תפילות לזיכוי הרבים
ב"ה – תפילות לזיכוי הרבים, נכתבו והועתקו לזיכוי הרבים:
ב"ה
תפילה למציאת בן זוג (ניתן לאומרה בכול עת):
שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי: עֶזְרִי מֵעִם יְיָ עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ: הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל: יְיָ שֹׁמְרֶךָ יְיָ צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ: יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה: יְיָ יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ: יְיָ יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
תהילים פרק-קל:
שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְיָ: אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי: אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד: כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא: קִוִּיתִי יְיָ קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי: נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר: יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְיָ כִּי עִם יְיָ הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת: וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
יְהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלוֹהֵינוּ וֶאֱלוֹהַי אֲבוֹתֵינוּ, אֶהֱיֶה אֲשֶׁר אֶהֱיֶה, אֵל עֶלְיוֹן, שֶׁתְּבַטֵּל מִמֶּנִּי כֹּל עִכּוּבִים וּמְנִיעוֹת, וְתָאִיר קַרְנִי וְתַגְבִּיהַּ מַזָּלִי, וַעֲשֵׂה עִמִּי צְדָקָה וְחֶסֶד וְתַזְמִין לִי אֶת בֵּן מַזָּלִי, בְּחִיר לִבִּי, כִּי אַתָּה מוֹשִׁיב יְחִידִים בַּיְתָה מוֹצִיא אֲסִירִים בַּכּוֹשָׁרוֹת: עֲנֵנִי יְיָ כִּי טוֹב חַסְדֶּךָ כְּרֹב רַחֲמֶיךָ פְּנֵה אֵלָי, וּכְשֵׁם שֶׁהִמְצֵאתָ לָאָדָם הָרִאשׁוֹן אֶת זִוּוּגוֹ בְּעִתּוֹ וּבְזַמְּנוֹ כְּדִכְתִיב: לֹא טוֹב הֱיוֹת הָאָדָם לְבַדּוֹ אֶעֱשֶׂהּ לּוֹ עֵזֶר כְּנֶגְדּוֹ, כֵּן תְּזַכֵּנִי וּתְסַיֵּעַ בְּיָדִי שֶׁאֶזְכֶּה לְהָקִים בַּיִת בְּיִשְׂרָאֵל בִּנְיָן עֲדֵי עַד, וְיִהְיֶה הַבַּיִת מְבֹרָךְ וּמֻצְלָח בְּרוּחָנִיּוּת וְגַשְׁמִיּוֹת, כְּדִכְתִיב: בְּחָכְמָה יִבָּנֶה בָּיִת וּבִתְבוּנָה יִתְכּוֹנָן וּבְדַעַת חֲדָרִים יִמָּלְאוּ כָּל הוֹן יָקָר וְנָעִים. וְתַּשְׁרֶה בְּבָתֵּינוּ תְּמִיד אָהֲבָה וְאַחֲוָה, שָׁלוֹם וְרֵעוּת, וְקַיֵּם בִּי: יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ, וְכֵן: יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יְיָ. זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְיָ וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה: הַרְאֵנוּ יְיָ חַסְדֶּךָ וְיֶשְׁעֲךָ תִּתֶּן לָנוּ. וּבָּרֲכֵנִי נָא בַּבְּרָכָה הַכְּתוּבָה בְּתוֹרָתְךָ: יְבָרֶכְךָ יְיָ וְיִשְׁמְרֶךָ, יָאֵר יְיָ פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ, יִשָּׂא יְיָ פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם, וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַאֲנִי אֲבָרְכֵם. וְאַל יִהְיוּ חַטְּאוֹתַי, עֲווֹנוֹתַי וּפְשָׁעַי מוֹנְעִים הַטּוֹב מִמֶּנִּי, וּתְזַכֵּנִי לְתַקְּנָם עַל יְדֵי מִצְווֹת וּמְעֻשִּׂים טוֹבִים, אַךְ לֹא עַל יְדֵי יִסּוּרִין וָחֳלָאִים רָעִים, כִּי אַתָּה אֲדֹנָי טוֹב וְסַלָּח וְרַב חֶסֶד לְכָל קֹרְאֶיךָ: יְיָ קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי, הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ: שְׁמַע יְיָ קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי: אֲדֹנָי שְׁמָעָה, אֲדֹנָי סְלָחָה, אֲדֹנָי הַקֲשִׁיבָה, וַעֲשֵׂה אַל תְּאַחַר: הַאֲזִינָה אֱלֹהִים תְּפִלָּתִי וְאַל תִּתְעַלַּם מִתְּחִנָּתִי, הַקְשִׁיבָה לִּי וַעֲנֵנִי וּמַלֵּא כֹּל מִשְׁאֲלוֹת לִבִּי לְחַיִּים טוֹבִים וּלְשָׁלוֹם,כְּדִכְתִיב: וְהִתְעַנַּג עַל יְיָ וְיִתֶּן לְךָ מִשְׁאֲלֹת לִבֶּךָ: יְיָ צְבָאוֹת עִמָּנוּ מִשְׂגָּב לָנוּ אֱלוֹהי יַעֲקֹב סֶלָה, יְיָ צְבָאוֹת אַשְׁרֵי אָדָם בֹּטֵחַ בָּךְ, יְיָ הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ. אֵלֶיךָ יְיָ אֶקְרָא; וְאֶל-אֲדֹנָי אֶתְחַנָּן. אֶרֶץ נָתְנָה יְבוּלָהּ יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים אֱלֹהֵינוּ. יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְיָ צוּרִי וְגֹאֲלִי.
ü נא לשמור על קדושת התפילה (טעון גניזה).
סגולות למציאת זיווג
למרות היות האדם בחירי מזווגים לאדם אשה לפי מעשיו (1) ובמידה ומעשיו רצויים לפני המקום אשתו תהיה לו לעזר, וכן הגמרא במסכת מועד קטן דף יח: מביאה חזקה (עפ"י שלושה מקורות) שזיווג האדם נקבע משמים: מן התורה ומן הנביאים ומן הכתובים מה' אשה לאיש, מן התורה דכתיב: {בראשית כד-נ}וַיַּעַן לָבָן וּבְתוּאֵל וַיֹּאמְרוּ מֵה' יָצָא הַדָּבָר לֹא נוּכַל דַּבֵּר אֵלֶיךָ רַע אוֹ טוֹב, מן הנביאים דכתיב: {שופטים יד-ד} וְאָבִיו וְאִמּוֹ לֹא יָדְעוּ כִּי מֵה' הִיא, מן הכתובים דכתיב: {משלי יט-יד} בַּיִת וָהוֹן נַחֲלַת אָבוֹת וּמֵה' אִשָׁה מַשְׂכָּלֶת.
לעתים עיכוב במציאת הזיווג נגרם כתוצאה מחסימה מסוימת הנגרמת ע"י האדם עצמו כגון: שפתח פיו לרעה שאמר:לעולם לא אתחתן וכד' ועל ידי כך סגר את מזלו (2) או ע"י אחרים באמצעות כישוף או הקפדה יתרה (3).
ארגון ערכים עורך סדנאות (בעיקר בסופי שבוע) לרווקים/ רווקות ומקנה כלים מעולים לבחירת בן/בת זוג לציבור שאינו דתי, הסדנאות מיוחדות במינם וברוח טובה, פרטים בטל':03-6147170
בכל שנה ב-טו בשבט מתקיים תיקון למציאת זיווג בישיבת השלום ברח' תחכמוני 1 בירושלים (מומלץ להיות נוכח בזמן התיקון!).
בכח עשיית צדקה וחסד (בממונו או בגופו) להגביה את מזלו של האדם (4) ובפרט לעמותות המסיעות לבתי ישראל כגון: : יד עזרא ושולמית, ארגון אפרת,צעירי חב"ד, וכד'.
סגולה למציאת זיווג לומר קידוש לבנה, וכן לומר ארבעים יום ברציפות שיר השירים, ובאם הגיעו בן/בת ישראל לגיל מתקדם – בצורך גדול התירו לנדור (וטוב לרשום את הנדר על דף) לומר:נשמת קול חי בפני עשרה, במידה וזוכים להקים בית בישראל, ועדיף לקיים את הנדר מיד לאחר החופה (5) ובכך זוכים גם לקדש שם שמים ברבים. קיום מצוות כיבוד אב ואם בהידור סגולה למציאת זיווג (אביעה סגולות). הספריםחכמת נשים–המיועד לנשים, ו- בגן השלום המיועד לגברים אשר חיבר הרב שלום ארוש נותנים כלים והכוונה, להקמת בתים טובים, והכול בשפה השווה לכל נפש – מומלץ מאוד לקרוא ובפרט בתקופת ההיכרויות לחיפוש בן/בת זוג.
לימוד חת"ת יומי (חומש, תהלים תניא) סגולה למציאת זיווג (הכוונה והסבר על שיטת הלימוד ניתן לקבל במרכז חב"ד טל: 3770*) - עפ"י הרבי מליובאוויטש זצוק"ל זיע"א.
תיקון לנקשר ע"י מעשה כשפים: יקח קערה אחת, או דלי, וימלאנו מים. ויקח 70 מטבעות של שקל כל אחת, ולאחר מכן יקח את הקערה עם המים ויעמידנה מתחת למזוזה של פתח הבית והוא יעמוד בצידה השני מול המזוזה ויקרא את הפרקים בתהילים קיג – קיח (כולל) וכשיגיע לפסוק אנא ה' הושיעה נא (הנמצא בפרק קיח) יקח מטבע אחת וישליכנה למים, וכך יחזור על הפסוק 70 פעמים, ובכל פעם ישליך מטבע אחד, ולאחר שיסיים ימשיך לקרוא עד תום פרק קיח, ואחר כך יבקש מחברו שישפוך על גופו את המים. ואת המטבעות יחלק לצדקה ויועיל לו בעזהי"ת.
הערות:
1. ראה תלמוד בבלי מסכת סוטה דף ב, זוהר פרשת כי תבוא.
2. במקרה של פתחון פה יש לעשות התרת קללות, על כח הדיבור, טוב לשמוע את הרצאותיו של הרב יוסף צבי בן פורת באתר אמונה, והרב זמיר כהן באתר הידברות, ראה גם ספר הזוהר תיקון יח, שיעורים בספר התניא קונטרס אחרון.
3. ספר דרך ה' לרבי משה חיים לוצאטו זצוק"ל זיע"א (חלק ג) מסביר בהרחבה את השפעת הכישוף- ספר מומלץ, נציין כי עוון חמור לעשות כישופים ופועל גם על מבצע הכישוף, ראה ספר שמותפרק כב, דברים יח, דניאל ה, ו-פירוש יונתן בן עוזיאל ל-דברים כד: כִּי נֶפֶשׁ הוּא חֹבֵל.
4. על כוחה של מצוות צדקה להגביה מזלו של אדם ולשנות את מזלו לטובה ראה: בראשית יח, דברים ו ישעיה לב, נד, נו, משלי כא, מסכת שבת דף קנו:, זוהר פרשת יתרו ועוד.
5. יש לומר את הנוסח המתאים ללא ברכה – ואין לאחר את קיום הנדר .
ב"ה
תפילה למציאת בת זוג (ניתן לאומרה בכול עת):
שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי: עֶזְרִי מֵעִם יְיָ עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ: הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל: יְיָ שֹׁמְרֶךָ יְיָ צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ: יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה: יְיָ יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ: יְיָ יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
תהילים פרק-קל:
שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְיָ: אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי: אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד: כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא: קִוִּיתִי יְיָ קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי: נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר: יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְיָ כִּי עִם יְיָ הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת: וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
יְהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלוֹהֵינוּ וֶאֱלוֹהַי אֲבוֹתֵינוּ, אֶהֱיֶה אֲשֶׁר אֶהֱיֶה, אֵל עֶלְיוֹן, שֶׁתְּבַטֵּל מִמֶּנִּי כֹּל עִכּוּבִים וּמְנִיעוֹת, וְתָאִיר קַרְנִי וְתַגְבִּיהַּ מַזָּלִי, וַעֲשֵׂה עִמִּי צְדָקָה וְחֶסֶד וְתַזְמִין לִי אֶת בַּת מַזָּלִי, בְּחִירַת לִבִּי, כִּי אַתָּה מוֹשִׁיב יְחִידִים בַּיְתָה מוֹצִיא אֲסִירִים בַּכּוֹשָׁרוֹת: עֲנֵנִי יְיָ כִּי טוֹב חַסְדֶּךָ כְּרֹב רַחֲמֶיךָ פְּנֵה אֵלָי, וּכְשֵׁם שֶׁהִמְצֵאתָ לָאָדָם הָרִאשׁוֹן אֶת זִוּוּגוֹ בְּעִתּוֹ וּבְזַמְּנוֹ כְּדִכְתִיב: לֹא טוֹב הֱיוֹת הָאָדָם לְבַדּוֹ אֶעֱשֶׂהּ לּוֹ עֵזֶר כְּנֶגְדּוֹ, כֵּן תְּזַכֵּנִי וּתְסַיֵּעַ בְּיָדִי שֶׁאֶזְכֶּה לְהָקִים בַּיִת בְּיִשְׂרָאֵל בִּנְיָן עֲדֵי עַד, וְיִהְיֶה הַבַּיִת מְבֹרָךְ וּמֻצְלָח בְּרוּחָנִיּוּת וְגַשְׁמִיּוֹת, כְּדִכְתִיב: בְּחָכְמָה יִבָּנֶה בָּיִת וּבִתְבוּנָה יִתְכּוֹנָן וּבְדַעַת חֲדָרִים יִמָּלְאוּ כָּל הוֹן יָקָר וְנָעִים. וְתַּשְׁרֶה בְּבָתֵּינוּ תְּמִיד אָהֲבָה וְאַחֲוָה, שָׁלוֹם וְרֵעוּת, וְקַיֵּם בִּי: אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ, וְכֵן: יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יְיָ. זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְיָ וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה: הַרְאֵנוּ יְיָ חַסְדֶּךָ וְיֶשְׁעֲךָ תִּתֶּן לָנוּ. וּבָּרֲכֵנִי נָא בַּבְּרָכָה הַכְּתוּבָה בְּתוֹרָתְךָ: יְבָרֶכְךָ יְיָ וְיִשְׁמְרֶךָ, יָאֵר יְיָ פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ, יִשָּׂא יְיָ פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם, וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַאֲנִי אֲבָרְכֵם. וְאַל יִהְיוּ חַטְּאוֹתַי, עֲווֹנוֹתַי וּפְשָׁעַי מוֹנְעִים הַטּוֹב מִמֶּנִּי, וּתְזַכֵּנִי לְתַקְּנָם עַל יְדֵי מִצְווֹת וּמְעֻשִּׂים טוֹבִים, אַךְ לֹא עַל יְדֵי יִסּוּרִין וָחֳלָאִים רָעִים, כִּי אַתָּה אֲדֹנָי טוֹב וְסַלָּח וְרַב חֶסֶד לְכָל קֹרְאֶיךָ: יְיָ קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי, הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ: שְׁמַע יְיָ קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי: אֲדֹנָי שְׁמָעָה, אֲדֹנָי סְלָחָה, אֲדֹנָי הַקֲשִׁיבָה, וַעֲשֵׂה אַל תְּאַחַר: הַאֲזִינָה אֱלֹהִים תְּפִלָּתִי וְאַל תִּתְעַלַּם מִתְּחִנָּתִי, הַקְשִׁיבָה לִּי וַעֲנֵנִי וּמַלֵּא כֹּל מִשְׁאֲלוֹת לִבִּי לְחַיִּים טוֹבִים וּלְשָׁלוֹם,כְּדִכְתִיב: וְהִתְעַנַּג עַל יְיָ וְיִתֶּן לְךָ מִשְׁאֲלֹת לִבֶּךָ: יְיָ צְבָאוֹת עִמָּנוּ מִשְׂגָּב לָנוּ אֱלוֹהי יַעֲקֹב סֶלָה, יְיָ צְבָאוֹת אַשְׁרֵי אָדָם בֹּטֵחַ בָּךְ, יְיָ הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ. אֵלֶיךָ יְיָ אֶקְרָא; וְאֶל-אֲדֹנָי אֶתְחַנָּן. אֶרֶץ נָתְנָה יְבוּלָהּ יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים אֱלֹהֵינוּ. יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְיָ צוּרִי וְגֹאֲלִי.
ü נא לשמור על קדושת התפילה (טעון גניזה).
סגולות למציאת זיווג
למרות היות האדם בחירי מזווגים לאדם אשה לפי מעשיו (1) ובמידה ומעשיו רצויים לפני המקום אשתו תהיה לו לעזר, וכן הגמרא במסכת מועד קטן דף יח: מביאה חזקה (עפ"י שלושה מקורות) שזיווג האדם נקבע משמים: מן התורה ומן הנביאים ומן הכתובים מה' אשה לאיש, מן התורה דכתיב: {בראשית כד-נ}וַיַּעַן לָבָן וּבְתוּאֵל וַיֹּאמְרוּ מֵה' יָצָא הַדָּבָר לֹא נוּכַל דַּבֵּר אֵלֶיךָ רַע אוֹ טוֹב, מן הנביאים דכתיב: {שופטים יד-ד} וְאָבִיו וְאִמּוֹ לֹא יָדְעוּ כִּי מֵה' הִיא, מן הכתובים דכתיב: {משלי יט-יד} בַּיִת וָהוֹן נַחֲלַת אָבוֹת וּמֵה' אִשָׁה מַשְׂכָּלֶת.
לעתים עיכוב במציאת הזיווג נגרם כתוצאה מחסימה מסוימת הנגרמת ע"י האדם עצמו כגון: שפתח פיו לרעה שאמר:לעולם לא אתחתן וכד' ועל ידי כך סגר את מזלו (2) או ע"י אחרים באמצעות כישוף או הקפדה יתרה (3).
ארגון ערכים עורך סדנאות (בעיקר בסופי שבוע) לרווקים/ רווקות ומקנה כלים מעולים לבחירת בן/בת זוג לציבור שאינו דתי, הסדנאות מיוחדות במינם וברוח טובה, פרטים בטל':03-6147170
בכל שנה ב-טו בשבט מתקיים תיקון למציאת זיווג בישיבת השלום ברח' תחכמוני 1 בירושלים (מומלץ להיות נוכח בזמן התיקון!).
בכח עשיית צדקה וחסד (בממונו או בגופו) להגביה את מזלו של האדם (4) ובפרט לעמותות המסיעות לבתי ישראל כגון: : יד עזרא ושולמית, ארגון אפרת,צעירי חב"ד, וכד'.
סגולה למציאת זיווג לומר קידוש לבנה, וכן לומר ארבעים יום ברציפות שיר השירים, ובאם הגיעו בן/בת ישראל לגיל מתקדם – בצורך גדול התירו לנדור (וטוב לרשום את הנדר על דף) לומר:נשמת קול חי בפני עשרה, במידה וזוכים להקים בית בישראל, ועדיף לקיים את הנדר מיד לאחר החופה (5) ובכך זוכים גם לקדש שם שמים ברבים. קיום מצוות כיבוד אב ואם בהידור סגולה למציאת זיווג (אביעה סגולות). הספריםחכמת נשים–המיועד לנשים, ו- בגן השלום המיועד לגברים אשר חיבר הרב שלום ארוש נותנים כלים והכוונה, להקמת בתים טובים, והכול בשפה השווה לכל נפש – מומלץ מאוד לקרוא ובפרט בתקופת ההיכרויות לחיפוש בן/בת זוג.
לימוד חת"ת יומי (חומש, תהלים תניא) סגולה למציאת זיווג (הכוונה והסבר על שיטת הלימוד ניתן לקבל במרכז חב"ד טל: 3770*) - עפ"י הרבי מליובאוויטש זצוק"ל זיע"א.
תיקון לנקשר ע"י מעשה כשפים: יקח קערה אחת, או דלי, וימלאנו מים. ויקח 70 מטבעות של שקל כל אחת, ולאחר מכן יקח את הקערה עם המים ויעמידנה מתחת למזוזה של פתח הבית והוא יעמוד בצידה השני מול המזוזה ויקרא את הפרקים בתהילים קיג – קיח (כולל) וכשיגיע לפסוק אנא ה' הושיעה נא (הנמצא בפרק קיח) יקח מטבע אחת וישליכנה למים, וכך יחזור על הפסוק 70 פעמים, ובכל פעם ישליך מטבע אחד, ולאחר שיסיים ימשיך לקרוא עד תום פרק קיח, ואחר כך יבקש מחברו שישפוך על גופו את המים. ואת המטבעות יחלק לצדקה ויועיל לו בעזהי"ת (6).
הערות:
2. ראה תלמוד בבלי מסכת סוטה דף ב, זוהר פרשת כי תבוא.
2. במקרה של פתחון פה יש לעשות התרת קללות, על כח הדיבור, טוב לשמוע את הרצאותיו של הרב יוסף צבי בן פורת באתר אמונה, והרב זמיר כהן באתר הידברות, ראה גם ספר הזוהר תיקון יח, שיעורים בספר התניא קונטרס אחרון.
3. ספר דרך ה' לרבי משה חיים לוצאטו זצוק"ל זיע"א (חלק ג) מסביר בהרחבה את השפעת הכישוף- ספר מומלץ, נציין כי עוון חמור לעשות כישופים ופועל גם על מבצע הכישוף, ראה ספר שמותפרק כב, דברים יח, דניאל ה, ו-פירוש יונתן בן עוזיאל ל-דברים כד: כִּי נֶפֶשׁ הוּא חֹבֵל.
4. על כוחה של מצוות צדקה להגביה מזלו של אדם ולשנות את מזלו לטובה ראה: בראשית יח, דברים ו ישעיה לב, נד, נו, משלי כא, מסכת שבת דף קנו:, זוהר פרשת יתרו ועוד.
5. יש לומר את הנוסח המתאים ללא ברכה – ואין לאחר את קיום הנדר .
ב"ה
תפילה להצלחת הילדים וזווגיהם –השל"ה הקדוש זיע"א (ניתן לאומרה בכול עת):
אַתָּה הוּא יְיָ אֱלוֹהֵינוּ עַד שֶׁלֹּא בָרָאתָ הָעוֹלָם, וְאַתָּה הוּא אֱלוֹהֵינוּ מִשֶּׁבָּרָאתָ הָעוֹלָם, וּמֵעוֹלָם וְעַד עוֹלָם אַתָּה אֵל. וּבָרָאתָ עוֹלָמְךָ בְּגִין לְאִשְׁתְּמוֹדָעָא אֱלָהוּתָךְ בְּאֶמְצָעוּת תּוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה, כְּמו שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, "בְּרֵאשִׁית", בִּשְׁבִיל תּוֹרָה וּבִשְׁבִיל יִשְׂרָאֵל, כִּי הֵם עַמְּךָ וְנַחֲלָתְךָ אֲשֶׁר בָּחַרְתָּ בָּהֶם מִכָּל הָאֻמּוֹת, וְנָתַתָּ לָהֶם תּוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה, וְקֵרַבְתָּם לְשִׁמְךָ הַגָּדוֹל.
וְעַל קִיּוּם הָעוֹלָם וְעַל קִיּוּם הַתּוֹרָה בָּא לָנוּ מִמְּךָ יְיָ אֱלוֹהֵינוּ שְׁנֵי צִוּוּיִים. כָּתַבְתָּ בְּתוֹרָתְךָ "פְּרוּ וּרְבוּ", וְכָתַבְתָּ בְּתוֹרָתְךָ "וְלִמַּדְתֶּם אֹתָם אֶת בְּנֵיכֶם". וְהַכַּוָּנָה בִשְׁתֵּיהֶן אֶחָת, כִּי לֹא לְתֹהוּ בָרָאתָ כִּי אִם לָשֶׁבֶת, וְלִכְבוֹדְךָ בָּרָאתָ יָצַרְתָּ אַף עָשִיתָ, כְּדֵי שֶּׁנִהְיֶה אֲנַחְנוּ וְצֶאֱצָאֵינוּ וְצֶאֱצָאֵי כָּל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ וְלוֹמְדֵי תוֹרָתֶךָ.
וּבְכֵן אָבוֹא אֵלֶיךָ יְיָ מֶלֶךְ מַלְכֵי הַמְּלָכִים, וְאַפִּיל תְּחִנָּתִי, וְעֵינַי לְךָ תְלוּיות עַד שֶׁתְּחָנֵּנִי וְתִשְׁמַע תְּפִלָּתִי לְהַזְמִין לִי בָּנִים וּבָנוֹת. וְגַם הֵם יִפְרוּ וְיִרְבּוּ הֵם וּבְנֵיהֶם וּבְנֵי בְנֵיהֶם עַד סוֹף כָּל הדּוֹרוֹת, לְתַכְלִית שֶׁהֵם וַאֲנִי כֻּלָּנוּ יַעַסְקוּ בְּתוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה, לִלְמֹד וּלְלַמֵּד לִשְׁמֹר וְלַעֲשׂות וּלְקַיֵּם אֶת כָּל דִּבְרֵי תַלְמוּד תּוֹרָתְךָ בְּאַהֲבָה, וְהָאֵר עֵינֵינוּ בְּתוֹרָתֶךָ וְדַבֵּק לִבֵּנוּ בְּמִצְותֶיךָ לְאַהֲבָה וּלְיִרְאָה אֶת שְׁמֶךָ.
אָבִינוּ אָב הָרַחֲמָן, תֵּן לְכֻלָּנוּ חַיִּים אֲרֻכִּים וּבְרוּכִים, מִי כָמוֹךָ אָב הָרַחֲמִים זוֹכֵר יְצוּרָיו לְחַיִּים בְּרַחֲמִים, זָכְרֵנוּ לְחַיִּים נִצְחִיִּים, כְּמוֹ שֶׁהִתְפַּלֵּל אַבְרָהָם אָבִינוּ:"לוּ יִחְיֶה לְפָנֶיךָ", וּפֵרְשׁוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה:"בְּיִרְאָתֶךָ".
כִּי עַל כֵּן, בָּאתִי לְבַקֵּשׁ וּלְחַנֵן מִלְּפָנֶיךָ שֶׁיְּהֵא זַרְעִי וְזֶרַע זַרְעִי עַד עוֹלָם זֶרַע כָּשֵׁר. וְאַל יִמָּצֵא בִי וּבְזַרְעִי וּבְזֶרַע זַרְעִי עַד עוֹלָם שׁוּם פְּסוּל וָשֶׁמֶץ, אַךְ שָׁלוֹם וֶאֱמֶת וְטוב וְיָשָׁר בְּעֵינֵי אֱלהִים וּבְעֵינֵי אָדָם, וְיִהְיוּ בַּעֲלֵי תוֹרָה, מָארֵי מִקְרָא, מָארֵי מִשְׁנָה, מָארֵי תַלְמוּד, מָארֵי רָזָא, מָארֵי מִצְוָה, מָארֵי גוֹמְלֵי חֲסָדִים, מָארֵי מִדוֹת תְּרוּמִיּות, וְיַעַבְדוּךָ בְּאַהֲבָה וּבְיִרְאָה פְנִימִית, לֹא יִרְאָה חִיצונִית, וְתֵן לְכָל גְּוִיָּה וּגְּוִיָּה מֵהֶם דֵּי מַחְסוֹרָהּ בְּכָבוֹד, וְתֵן לָהֶם בְּרִיאוּת וְכָבוֹד וָכֹחַ, וְתֶן לָהֶם קוֹמָה וְיֹפִי וְחֵן וָחֶסֶד, וְיִהְיֶה אַהֲבָה וְאַחְוָה וְשָׁלוֹם בֵּינֵיהֶם, וְתַזְמִין לָהֶם זִוּוּגִים הֲגוּנִים מִזֶּרַע תַּלְמִידֵי חֲכָמִים, מִזֶּרַע צַדִּיקִים, וְגַם זִוּוּגָם יִהְיוּ כְּמוֹתָם כְּכָל אֲשֶׁר הִתְפַּלַּלְתִּי עֲלֵיהֶם, כִּי זִכָּרוֹן אֶחָד עוֹלֶה לְכָאן וּלְכָאן.
אַתָּה יְיָ יוֹדֵעַ כָּל תַּעֲלוּמות, וּלְפָנֶיךָ נִגְלוּ מַצְפּוּנֵי לִבִּי, כִּי כַוָּנָתִי בְּכָל אֵלֶּה לְמַעַן שִׁמְךָ הַגָּדוֹל וְהַקָּדוֹשׁ וּלְמַעַן תּוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה, עַל כֵּן עֲנֵנִי יְיָ עֲנֵנִי, בַּעֲבוּר הָאָבוֹת הַקְּדוֹשִׁים אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב. וּבִגְלָלָם תּוֹשִׁיעַ בָּנִים לִהְיוֹת הָעֲנָפִים דּוֹמִים לְשָׁרְשָׁם, וּבַעֲבוּר דָּוִד עַבְדְּךָ רֶגֶל רְבִיעִי בַּמֶּרְכָּבָה, הַמְשׁוֹרֵר בְּרוּחַ קָדְשֶׁךָ.
שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְיָ הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו: יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תאֹכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ: אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ: הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְיָ: יְבָרֶכְךָ יְיָ מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלָיִם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ: וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
אָנָא יְיָ שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה יְקֻיַּם בָּנוּ הַפָּסוּק, וַאֲנִי זֹאת בְּרִיתִי אוֹתָם אָמַר יְיָ, רוּחִי אֲשֶׁר עָלֶיךָ וּדְבָרַי אֲשֶׁר שַׂמְתִּי בְּפִיךָ, לֹא יָמוּשׁוּ מִפִּיךָ וּמִפִּי זַרְעֲךָ וּמִפִּי זֶרַע זַרְעֲךָ אָמַר יְיָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם: אֵלֶיךָ יְיָ אֶקְרָא; וְאֶל-אֲדֹנָי אֶתְחַנָּן. אֶרֶץ נָתְנָה יְבוּלָהּ יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים אֱלֹהֵינוּ. יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְיָ צוּרִי וְגֹאֲלִי.
ב"ה
תפילה לפרנסה, מיוסד לרבי חיים יוסף דוד אזולאי זצוק"ל זיע"א:
תפלה על הפרנסה טוב לאומרה בכל יום
לְדָוִד מִזְמוֹר. לַיְהֶוֶה (נ"א לַיֶהְוָה וכן בכל הויות שבמזמור) הָאָרֶץ וּמְלוֹאָהּ. תֵּבֵל וְישְׁבֵי בָהּ: כִּי הוּא עַל יַמִּים יְסָדָהּ. וְעַל נְהָרוֹת יְכוֹנְנֶהָ: מִי יַעֲלֶה בְהַר יהוה. וּמִי יָקוּם בִּמְקוֹם קָדְשׁוֹ: נְקִי כַפַּיִם וּבַר לֵבָב. אֲשֶׁר לֹא נָשָא לַשָּׁוְא נַפְשִׁי וְלֹא נִשְׁבַּע לְמִרְמָה: יִשָּא בְרָכָה מֵאֵת יהוה. וּצְדָקָה מֵאֱלֹהֵי יִשְׁעוֹ:זֶה דּוֹר דֹּרְשָׁיו. מְבַקְשֵׁי פָנֶיךָ יַעֲקֹב סֶלָה: שְאוּ שְׁעָרִים רָאשֵׁיכֶם וְהִנָּשְאוּ פִּתְחֵי עוֹלָם. וְיָבוֹא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד: מִי זֶה מֶלֶךְ הַכָּבוֹד. יהוה עִזּוּז וְגִבּוֹר. יהוה גִּבּוֹר מִלְחָמָה:שְאוּ שְׁעָרִים רָאשֵׁיכֶם וּשְאוּ פִּתְחֵי עוֹלָם. וְיָבֹא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד: מִי הוּא זֶה מֶלֶךְ הַכָּבוֹד. יהוה צְבָאוֹת הוּא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד. סֶלָה:
ואחר המזמור יאמר תפלה זו:
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יהוה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ. הָאֵל הַגָּדוֹל הַגִּבּוֹר וְהַנּוֹרָא. שֶׁתִּתְמַלֵּא רַחֲמִים וְתָחוֹן עָלֵינוּ. לְמַעַנְךָ וּלְמַעַן קְדוּשַׁת הַמִּזְמוֹר הַזֶּה וְהַשֵּׁמוֹת הַקְּדוֹשִׁים הַנִּזְכָּרִים בּוֹ. וּקְדוּשַׁת פְּסוּקָיו וְתֵיבוֹתָיו וְאוֹתִיּוֹתָיו וּטְעָמָיו וּרְמָזָיו וְסוֹדוֹתָיו. וּקְדוּשַׁת הַשֵּׁם הַקָּדוֹשׁ דיקרנוסא (גי' חת"ך עם האותיות) הַיּוֹצֵא מִפָּסוּק וַהֲרִיקֹתִי לָכֶם בְּרָכָה עַד בְּלִי דָּי. וּמִפָּסוּק נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יהוה. וְכָתְבֵנוּ בְּסֵפֶר פַּרְנָסָה טוֹבָה וְכַלְכָּלָה שָׁנָה זוּ וְכָל שָׁנָה וְשָׁנָה. לָנוּ וּלְכָל בְּנֵי בֵיתֵינוּ כָּל יְמֵי חַיֵּינוּ. בְּמִילוּי וּבְרֵיוַח. בְּהֶיתֵּר וְלֹא בְאִיסּוּר. בְּנַחַת וְלֹא בְצַעַר וְלֹא בְּעָמָל וָטוֹרַח. בְּשַׁלְוָה וְהַשְׁקֵט וָבֶטַח בְּלִי שׁוּם עַיִן הָרָע. וּתְזַכֵּנוּ לַעֲסוֹק עֲבוֹדַת הַקּוֹדֶשׁ בְּלִי שׁוּם טִרְדָּה. וּתְפַרְנְסֵנוּ פַּרְנָסָה שֶׁלֹּא יִהְיֶה בָּהּ שׁוּם בּוּשָׁה וּכְלִימָה. וְלֹא נִצְטַרֵךְ לְמַתְּנַת בָּשָר וָדָם כִּי אִם מִיָדְךָ הַמְּלֵאָה וְהָרְחָבָה. אֵלֶיךָ יְיָ אֶקְרָא; וְאֶל-אֲדֹנָי אֶתְחַנָּן. אֶרֶץ נָתְנָה יְבוּלָהּ יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים אֱלֹהֵינוּ.
וְתַצְלִיחֵנוּ וְתַרְוִיחֵנוּ בְּכָל לִימוּדֵינוּ וּבְכָל מַעֲשֵה יָדֵינוּ וַעֲסָקֵינוּ. וְיִהְיֶה בָּתֵּינוּ מָלֵא בִּרְכַּת יהוה. וְנִשְבַּע לָחֶם וְנִהְיֶה טוֹבִים. רַחוּם חַנּוּן שׁוֹמֵר תּוֹמֵךְ מַצִּיל יָשָׁר פּוֹדֶה (יכוין רחש תמיף) רַחֵם עָלֵינוּ וּשְׁמַע תְּפִלָתֵינוּ. כִּי אַתָּה שׁוֹמֵעַ תְּפִלַּת כָּל פֶּה בָּרוּךְ שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה (יכוין אוכף אראריתא כוזו אזבוגה):
יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְיָ צוּרִי וְגֹאֲלִי.
ב"ה
תפילה לשלום בית - ניתן לאומרה בכול עת
יְהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלוהֵינוּ וֵאלוהֵי אֲבותֵינוּ, אדון השלום, מלך שהשלום שלו שתַּשְׁרֶה אהבה ואחווה שלום ורעות ביני (פב"פ) לבין בעלי (פב"פ) מעתה ועד עולם, והושיענו מהרה למען שמך והגן בעדנו ותצילנו מכל אדם רע ומכל צר ומזיק, וכול היועץ עלינו ועל עמך בית ישראל עצה שאינה טובה ומחשבה שאינה טובה – הפר ובטל עצתו כדכתיב: עֻצוּ עֵצָה וְתֻפָר דַּבְּרוּ דָבָר וְלֹא יָקוּם כִּי עִמָּנוּ אֵל: והסר מאיתנו כל מחלוקת קנאה שנאה ותחרות, ובעבור שמך אֵל שַׁדַּי בטל מעלינו כל משׂטנים ומקטרגים, בין למעלה בין למטה, ולא יהיה בהם כוח להשׂטין ולקטרג עלינו. ותצוה למלאכיך לעזור לנו ולסיענו כדכתיב: לֹא תְאֻנֶּה אֵלֶיךָ רָעָה וְנֶגַע לֹא יִקְרַב בְּאָהֳלֶךָ כִּי מַלְאָכָיו יְצַוֶּה לָּךְ לִשְׁמָרְךָ בְּכָל דְּרָכֶיךָ.
אנא יְיָ אֵל רַחוּם וְחַנּוּן אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב חֶסֶד וֶאֱמֶת יוֹצֵר אוֹר וּבוֹרֵא חֹשֶׁךְ עֹשֶׂה שָׁלוֹם וּבוֹרֵא את הכול אַל יהיו עונותינו מונעים הטוב מאיתנו, ותטה את ליבותנו שנכבד אחד את השני ותשרה את שכינתך בנינו, ותהיה בנינו אהבה ואחווה שלום ורעות אורה ושמחה מעתה ועד עולם. וקיים בנו את הכתוב:הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ: וכן: יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ. וברכני נא בברכה הכתובה בתורתך: יְבָרֶכְךָ יְיָ וְיִשְׁמְרֶךָ, יָאֵר יְיָ פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ, יִשָּׂא יְיָ פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם. והתמלא ברחמים גדולים עלינו ומלא כל משאלות ליבנו לטובה ולברכה, וקיים בבעלי את הכתוב: וְאַתָּה שָׁלוֹם וּבֵיתְךָ שָׁלוֹם וְכֹל אֲשֶׁר לְךָ שָׁלוֹם: וכן: וְנָחָה עָלָיו רוּחַ יְיָ, רוּחַ חָכְמָה וּבִינָה, רוּחַ עֵצָה וּגְבוּרָה, רוּחַ דַּעַת וְיִרְאַת יְיָ, אָמֵן כן יהי רצון נצח סלה ועד. יְיָ עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יְיָ יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם. אֵלֶיךָ יְיָ אֶקְרָא; וְאֶל-אֲדֹנָי אֶתְחַנָּן. אֶרֶץ נָתְנָה יְבוּלָהּ יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים אֱלֹהֵינוּ.
יְיָ צְבָאוֹת עִמָּנוּ מִשְׂגָּב לָנוּ אֱלֹהי יַעֲקֹב סֶלָה, יְיָ צְבָאוֹת אַשְׁרֵי אָדָם בֹּטֵחַ בָּךְ, יְיָ הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.
יִהְיוּ לְרָצון אִמְרֵי פִי וְהֶגְיון לִבִּי לְפָנֶיךָ, יְיָ צוּרִי וְגאֲלִי.
ü נא לשמור על קדושת התפילה (טעון גניזה).
ב"ה
תפילת האישה על בעלה להצלחה בגשמיות ורוחניות:
וַאֲנִי תְפִלָּתִי לְךָ יְיָ עֵת רָצוֹן אֱלֹהִים בְּרֹב חַסְדֶּךָ עֲנֵנִי בֶּאֱמֶת יִשְׁעֶךָ:
יְהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלוהֵינוּ וֵאלוהֵי אֲבותֵינוּ אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה שומע תפילת כל פה, שתעשה נא עימנו צדקה וחסד חינם והתמלא ברחמים על אישי (*פב"פ), ותנהו לחן ולחסד ולרחמים בעיניך, ובעיני כל רואיו ותצילהו מכל חטא עוון ופשע ומכל דבר רע, ומכל טרדות העולם הזה, ופתח את ליבו בתלמוד תורתך, וזכהו ללמוד תורה בישוב הדעת, בשמחה, ובטוב לבב, ויהיה כמעין נובע, כנהר המתגבר, כנהר שאינו פוסק לעולם, בתורה, במצוות, ובמעשים הטובים וקיים בו מקרא שכתוב: וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל עַל פַּלְגֵי מָיִם אֲשֶׁר פִּרְיוֹ יִתֵּן בְּעִיתּוֹ וְעָלֵהוּ לֹא יִבּוֹל וְכֹל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה יַצְלִיחַ וכן: וְנָחָה עָלָיו רוּחַ יְיָ, רוּחַ חָכְמָה וּבִינָה, רוּחַ עֵצָה וּגְבוּרָה, רוּחַ דַּעַת וְיִרְאַת יְיָ.
אנא יְיָ אֵל רַחוּם וְחַנּוּן אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב חֶסֶד וֶאֱמֶת פתח נא לאישי (*פב"פ) שערי ברכה והצלחה, והרם קרנו והגבה מזלו ותאיר כוכב מערכתו ובכול אשר יפנה יַשְׂכִּיל וְיַצְלִיחַ.
וברכנו אָבִינוּ מַלְכֵּנוּ בחיים של שלום, חיים של טובה, חיים של ברכה ומאוצר מתנת חינם חוננו כְּדִכְתִיב: אֲנִי אַעֲבִיר כָּל טוּבִי עַל פָּנֶיךָ וְקָרָאתִי בְשֵׁם יְיָ לְפָנֶיךָ וְחַנֹּתִי אֶת אֲשֶׁר אָחֹן וְרִחַמְתִּי אֶת אֲשֶׁר אֲרַחֵם: וְעָזְרֵנוּ אֱלֹהֵי יִשְׁעֵנוּ עַל דְּבַר כְּבוֹד שְׁמֶךָ, וזכנו להתברך ולנחול את חיי העולם הזה וחיי העולם הבא אמן ואמן.
יְהִי חַסְדְּךָ יְיָ עָלֵינוּ כַּאֲשֶׁר יִחַלְנוּ לָךְ:הַרְאֵנוּ יְיָ חַסְדֶּךָ וְיֶשְׁעֲךָ תִּתֶּן לָנוּ: וַאֲנִי בְּחַסְדְּךָ בָטַחְתִּי יָגֵל לִבִּי בִּישׁוּעָתֶךָ אָשִׁירָה לַיְיָ כִּי גָמַל עָלָי: הִנֵּה אֵל יְשׁוּעָתִי אֶבְטַח וְלֹא אֶפְחָד כִּי עָזִּי וְזִמְרָת יָהּ יְיָ וַיְהִי לִי לִישׁוּעָה: אֵלֶיךָ יְיָ אֶקְרָא; וְאֶל-אֲדֹנָי אֶתְחַנָּן. אֶרֶץ נָתְנָה יְבוּלָהּ יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים אֱלֹהֵינוּ , יִהְיוּ לְרָצון אִמְרֵי פִי וְהֶגְיון לִבִּי לְפָנֶיךָ, יְיָ צוּרִי וְגאֲלִי.
תפילה לשלום בית - ניתן לאומרה בכול עת
יְהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלוהֵינוּ וֵאלוהֵי אֲבותֵינוּ, אדון השלום, מלך שהשלום שלו שתַּשְׁרֶה אהבה ואחווה שלום ורעות ביני (פב"פ) לבין בעלי (פב"פ) מעתה ועד עולם, והושיענו מהרה למען שמך והגן בעדנו ותצילנו מכל אדם רע ומכל צר ומזיק, וכול היועץ עלינו ועל עמך בית ישראל עצה שאינה טובה ומחשבה שאינה טובה – הפר ובטל עצתו כדכתיב: עֻצוּ עֵצָה וְתֻפָר דַּבְּרוּ דָבָר וְלֹא יָקוּם כִּי עִמָּנוּ אֵל: והסר מאיתנו כל מחלוקת קנאה שנאה ותחרות, ובעבור שמך אֵל שַׁדַּי בטל מעלינו כל משׂטנים ומקטרגים, בין למעלה בין למטה, ולא יהיה בהם כוח להשׂטין ולקטרג עלינו. ותצוה למלאכיך לעזור לנו ולסיענו כדכתיב: לֹא תְאֻנֶּה אֵלֶיךָ רָעָה וְנֶגַע לֹא יִקְרַב בְּאָהֳלֶךָ כִּי מַלְאָכָיו יְצַוֶּה לָּךְ לִשְׁמָרְךָ בְּכָל דְּרָכֶיךָ.
אנא יְיָ אֵל רַחוּם וְחַנּוּן אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב חֶסֶד וֶאֱמֶת יוֹצֵר אוֹר וּבוֹרֵא חֹשֶׁךְ עֹשֶׂה שָׁלוֹם וּבוֹרֵא את הכול אַל יהיו עונותינו מונעים הטוב מאיתנו, ותטה את ליבותנו שנכבד אחד את השני ותשרה את שכינתך בנינו, ותהיה בנינו אהבה ואחווה שלום ורעות אורה ושמחה מעתה ועד עולם. וקיים בנו את הכתוב:הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ: וכן: יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ. וברכני נא בברכה הכתובה בתורתך: יְבָרֶכְךָ יְיָ וְיִשְׁמְרֶךָ, יָאֵר יְיָ פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ, יִשָּׂא יְיָ פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם. והתמלא ברחמים גדולים עלינו ומלא כל משאלות ליבנו לטובה ולברכה, וקיים בבעלי את הכתוב: וְאַתָּה שָׁלוֹם וּבֵיתְךָ שָׁלוֹם וְכֹל אֲשֶׁר לְךָ שָׁלוֹם: וכן: וְנָחָה עָלָיו רוּחַ יְיָ, רוּחַ חָכְמָה וּבִינָה, רוּחַ עֵצָה וּגְבוּרָה, רוּחַ דַּעַת וְיִרְאַת יְיָ, אָמֵן כן יהי רצון נצח סלה ועד. יְיָ עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יְיָ יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם. אֵלֶיךָ יְיָ אֶקְרָא; וְאֶל-אֲדֹנָי אֶתְחַנָּן. אֶרֶץ נָתְנָה יְבוּלָהּ יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים אֱלֹהֵינוּ.
יְיָ צְבָאוֹת עִמָּנוּ מִשְׂגָּב לָנוּ אֱלֹהי יַעֲקֹב סֶלָה, יְיָ צְבָאוֹת אַשְׁרֵי אָדָם בֹּטֵחַ בָּךְ, יְיָ הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.
יִהְיוּ לְרָצון אִמְרֵי פִי וְהֶגְיון לִבִּי לְפָנֶיךָ, יְיָ צוּרִי וְגאֲלִי.
ü נא לשמור על קדושת התפילה (טעון גניזה).
ב"ה
תפילה להסרת נטיות לא רצויות , ולהמשכת רוח טובה:
(ניתן לשנות את התפילה בהתאם לנטיה שאיתה מתמודדים)
יְהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלוֹהֵינוּ וֶאֱלוֹהַי אֲבוֹתֵינוּ, הָאֵל הַגָּדוֹל הַגִּבּוֹר וְהַנּוֹרָא, אֵל שַׁדַּי רָם וְנִשָּׂא, הָיָה הוֹוֶה וְיִהְיֶה, אֶהֱיֶה אֲשֶׁר אֶהֱיֶה, אֵל עֶלְיוֹן, שֶׁתִּתְמַלֵּא בְּרַחֲמִים עֲצוּמִים עַל גּוּפִי, נַפְשִׁי, רוּחִי וְנִשְׁמָתִי וְהָסֵר מִתּוֹכִי כֹּל מִדּוֹת רָעוֹת וְכֹל נְטִיּוֹת שֶׁאֵינָן רְצוּיוֹת וְאַל יִשְׁלְטוּ בִּי כֹּחוֹת הַטֻּמְאָה: רְצֵה יְיָלְהַצִּילֵנִי יְיָ לְעֶזְרָתִי חוּשָׁה. וְהַצִּילֵנִי יְיָ אֱלוֹהַי מִמַּחְשָׁבוֹת רָעוֹת וּמִכֹּל חֵטְא עֲווֹן וּפֶשַׁע כְּדִכְתִיב: אַתָּה סֵתֶר לִי מִצַּר תִּצְּרֵנִי רָנֵּי פַלֵּט תְּסוֹבְבֵנִי סֶלָה.
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, חָכַמְנוּ, עֲבָדֵךְ ז"ל כָּתְבוּ: עַיִן רוֹאָהּ וְלֵב חוֹמֵד וּכְלֵי הַמַּעֲשֶׂה גּוֹמְרִים וְכֵן: אֵין אַפַּטְרוֹפּוֹסלָעֲרָיוֹת. וְגָלוּי וְיָדוּעַ לְפָנֶיךָ כִּי יֵצֶר הָרַע יְסוֹדוֹ מֵאֵשׁ וַאֲנִי בַּשָּׁר ודם, ואם אֵין אַתָּה עוֹזֵר לִי, אֵין בִּי אֶת הַכֹּחַ לְהִתְמוֹדֵד כְּנֶגְדּוֹ לָכֵן יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלוֹהֵינוּ וֶאֱלוֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁתְּסַיֵּעַ בְּיָדִי וְתֵן בִּי רָצוֹן, חָכְמָה, בִּינָה וְדַעַת, כֹּחַ וִיכֹלֶת שֶׁלֹּא אָתוּר אַחַר לִבִּי וְלֹא אַחַר עֵינַי, כְּדִכְתִיב: הַעֲבֵר עֵינַי מֵרְאוֹת שָׁוְא בִּדְרָכֶךָ חַיֵּנִי. וְזַכֵּנִי לִגְדֹּר גְּדֵרוֹת לְעַצְמִי בְּאֹפֶן שֶׁלֹּא אֶמְעַד, וְיִהְיֶה לִבִּי נָכוֹן וּמָסוּר בְּיָדִי: לֵב טָהוֹר בְּרָא לִי אֱלוֹהִים וְרוּחַ נָכוֹן חַדֵּשׁ בְּקִרְבִּי: כִּי לְךָ יְיָ הוֹחָלְתִּי אַתָּה תַעֲנֶה אֲדֹנָי אֱלוֹהָי. וּבָרְכֵנִי אֲבִי וְהַסֶּר מִמֶּנִּי כֹּל יָגוֹן וַאֲנָחָה, וְהַאֲצֵל עָלַי אוֹר וְשִׂמְחָה קְדֻשָּׁה וְטָהֲרָה, ותלבשני בְּרוּחַ טוֹבָה: וְרוּחַ נְדִיבָה תִסְמְכֵנִי,וְקַיֵּם בִּי: וְנָחָה עָלָיו רוּחַ יְיָ רוּחַ חָכְמָה וּבִינָה רוּחַ עֵצָה וּגְבוּרָה רוּחַ דַּעַת וְיִרְאַת יְיָ. וְצַוֵּה לְמַלְאָכֶיךָ הַקְּדוֹשִׁים וְהַטְּהוֹרִים הַמְּמֻנִּים עַל פְּתִיחַת הַלֵּב שֶׁיִּפְתְּחוּ אֵת לִבִּי בְּתוֹרָתְךָ כְּדִכְתִיב: גַּל עֵינַי וְאַבִּיטָה נִפְלָאוֹת מִתּוֹרָתֶךָ: כִּי יְיָ יִתֵּן חָכְמָה מִפִּיו דַּעַת וּתְבוּנָה: בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ. וּמַלֵּא אֵת לִבִּי וְאֵת לְבַב כֹּל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל בְּאַהֲבָתֵךְ וְיִרְאָתֵךְ וּבְאַהֲבַת תּוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה וּבְאַהֲבַת יִשְׂרָאֵל עַמְּךָ. וְתַגְדִּיל וְתַגְבִּיר וְתַרְבֶּה אֵת גְּבוּל הַקְּדֻשָּׁה בְּעַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל וְתַטֶּה אֵת לִבִּי וְאֶל לְבַב כֹּל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל לַלֶּכֶת בְּדֶרֶךְ הַתּוֹרָה וְהַמִּצְווֹת, הַקְּדֻשָּׁה וְהַטָּהֳרָה, וְקַיֵּם בָּנוּ: וַאֲנִי זֹאת בְּרִיתִי אוֹתָם אָמַר יְיָ, רוּחִי אֲשֶׁר עָלֶיךָ וּדְבָרַי אֲשֶׁר שַׂמְתִּי בְּפִיךָ. לֹא יָמוּשׁוּ מִפִּיךָ וּמִפִּי זַרְעֲךָ וּמִפִּי זֶרַע זַרְעֲךָ אָמַר יְיָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם: וְכֵן: כִּי מָלְאָה הָאָרֶץ דֵּעָה אֶת יְיָ כַּמַּיִם לַיָּם מְכַסִּים אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן נֶצַח סֶלָ