ גם את שיטת הליסינג תפעולי פרטי – לקוחות פרטיים אשר רוכשים רכב במסגרת עסקת ליסינג, אך משאירים את הפן התפעולי בידי חברת הליסינג. בסיום תקופת החוזה יכול בעל הרכב לבחור האם לשלם את יתרת החוב ולרכוש את הרכב באופן "מלא, (אז תפעול הרכב יעבור אליו) או לבצע עסקת טרייד אין במסגרתה ישדרג את רכבו לרכב חדש בעסקת ליסינג מחודשת, אז תפעול הרכב יישאר בידי חברת הליסינג.

 

עסקת ליסינג פרטי תפעולי מציעה גם ללקוחות פרטיים ליהנות מהיתרונות המשמעותיים של עסקת ליסינג תפעולי, המאפשרת להם לנהוג על רכב חדש בתנאי השכרה נוחים ביותר, ולא להתעסק כלל עם התיקון, הטיפול והתפעול השוטף של הרכב.

קרדיט לתמונה: shutterstock


 

למידע נוסף גלשו לאתר גלי ליסינג המציעה מגוון פתרונות בתחום הרכב

https://www.galileasing.co.il/

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע