שם השם
שמעתי מאחד שניסה להסביר מה עינינו של השם "י-ה-ו-ה" מהזה האותיות האלו?-והנה דרשו חז"ל שהשם לא ניקרא כמו שניכתב ולעתיד יקרא כמו שניכתב –כך שזה כעין רמז שיש כיום חוסר בשם זה בהתגלותו בעולם –וכן דרשו חז"ל על "כי יד על כס י-ה" שכל זמן שעמלק בעולם אין שם השם שלם בעולם הרי ששם "י-ה-ו-ה" חסר בזמן הזה-ומדוע?-על הפס' הזה דרשו חז"ל שפעם נאמר "תמחה" ופעם "אמחה" שמרגע שפגעו בירושלים זה מלחמה שה' ימחה- וב"כי יד.." נאמר "אמחה" (וגם "מלחמה לה' ")שזה רמז שה' ימחה הרי שזה קשור לירושלים(שאז ה' ימחה)ובירושלים היה גילוי ה' ביומיום –שהיו בו 10 ניסים-וכן דרכו היו מקבלים נבואה בשמחת בית השואבה ועוד..-ולכן זה קשור לגילוי ה' גדול-ולכן שם זה "י-ה-ו-ה-" הוא שם של גילוי שלם-ולכן עד שימחה עמלק שפגע בגילוי ה' אין השם שלם אלא חסר בגילוי בעולם –ולכן גם האותיות החסרות בפס' זה להשלים "כסא י-ה-ו-ה " הם א,ו,ה שזה אותיות 'הוא' כמו שמצביע באצבע שזה שלמות גילוי ה' בעולם עד שיכול כמו לאצביע ולומר 'הוא' ה' –ומימלא ה' שהוא מלא כל הארץ ואין אצלו לפני ואחרי –מתבטא בשלמות בכך שהוא מעל הזמן והמקום- ולכן בשם זה יש 'הוה' מה שעכשיו-ויש גם 'היה' ו 'יהיה' שהאות ו' ניקראת לפעמים בתורה כמו י' ("הוא" שניקרא "היא") ולכם עבר הוה ועתיד כלולים בשם זה –שה' מעל הזמן –ובו אומרים שהכל מה' –כל המציאות תגלה זאת בעתיד שלאן שתביט תראה את ה' –הוא יהו'ה הכל-כך שהוא השולט על כל העולם המקום הזמן והמציאות כולה-שיראו שהכל נובע ממנו-ואולי האותיות"י-ה" נישארו בלא שינוי כיון שהם כנגד הגילוי שבא לעולם ע"י בנ"י-שהם 3 אבות ו 12 שבטים סה"כ 15 –"י-ה"-והם נישארו בלא שינוי –אולם ההמשך של "ו-ה" עוד לא הגיע לגילויו בעולם –ש "ו" כנגד 4 צדדים מעלה ומטה סה"כ 6 כיוונים שזהו "ו" ו-"ה" זה 5 חושים שיש באדם-ראיה שמיעה ריח טעם ומישוש-שלעתיד כביכול ירגישו את ה' בכל החושים מרוב גילויו בעולם-ולאן שלא יפנו תמיד יזהו את ה' בכל כיון-וזהו לעתיד לבא שכיום אין זה ככה-ולכן כשבנ"י יצאו ממצרים כל העולם ייראו מה' ובנ"י בעקבות הניסים הגלויום שהיו במצרים-עד שבא עמלק וצינן זאת ולכן בעקבותיו נישבע ה' בכסאו וכו' –שחסר את הגילוי הגדול של ה' בעולם –שכסא ה' –כסא מלכותו בעולם כעין ניפגע-שניפגע גילויו בעולם –ולכן ירד א' ("כס") האחדות והשלמות המלאה בגילויו ניפגמה (א'-שהכל מאוחד לאחד-הכל לה')וכן "ו-ה"(כמו שאמרנו) ונישאר רק "י-ה" כנגד בנ"י –שאת גילוי ה' שדרך בנ"י-זה נישאר ולא ישתנה לעולם אלא בעתיד רק יגדל ויושלם עד שיתווסף גם "ו-ה"(ולכן בעתיד קדושת המקדש תתפשט לכל ירושלים –שגילוי ה' יתרחב בעולם)