מערך שיעור בראשית פרק כא ברית יצחק
תכנון הזמן |
שלבים |
תוכן השיעור (כולל
דרכי הלמידה, אמצעי המחשה ושאלות מנחות) |
שיקול דעת
דידקטי (בבחירת
שיטת ההוראה, אמצעי העזר, ביצועי ההבנה ופירוט רמת החשיבה הנדרשת מהתלמיד) |
|
פתיחה |
לכתוב על הלוח..הזמנה לברית! פרק כא. |
הכנסת הבנות לתוך ההתרגשות של הולדת יצחק ולערב אותן על
תחילת השיעור. |
|
גוף |
לשים לב! ברית מילה- הראשון שנימול בגיל 8 ימים.
רש"י- כל המבקש על חברו נענה תחילה. מה פרוש המושג? מבקשת שהבנות יענו לי. כוחה של תפילה
(אפשר להביא סיפור אישי) הבנות יענו על שאלות 1-3 חזרה לפרק שלנו-
והן יצטרכו להגיד מה הבעיה, מה הפתרון ומה הם תגובות
אברהם וה'.
שרה אומרת- אין לי בעיה שיגור פה אך
אם משפיע לרעה על יצחק אין לו מקום. ברגע שמבטא תכונות אחרות משל אברהם את
התכונות של הגר. שרה לא רוצה השפעה רעה על יצחק. על הזרע שימשיך את האומה. |
הבנת המושג: כל המבקש על חברו נענה תחילה. יבינו מה אורמת שרה-יצחק לי. ידעו שבפעם הראשונה בתנך יש
ברית מילה בגיל 8 ימים כמו שנהוג היום. |
|
|
האם גירוש הגר וישמעאל מזכיר לכן משהו שכבר למדתן? (פרק
טז) הבנות יענו על שאלות 4-8 |
שיבינו בעצמן מה הבעיה ומה הפתרון, יחשבו מה הבעיה בזה
שישמעאל צוחק. יחשבו איזה התנהגות הגיוני להרחיק מישהו. |
|
|
מדוע הגר עוזבת את ישמעאל? האם היא הפקירה אותו? הבנות תעננה על החלק האחרון של הדף. |
|
|
|
סיכום בעזרת חזרה על הדף. |
|