chiddush logo

לימודי אנגלית לאברכים שרוצים להשתלב בשוק התעסוקה

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 20/8/2018

 בשנים האחרונות נפל דבר בקרב הציבור הדתי ובמיוחד החרדי. לאחר שנים של נטייה די גורפת להתבדלות, החלה לחלחל ההבנה כי צרכי הפרנסה מחייבים שינוי. עבור היחיד שרוצה לפרנס את משפחתו לא כל כך משנה השיח הציבורי אודות לימודי ליבה, כן או לא. מה שכן ברור זה שכדי להשתלב בשוק העבודה ולדאוג לפרנסת המשפחה צריך לא רק לימודי קודש ורבים כבר לא רוצים להסתפק בעבודות דחק שבהן משלמים אמנם במזומן אבל אין בהן כדי להעניק רווחה כלכלית. מה כדאי ללמוד כדי להצליח? יש הרבה מקצועות, למשל הייטק או שיווק, תיווך או ניהול עסקים, כלכלה ועוד. במקביל, לצד לימודי החול הללו שכדאי להשקיע בהם ניתן למצוא גם את לימודי השפה האנגלית שחשובים בהרבה מאוד תפקידים.

לומדים יותר, מרוויחים יותר

גלוי וידוע כי לימודי קודש, תורה וגמרה מעניקים מזון לנשמה וגם מחדדים את המחשבה. אבל לפעמים צריך ללמוד יותר כדי להרוויח יותר. ומי שרוצה להיפתח לעולם טוב יותר של פרנסה טוב יעשה אם ישקיע בלימוד אנגלית ואפילו לימוד אנגלית עסקית. ידיעת השפה האנגלית מאפשרת השתלבות במגוון משרות שבהן אפשר להרוויח יותר, הרבה יותר.

בעזרת השפה האנגלית ניתן להשתלב לא רק במשרות פשוטות אלא גם בתפקידים בכירים למדי. כדי להבין עד כמה פוטנציאל ההשתכרות גבוה נציין כי אברכים שהשלימו הכשרה מקצועית בהייטק (למשל פיתוח תוכנה) יכולים להשתכר כ-15 אלף ₪ ואפילו יותר. מפתחי תוכה בעלי כמה שנות ניסיון יכולים להכפיל את הכנסת החודשית לכדי 30 אלף שקלים. זה מספיק די והותר למשפחה, להשאת הבנות וגם לגמילות חסדים. 

עבודה גמישה, גם מהבית

לימוד אנגלית בכלל וכן גם לימוד אנגלית עסקית בפרט יכולים לאפשר לא רק שיפור של ממש בהכנסת המשפחה אלא גם אפשרות לעבודה גמישה. מי ששולט היטב בשפה האנגלית יכול להשתלב במגוון משרות, הן בבית והן מחוצה לו. ולא מדובר רק בעבודה כשכירים. מי שלמד אנגלית יכול להציע את שירותיו גם כפרילנסר או עצמאי באין ספור תחומים, למשל בתרגום או עריכה. דוברי שפות זרות יכולים להציע שירותים שונים גם לאוכלוסיות בחו"ל, למשל עבור אנשים או חברות המתגוררים באנגליה, בארצות הברית, בקנדה ובמדינות נוספות. אפשר להציע שירותי דת, עיצוב גרפי ועוד מגוון רחב של דברים אחרים (שיווק באינטרנט, למשל).

יותר אפשרויות תעסוקה

מי שמשקיע בלימודים כלליים, לימודי שפות, לימוד אנגלית עסקית, מגלה כי נפתחות בפניו הרבה מאוד אפשרויות תעסוקה. בתחום המחשבים, למשל, ניתן למצוא יותר ויותר אברכים שמוצאים בכך פרנסה ראויה ואפילו אתגר שכלי. ידע באנגלית מאפשר השתלבות גם בתפקידים שונים לחלוטין, למשל בתיווך נדל"ן. בישראל מבקרים בשנים האחרונות יהודים רבים המבקשים לטייל ואולי אף בעתיד להשתקע בה. יש המתעניינים ברכישת נכסים למגורים או השכרת נכסים ועל מנת לתקשר עם הלקוחות הללו יש צורך לדעת אנגלית.

ויש עוד אפשרויות בתחום ההייטק, בחברות קטנות, בסטארט אפים, בחברות ענק גלובליות. אפילו בעולם הרחב כבר מכירים את היכולות של אברכים שנפתחו כלפי לימודי הכשרה מקצועית ואשר יכולים להתבטא היטב באנגלית. תחום הסייבר ואבטחת מידע מהווים דוגמאות טובות למקצועות מכובדים. ויש גם מקצועות כדוגמת מידענים ומומחי מערכות מידע. גם בהוראה יכולים להשתלב אברכים השולטים באנגלית, למשל במתן שיעורים פרטיים לילדים ולצעירים. מכיוון שישנם כאלה היוצאים לחו"ל, לביקורי קרובים או לצרכי לימודים והשתלמויות, אחרי שלומדים אנגלית אפשר להעביר הלאה את הידע, להועיל לאחרים וגם להרוויח מכך כסף ולהוציא פרנסה ראויה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע