chiddush logo

האם תוכנית נטו משפחה טובה גם לקהל הדתי לאומי?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 20/8/2018

קובעי המדיניות הכלכלית בישראל מנסים מעת לעת להוביל שינויים שייטיבו עם מצבם של אוכלוסיות שונות במדינה. על רקע יוקר המחיה והעליות הנוספות הצפויות במחירי מוצרים שונים, ראוי לשאול האם היוזמות האחרונות מועילות וטובות גם עבור הקהל הדתי ובפרט הקהל הדתי לאומי. על הפרק עומדת הפעם התוכנית נטו משפחה והשפעותיה על הציבור הדתי.

כמו כל תוכנית כלכלית שפורסמה בשנים האחרונות, לא קל לציבור להבין באמת מתי התוכנית מהווה בשורה ומתי לא. גם בנושא התוכנית נטו משפחה יוצאים קולות הטוענים שזו בשורה של ממש בעוד שאחרים אומרים כי לא כך הוא. מובן שלא כולם יוצאים נשכרים מכל רעיון שעומד על הפרק אך כפי שנראה מיד, הקהל הדתי לאומי בהחלט יוצא נשכר מתוכנית זו.

התוכנית ששמה את המשפחה במרכז

גם מבלי להיכנס למספרים, ההיבט המרכזי שבו מצטיינת תוכנית נטו משפחה הוא בכך שהיא מחזירה את המשפחה למרכז. זה ראוי לציון במיוחד באווירה ציבורית שמנסה לשחוק את חשיבות המשפחה. זה נכון ממש כפי שיש כאלה שאינם מעריכים בעומק ליבם את חשיבותו של העם ואת חשיבותה של מסורת ישראל וארון הספרים היהודי. כאשר ערך המשפחה וערכם של ילדי ישראל מהווים ללא ספק עניין מרכזי עבור האדם הדתי לאומי, אין ספק שהתוכנית טובה ברוחה. כעת, אפשר לבחור האם לא רק הרעיון שמאחורי התוכנית הינו מבורך אלא האם גם הביצוע הלכה למעשה הינו טוב ומוצלחת.

מקבלים תוספת נקודות זיכוי

בקרב משפחות רבות במגזר הדתי לאומי ניתן לראות משפחות מרובות ילדים כאשר שני ההורים עובדים ומשתכרים. כאשר שני ההורים עובדים ומשתכרים, הם מטבע הדברים משלמים מס הכנסה (בהנחה שהם לא מרוויחים שכר מינימום). על פי התוכנית הכלכלית שהוביל כחלון, שר האוצר, משפחות רבות תהיינה זכאיות לתוספת נקודות זיכוי הן עבור הבעל והן עבור האישה. לאותה תוספת של נקודות זיכוי יש משמעות ראויה וטובה. פחות תשלומי מס בכל חודש. פחות תשלומי מס בכל שנה. הרבה יותר הכנסת נטו לטובת המשפחה.

לצד הרווחה ושיפור מצבן של משפחות בציבור הדתי הלאומי שבהן שני בני הזוג עובדים, יש בכך גם מוטיבציה להצטרף למעגל העבודה. אם לפני התוכנית חישבו בני זוג עם ילדים ומצאו כי כדאי שאחד מבני הזוג לא יצא לעבוד או שאולי יעבוד במשרה מאוד מצומצמת, לאור ההטבות כבר יותר כדי לצאת לעבוד או להגדיל את היקף המשרה.

לא רק פחות מס

חשוב לציין כי התוכנית לא כוללת אך ורק הטבה מבחינת מס ונקודות זיכוי. בהתאם לקריטריונים מרחיבים. משפחות רבות תהיינה זכאיות גם להטבה בדמות סבסוד של מעונות עבור הילדים. כמובן שזה מסייע להורים העובדים וגם להורים שרוצים לעבוד יותר בכדי לפרנס את המשפחה.

בנוסף, דווח כי נעשו צעדים גם כדי להוריד מחירים במוצרים חיוניים עבור משפחות. הווה אומר, גם מרוויחים בכל חודש יותר וגם מוציאים פחות. בגדים ונעליים יעלו פחות מכיוון שמפחיתים את תשלומי המכס עבור היבואנים. בנוסף, יש גם הטבות מס נוספות (למשל במיסי קניה) שמוזילות את ההוצאות עבור המשפחה.

בשורה טובה ומשתלמת

עד כמה מהווה התוכנית בשורה טובה עבור משפחה מהמגזר הדתי לאומי? הדבר נובע כמובן מהיקף ההכנסה ומספר הילדים. עבור זכאים שעומדים בקריטריונים, מדובר בתוספת להכנסה שיכולה להגיע גם למאות שקלים ויותר בחודש. התוכנית, אם כן, בהחלט טובה לציבור הישראלי ובפרט למשפחות המגיעות מן המגזר הדתי לאומי.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע