מה מסביר הרמב"ם מה כוונת המשנה הטובל לחולין סתירה בין פירוש המשניות לפסק ביד (1 תגובות לחידוש זה)
משנה ו
[*] הטובל לחולין והוחזק לחולין אסור למעשר טבל למעשר והוחזק למעשר אסור לתרומה טבל לתרומה והוחזק לתרומה אסור לקדש טבל לקודש והוחזק לקודש אסור לחטאת טבל לחמור מותר לקל טבל ולא הוחזק כאילו לא טבל:
משנה ו
הטובל לחולין
לכאורה שמסתכלים בפירוש המשניות לרמב"ם רואים פירוש אחד, ושרואים את פסק ההלכה ביד נראה לכאורה שהרמבם שינה את פרשנותו מה המשנה מתכוונת הטובל לחולין.
בפירוש המשניות הוא אומר שאדם טובל למטרת אכילת חולין הוא לא יכול לצאת לשם אכילת מעשר אם הוא לא התכוון לטבול לשם אכילת מעשר שני והוא התכוון לשם חולין.
אבל הרמב"ם הלכות שאר אבות הטומאה פרק יג הלכה ב שם הוא אומר שהטובל לחולין הכוונה שהוא לא התכוון בטבילה לשום כוונה ובמקרה כזה הוא יכול לאכול והוא טהור רק לאכילת לחולין אבל לא לאכול מעשר שני
וזה לשונו: "וכן עשו חכמים מעלות בטבילה, כיצד מי שטבל בלא כוונה ה"ז טהור לחולין ואסור במעשר שני עד שיתכוון לטבול למעשר"
אולי הרמב"ם שינה את הבנתו בדברי המשנה.