מעשה תמר - נתנה עיניים לדבריה
נכתב על ידי איתיאל, 20/6/2019
רש"י מבאר שנתנה עיניים לדבריה, שהסבירה כיצד אינה אסורה עליו משום כלתו, משום שהיו נישואיה לער ואונן בטלים, כי היו בעודה קטנה ע"י אחיה.
המהרש"א מקשה, שיהודה לא ידע באותה שעה שהיא תמר, וא"כ לא בירר על כך כלל ולא חשש לזה!
נראה שרש"י בא לתרץ מה תמר הסבירה לעצמה במעשה שעשתה, וכמו שכותב רש"י לפני כן:" שנתנה עינים לדבריה. דוגמא ופתח היתר נתנה לעצמה שאין עבירה בדבר".
עוד אפשר שרש"י בא לתרץ על ההמשך, שהגמרא אומרת שיהודה "לא יסף עוד לדעתה" - כלומר: לא פסק. לכאורה היתה תמר אסורה עליו מדין כלתו (ואין יבום אלא באשת האח), א"כ, תינח במעשה בדרך - היה שוגג ולא ידע. אבל איך המשיך לנהוג בה אישות אחרי שידע! ועוד, שיצא לפי זה שכל זרע פרץ וזרח (שממנו דוד המלך!) ממזרים!
אלא מתרץ רש"י שלא היו נישואיה לער ואונן תקפים, אלא הם כפיתוי בעלמא. ויהודה נשאה כדין.
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)